Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Dacia Duster wreszcie z automatem

10 sty 17 13:58

W dzisiejszych czasach automatyczna skrzynia nie jest już oznaką luksusu. Jednak w dalszym ciągu to rozwiązanie podwyższa komfort jazdy. Od tego roku Dacia Duster z przednim napędem i silnikiem Diesla także może mieć na pokładzie taki mechanizm

Udostępnij
0
Skomentuj

Dacia Duster to nie tylko najchętniej kupowana Dacia, lecz także najpopularniejszy SUV na naszym rynku. Teraz jego atrakcyjność może jeszcze bardziej wzrosnąć, bo do sprzedaży trafia wersja z dwusprzęgłową skrzynią. Z nową przekładnią auto oferowane jest wyłącznie ze 109-konnym dieslem oraz napędem na przednie koła.

Taka konfiguracja to efekt wyników sprzedaży. Okazuje się bowiem, że klienci najczęściej decydują się na przednionapędowe Dustery z wysokoprężną jednostką.

Dacia Duster – wyższy komfort jazdy

Dzięki automatycznej skrzyni można łatwiej dopasować pozycję za kierownicą. Przecież podczas dobierania jej nie trzeba już uwzględniać ustawienia fotela względem pedału sprzęgła.

Pierwsze jazdy pokazały, że nowa przekładnia udanie współpracuje z jednostką napędową. Sprawne przełączanie powoduje, że samochód ma zadowalającą dynamikę już od dolnego poziomu obrotów. „Setkę” uzyskuje się tylko o 0,1 s później niż w wersji z manualną przekładnią.

Istotne jest również to, że skrzynia zmienia biegi bez szarpnięć, a hałas silnika nie przeszkadza w spokojnej rozmowie. Tylko podczas jazdy z autostradową prędkością do pasażerów dociera dźwięk jednostki – na szczęście nadal nie jest on zbyt nachalny.

Prowadzenie Dustera z „automatem” okazuje się bardziej komfortowe, ale nawet to nie zmieniło charakteru pojazdu. Nadal mamy do czynienia z budżetowym SUV-em, który ma materiały wykończeniowe o przeciętnej jakości i fotele ze zbyt krótkimi siedziskami, a dostęp do pokrętła regulacji lusterek zewnętrznych (pod dźwignią hamulca ręcznego) jest trudny.

Dacia Duster – nasza opinia

Wprowadzenie automatycznej przekładni z pewnością jeszcze bardziej poprawi atrakcyjność oferty Dustera. Dzięki temu rozwiązaniu podczas prowadzenia można się poczuć bardziej komfortowo, a przy tym auto nie straciło na dynamice. Szkoda tylko, że producent nie połączył nowej przekładni w samochodzie z napędem na wszystkie koła. Mamy także nadzieję, że polski importer Dacii nie przesadzi z ceną na naszym rynku. Od tego przecież w dużej mierze zależy sukces tej odmiany.

Dacia Duster 1.5 dCi EDC – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność 1461 cm3
Moc maksymalna 109 KM
Maks. moment obrotowy 250 Nm/1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/ręczna, 6-biegowa
Pojemność bagażnika 475-1636 l
Masa własna 1349 kg
Rozstaw osi 2674 mm
Wymiary (dł./szer./wys.) 4315/1822/1625 mm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Prędkość maksymalna 169 km/h
Śr. spalanie wg producenta 4,5 /100 km
Emisja CO2 116 g/km
Cena b.d.
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej