Fiat 500 – ile kosztuje przegląd w ASO?

11 paź, 10:54
Udostępnij
0
Skomentuj

Jak wiecie, mamy na dłużej w redakcji Fiata 500 0.9 TwinAir. Auto jest z 2015 roku, a jego przebieg przekroczył już 40 tys. km. Komputer pokładowy przypomniał nam o konieczności stawienia się w serwisie.

Ile kosztuje przegląd okresowy małego Fiata? Okazało się, że nasz egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie, więc serwis ograniczył się jedynie do wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych (filtry oleju, powietrza i kabinowy) oraz wymiany oleju silnikowego Selenia Digitek Pure Energy 0W30 (wchodzą 3,2 l, więc wykorzystano dwa opakowania dwulitrowe).

Czynności serwisowe trwały 1,5 roboczogodziny. Koszt całego przeglądu okresowego samochodu w autoryzowanej stacji obsługi Fiata wyniósł 692 zł. Podczas kontroli całego pojazdu nie wykryto żadnych usterek. Nie stwierdzono luzów w układzie zawieszenia. Akumulator jest sprawny, w dobrym stanie są też hamulce.

42 000 km to stosunkowo niewielki przebieg, ale „pięćsetka” wciąż trzyma się nieźle. Dwucylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności zaledwie 0,9 litra zapewnia dobrą dynamikę, ale męczy warkotem podczas dłuższej jazdy i dużo pali (w mieście nawet ponad 8 l/100 km).

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Użytkownik anonimowy
~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :
No photo ~zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Użytkownik anonimowy
1,2 69 KM jest milion razy lepszy.
Koszty serwisu mniejsze (brak turbo, brak dwumasy, silnik ośmiozaworowy), przyjemny dźwięk (poniżej 2500 obrotów cichutki, a jak się go wkręci to dobrze brzmi), niezawodność (sprawdzona konstrukcja montowana od wielu lat), spalanie koło 7 litrów w mieście.
11 paź 17:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca :
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
Pewnie jak by tam byl zalozony 4 cylindrowy silnik 1.2-1.4l, to tez by palil te 8l. Dynamika byla by lepsza, komfort lepszy (halas/drgania).
O zywotnosci nie wspomne.
Oby jak najdluzej normalne pojemnosci jak byly przez lata, a nie wyzylowanie z kilkuset cc
11 paź 17:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rus91 Użytkownik anonimowy
~Rus91 :
No photo ~Rus91 Użytkownik anonimowy
0.9 TwinAir jest ciekawą konstrukcją, ale w sam raz do roli generatora przy systemie w stylu mild hybrid. Auta z tym silnikiem mają paskudną turbodziurę, a w Ypsilonie II poza miastem poniżej 2,5 tys. obrotów zawalidroga i do tego przy cieższej nodze nawet 8,5l (nawet przy 105KM wersji). W modelu Y oraz Ypsilon I silnik miały w ofercie 1,2 69KM dawał radę oraz bez piłowania pozwalał na spalanie 6,5 l podczas jazdy głównie po mieście.
13 paź 00:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pablo Użytkownik anonimowy
~Pablo
No photo ~Pablo Użytkownik anonimowy
do ~Kierowca:
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
11 paź 17:14 użytkownik ~Kierowca napisał
Pewnie jak by tam byl zalozony 4 cylindrowy silnik 1.2-1.4l, to tez by palil te 8l. Dynamika byla by lepsza, komfort lepszy (halas/drgania).
O zywotnosci nie wspomne.
Oby jak najdluzej normalne pojemnosci jak byly przez lata, a nie wyzylowanie z kilkus
Potwierdzam, 1.2 69KM żony też pali 8L w mieście. Downsizing srajzing
12 paź 13:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kuba Użytkownik anonimowy
~Kuba :
No photo ~Kuba Użytkownik anonimowy
Mam Fiata Punto z silnikiem 1.2 i uważam że to jedna z najlepszych jednostek małolitrażowych. Ma jedyną wadę - lubi łyknąć oleju czego pozbawiony był choćby 1.2 75KM FIRE z np. Palio/Siena. W Punto osiołek ale odwdzięcza się małymi kosztami obsługi i małym spalaniem - średnie spalanie na poziomie 6l/100km. W moim przypadku 50 trasa/ 50 miasto.
11 paź 22:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Fiat 500 - przegląd w ASO

Fiat 500 – ile kosztuje przegląd w ASO? (slajd 1 z 3)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego