Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Fiat 500L 1.4 T-Jet - stylowy i praktyczny minivan

31 paź, 09:06
Udostępnij
0
Skomentuj

Dużym atutem Fiata 500L jest jego stylistyka. Jednak podczas użytkowania istotne są również inne cechy, które decydują o przydatności samochodu na co dzień. Czym jeszcze potrafi zaskoczyć włoski minivan?

Fiat 500L jest jednym z tych samochodów, które w dużej mierze wybiera się z racji stylistyki karoserii. Samochód zachwyca przede wszystkim ciekawym spojrzeniem. Czy uroda to jedyna cecha, którą włoski minivan potrafi kusić?

Po tegorocznym liftingu auto nie różni się znacząco od poprzednika. Przestylizowany zderzak czy inaczej zaprojektowana atrapa chłodnicy nie są z pewnością rewolucyjnymi modyfikacjami. Zmiany we wnętrzu są ważniejsze, bowiem wskaźniki stały się ładniejsze, a przede wszystkim – bardziej czytelne. Inna jest również wielofunkcyjna kierownica. Dla osób wybierających ten model istotniejsze jest jednak to, co było już domeną wersji przedliftingowej – funkcjonalne nadwozie. W obu rzędach siedzeń wygospodarowano mnóstwo miejsca, w dodatku tylną kanapę można nie tylko składać, lecz także przesuwać. To pozwala dowolnie gospodarować przestrzenią dla siedzących w tylnym rzędzie oraz pojemnością bagażnika. Powody do zadowolenia ma również prowadzący. Pozycja za kierownicą jest wygodna, fotele sprawdzają się również podczas długich wyjazdów, a widoczność we wszystkich kierunkach okazuje się doskonała.

Fiat 500L po liftingu Fiat 500L po liftingu Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Pod maską testowanego egzemplarza pracował doładowany benzyniak o mocy 120 KM. Wprawdzie nasze pomiary pokazały, że auto jest mniej dynamiczne, niż obiecuje producent, jednak subiektywne odczucia są bardziej pozytywne. Po mocnym wciśnięciu gazu auto gwałtownie wyrywa do przodu. Kierowcy, którzy wolą spokojniejsze podróżowanie, muszą się do tego przyzwyczaić. Dopiero po dłuższym użytkowaniu pojazdu udaje się tak obsługiwać prawy pedał, żeby jeździć łagodnie. Dobre oceny zbiera również skrzynia biegów. Wszystkie przełożenia włącza się lekko i bez haczeń.

Mniej entuzjastycznie można się wypowiadać o zużyciu paliwa. Co z tego, że producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 6,7 l/100 km, skoro w rzeczywistości na pokonanie 100 kilometrów potrzeba 7,9 l benzyny? Do rodzinnego charakteru auta pasuje zawieszenie. Tłumienie wybojów odbywa się bez uszczerbku na komforcie. Mniej entuzjastycznie oceniliśmy zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy, który nie pozwala na dokładne wyczucie 500L. Podczas szybkiej jazdy przeszkadza dodatkowo hałas wiatru owiewającego wysoką karoserię. Pewne jest też to, że ani miłośnicy komfortu, ani fani dynamicznego podróżowania nie zaakceptują słabych hamulców. Zatrzymanie auta jadącego 100 km/h po niemal 40 metrach to zdecydowanie niedzisiejszy wynik.

Na uwagę zasługuje cena pojazdu. Wszystko dzięki promocjom. Obecnie za dobrze wyposażoną wersję Lounge nie trzeba płacić 72 500 zł, lecz jedynie 66 900 zł. To dobra informacja dla potencjalnych kupców.

Fiat 500L - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, pojemny i funkcjonalny bagażnik, wysoki komfort resorowania, wygodne fotele, dobra widoczność.

Fiat 500L - to nam się nie podoba

Podczas szybkiej jazdy duży hałas wiatru owiewającego karoserię, słaby układ hamulcowy, konieczność dopłaty za trzeci zagłówek z tyłu.

Fiat 500L - nasza ocena

Nie dość, że prezentuje się efektownie, to na dodatek potrafi w komfortowych warunkach przewieźć całą rodzinę wraz z urlopowym bagażem. Przydałyby się jednak lepsze hamulce i niższe spalanie.

Fiat 500L 1.4 T-Jet Lounge - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1368 cm3
Moc maksymalna 120 KM/5000 obr./min
Maks. moment. obrotowy 215 Nm/2500 obr./min
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6-biegowa
Napęd na przednie koła
Prędkość maksymlana 189 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 8,8 s (4. bieg)/13,4 s (6. bieg)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 39,4 m/39,2 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 58 dB/66 dB/69 dB
Średnie spalanie testowe 7,9 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 412-1480 l
Długość/szerokość, wysokość 4242/1784/1658 mm
Rozstaw osi 2612 mm
Masa własna/ładowność 1428 kg/485 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 66 900 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/8 lat
Przeglądy co 15 ty. km lub rok
Cena testowanego auta 72 600 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (13)

No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg :
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
Odnoście zużycia paliwa...
Niedawno czytałem test nowego Seata Ibizy 1.0 TSI w "bratnim" Onecie (http://moto.onet.pl gdzie testującym nie przeszkadzało zużycie paliwa na poziomie 8l/100 (sic!), co daje 170% danych producenta. Jest super (obiektywnie)...
6 lis 14:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
~Piotr :
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
Do wszystkich fachowców którzy nie jeżdżą Fiatem. To kolejny Fiat jakim jeżdżę. Wykorzysuje również w celach służbowych - rocznie 75000 km. Fiat to niezawodny, tani w eksploatacji, choć dobrze wykonany samochód. Ciekawe że najlepsze silniki w rankingach prezentowanych w gazetach motoryzacyjnych ma Fiat.
6 lis 09:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mel Użytkownik anonimowy
~Mel
No photo ~Mel Użytkownik anonimowy
do ~Aaa:
No photo ~Aaa Użytkownik anonimowy
1 lis 08:18 użytkownik ~Aaa napisał
Fiat to jest kwintesencja robienia tanich i niedopracowanych samochodów. Chcesz mieć przygody z warsztatami to kup sobie fiata. Spójrzcie na kokpit i na ekran zainstalowany przez fiata. Takiego czegoś biedronka wstydziłaby się dawać dzisiaj w swoich table
Mówisz Fiat i rdza ?? Chłopie, załóż okulary i popatrz jak rdzewieją ToYoty. Nie podoba mi się Fiat, ale na pewno nie rdzewieje.
3 lis 14:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
Minivana kupuje sie raczej jako rodzinne auto, więc spodziewałabym sie większego bagażnika. Wole troche dołożyć do czegoś pakowniejszego, rodiusa na przykład i na wyjazdy sie nie martwić bagażnikiem dachowym. Przy trójce dzieciaków to zawsze sie nazbiera tych szpargałów
4 lis 14:21 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
~aloyzy :
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
>>Co z tego, że producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 6,7 l/100 km, skoro w rzeczywistości na pokonanie 100 kilometrów potrzeba 7,9 l benzyny? <<
To tylko 18% więcej niż podaje producent!!! Wasze ulubione 1-litrowe Vagi są niedoszacowane na poziomie 35-40%
6 lis 12:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~luis Użytkownik anonimowy
~luis :
No photo ~luis Użytkownik anonimowy
Niby malenstwo, a jednak nieraz mialem okazje o jego pakownosci sie przekonac ;) auto dobre cenowo i w zakupie i eksploatacji. z delphie bardzo duzo czesci do niego jest. ja mam bardzo duzy sentyment do fiacikow ;)
15 lis 16:42
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rr6 Użytkownik anonimowy
~rr6 :
No photo ~rr6 Użytkownik anonimowy
Nowość na naszym rynku zabudowy kuchenne http://jfm-furniture.pl wykonane perfekcyjnie
13 lis 14:16
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asdfg Użytkownik anonimowy
~asdfg :
No photo ~asdfg Użytkownik anonimowy
fiaty sa cholernie drogie w utrzymaniu
8 lis 00:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ap Użytkownik anonimowy
~ap
No photo ~ap Użytkownik anonimowy
do ~Piotr:
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
6 lis 09:53 użytkownik ~Piotr napisał
Do wszystkich fachowców którzy nie jeżdżą Fiatem. To kolejny Fiat jakim jeżdżę. Wykorzysuje również w celach służbowych - rocznie 75000 km. Fiat to niezawodny, tani w eksploatacji, choć dobrze wykonany samochód. Ciekawe że najlepsze silniki w rankingach
To prawda... też kupiłem kolejnego Fiata i tym razem 500L... dobre autko...
6 lis 11:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Szkoda, ze to nadwozie takie brzydkie. Gdyby byl ładniejszy to sprzedawałby sie znacznie lepiej, bo ogólnie to niezłe auto.
5 lis 22:33 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
13%
88%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Fiat 500L po liftingu

Auto polubią kierowcy ceniący komfortową jazdę – zawieszenie dobrze tłumi wyboje.

Fiat 500L 1.4 T-Jet - stylowy i praktyczny minivan (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego