Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Ambition

Budżetowy kompakt to chyba najlepsze określenie dla Rapida. Długością kabiny, ilością miejsca na nogi i nad głową oraz pojemnością bagażnika bez trudu dorównuje autom segmentu C. Jednak kabina Spacebacka szerokością jest zbliżona do mniejszej Fabii. Także jakością użytych materiałów (twarde plastiki) bliżej ma do aut klasy B. Choć układ kierowniczy posłusznie wykonuje polecenia kierowcy, a zawieszenie pozwala na bezpieczną i komfortową podróż, to jednak na tle koncernowego brata – VW Golfa – Rapid prezentuje w dziedzinie prowadzenia gorszy poziom. Jego mały, trzycylindrowy doładowany silnik pozwala uzyskać najlepszy sprint do „setki” (9,8 s) i co najważniejsze – jest najoszczędniejszy (5,7 l/100 km). Tylko nieznacznie ustępuje elastycznością mocniejszemu o 10 KM 4-cylindrowemu silnikowi Fiata.

Fiat Tipo kontra Skoda Rapid Spaceback i Citroen C4 Cactus - praktyczność, styl czy ekonomia? (slajd 1 z 23)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego