Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech Feel

Przynależność C4 Cactusa do kompaktów to chwyt marketingowy. Produkowany od 2014 roku model jest zbudowany na wydłużonej płycie podłogowej C3 Picasso. Jeszcze przed liftingiem w palecie Citroëna był miejskim crossoverem. Gdy zadebiutowało C3 Aircross, a z oferty wycofano C4, przy okazji face liftingu zmieniono pozycjonowanie Cactusa i teraz w palecie pełni funkcję kompaktu. Żeby uwiarygodnić reinkarnację modelu, usunięto Airbumpy (panele ochronne) i relingi dachowe (są w opcji). By poprawić komfort i prowadzenie, zastosowano amortyzatory z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Mimo zmian C4 Cactus w dziedzinie prowadzenia wypada najsłabiej w tym zestawieniu. Na równej jak stół nawierzchni prowadzi się je dobrze, ale większe nierówności są w stanie wyprowadzić to auto z równowagi. Szczególnie nerwowo na dziurach zachowuje się tylna oś. Trzycylindrowy benzyniak spontanicznie reaguje na gaz w całym zakresie obrotów i jest całkiem oszczędny.

Fiat Tipo kontra Skoda Rapid Spaceback i Citroen C4 Cactus - praktyczność, styl czy ekonomia? (slajd 1 z 23)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego