Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - zapewni dobry nastrój

4 paź, 10:00

Nowa Ford Fiesta powstał na bazie najlepszych cech poprzednika i z uwzględnieniem krytyki jego słabych stron. Mimo że brzmi to banalnie, tak właśnie jest.

Udostępnij
0
Skomentuj

Ambicją Forda było uczynienie z Fiesty samochodu, który mógłby dla niektórych klientów stanowić alternatywę dla większych aut. Marketingowcy nazywają ten trend „downsizingiem auta, lecz nie własnych potrzeb”, czyli ma to być świadome przesiadanie się do mniejszego modelu z równie dobrym wyposażeniem, jak w większym. 125-konna Fiesta 1.0 EcoBoost, która w wersji Titanium i z dodatkowymi opcjami kosztuje 80 400 zł, jest właśnie taką „kusicielką”.

Fiesta startuje od 44 900 zł, a wybór wersji jest naprawdę duży (i będzie jeszcze rozszerzany). Odmian silnikowych przygotowano 7, poziomów wyposażenia – 5. Z nielicznymi wyjątkami można to wszystko kombinować zarówno z nadwoziem 3-, jak i 5-drzwiowym. Tak bogata oferta nie jest oczywistością w tej klasie.

Na dzień dobry Fiesta stawia nas zatem przed dylematem niczym w aucie wyższej klasy, bo lista opcji jest równie imponująca. Nasz egzemplarz miał na pokładzie: system multimedialny SYNC3 z nagłośnieniem B&O Play, pakiet asystentów jazdy niczym z limuzyny klasy średniej, adaptacyjny tempomat, kamerę cofania, automat parkujący, podgrzewaną szybę czołową i dwuczęściowy szklany dach z otwieranym przednim panelem. Akurat ten ostatni element można sobie spokojnie darować, bo zabiera sporo przestrzeni nad głową. Z kolei cienkie druciki wtopione w szkło trochę rozmywają obraz w nocy, osobom o słabszym wzroku będzie to przeszkadzać. Pozostałe opcje to rzecz gustu, podobnie jak kolor – powinny jednak zadowolić wymagających klientów.

Ford Fiesta - znakomicie jeździ

Jednak i bez tych dodatków Fiesta robi wrażenie dojrzałej – to auto o dopracowane w detalach. Mały Ford znakomicie jeździ, i to nie tylko w zakrętach, które pozostają jego specjalnością. Także na prostej przy prędkościach autostradowych zachowuje się stabilnie. Precyzyjny układ kierowniczy pozwala pewnie obierać kurs, a stosunkowo sztywne zawieszenie łyka dziury „na raz”, bez kołysania czy też wytrząsania pasażerów. Może nie jest to najbardziej komfortowa charakterystyka, ale pasuje do Fiesty. Nasze pomiary wykazały też wysoką skuteczność hamulców: niezależnie od stopnia rozgrzania tarcz Fiesta zatrzymuje się po ok. 35 m. Sonometr z kolei potwierdził subiektywne odczucia dobrego, jak na tę klasę, wyciszenia kabiny.

Czy Fiesta może zatem zastąpić kompakt w dalekich podróżach? Tak, ale nie bez pewnych wyrzeczeń. O ile w przednim rzędzie siedzi się na wygodnych fotelach, dających się sensownie regulować, o tyle z tyłu dorosłym będzie ciasnawo. 292-litrowy bagażnik w tym segmencie zalicza się tylko do przeciętnych. Jeśli ktoś planuje często wypuszczać się za miasto ze znajomymi, powinien przyjrzeć się rywalom z Grupy VW, przestronniejszym i pakowniejszym od Forda.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jeśli jednak na tylnej kanapie i tak będą siedzieć dzieci, nastroje u wszystkich pasażerów będą dobre. Wysuwające się ochraniacze krawędzi drzwi gwarantują rodzicom, jak i maluchom bezstresowe wysiadanie na ciasnych parkingach.

Ford Fiesta - znany i uznany silnik

125-konny, 3-cylindrowy silnik 1.0 z turbodoładowaniem to jednostka dobrze znana nie tylko z poprzedniej Fiesty, bo zagościła też pod maskami Focusa, B-Maxa i C-Maxa. To dopracowana konstrukcja. Silnik dość cicho pracuje, ochoczo reaguje na gaz i pozwala spokojnie jeździć. Ale za każdym razem, gdy wskazówka obrotomierza mija 3,5 tys., Fiesta kusi do złego. Silnik zaczyna charakternie warkotać i bardzo żwawo rozpędza auto. Wówczas należy się liczyć ze spalaniem nawet 10 l/100 km! Spokojniejsza noga i respektowanie przepisów pozwoliły uzyskać średnio 5,5 l/100 km na trasie testowej.

À propos wrażliwości: luźne siedzisko fotela kierowcy, grzechotanie dochodzące spod kokpitu i słabe siłowniki klapy bagażnika to niedociągnięcia, które nie powinny występować w tym aucie – na pewno przyjrzymy się im w kolejnym teście Fiesty.

Ford Fiesta - to nam się podoba

Ergonomicznie rozplanowany kokpit, wygodna pozycja za kierownicą, zwinne i precyzyjne prowadzenie, skuteczne hamulce, dynamiczny silnik.

Ford Fiesta - to nam się nie podoba

Stosunkowo ciasny tył kabiny, wysokie spalanie podczas dynamicznej jazdy, kilka niedociągnięć jakościowych, małe lusterka i niezamykany wlew paliwa.

Ford Fiesta - nasza ocena

Nowa Fiesta udowadnia, że Ford nadal bardzo poważnie traktuje segment B, który w tym roku obfituje w nowości zmieniające oblicze tej klasy aut. Na tle konkurentów Fiestę wyróżnia zamiłowanie do żwawej, zwinnej jazdy. Z kolei w porównaniu z poprzedniczką oferuje wyższy komfort i bardziej uporządkowany kokpit. Szkoda, że kabina nie jest ciut większa.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Pojemnośc skokowa 998 cm3
Moc maksymalna 125 KM/6000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 170 Nm/1400 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6-biegowa
Napęd przedni
Prędkość maksymlana 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 8,2/10,8 s (4/5 bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 11,6/15,5 s (5/6 bieg)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 60 dB/65 dB/70 dB
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 35,2 m/34,8 m
Średnie spalanie testowe 5,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 4,3 l/100 km
Pojemność bagażnika 292-1093 l
Długość/szerokość, wysokość 4040/1735/1476 mm
Rozstaw osi 2493 mm
Masa własna/ładowność 1174 kg/469 kg
Cena podst. test. wersji 60 050 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub 2 lata
Cena testowanego egz. 80 400 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (15)

No photo
No photo ~fronion Użytkownik anonimowy
~fronion :
No photo ~fronion Użytkownik anonimowy
Uważam, ze Fordowskie 1.0 125km to mistrzostwo. W pracy kolega jeździ jako PH Focusem 1.0 125km, dostał nowy samochód, teraz ma prawie 200tys km, awarii zero a spalanie ma odrobinkę niższe niż moja Fiesta 1.25 a frajda z jazdy o niebo niebo lepsza. To samo z Citroenowskim 1.2 moja teściowa jeździ Cactusem 1.2 w wersji wolnossącej -spalanie śmieszne male, dynamika o dziwo zaskakująco dobra, awaryjność na poziomie zerowym. Dobrych parę lat temu bo w 2002r mój tato miał Corse B 1.0 i do tej pory chwali ją i nie może o niej zapomnieć. Down sizing? Czemu nie, ja sie z tym stykam codziennie i jestem na tak. Oczywiście TSI N. I. E.
4 paź 23:05 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~fronion:
No photo ~fronion Użytkownik anonimowy
4 paź 23:05 użytkownik ~fronion napisał
Uważam, ze Fordowskie 1.0 125km to mistrzostwo. W pracy kolega jeździ jako PH Focusem 1.0 125km, dostał nowy samochód, teraz ma prawie 200tys km, awarii zero a spalanie ma odrobinkę niższe niż moja Fiesta 1.25 a frajda z jazdy o niebo niebo lepsza. To sam
Najgorsze jest to, że większość osób hejtujących małe wysilone silniki nigdy nie miało z nimi do czynienia "na żywo", a krzywdzące opinie pochodzą od "znajomych znajomego mechanika" lub zaczerpnięte są z... innych wpisów na forum. Na co dzień te silniki są o wiele przyjemniejsze w eksploatacji! Oszczędniejsze, bardziej elastyczne i... cichsze (dłuższe przełożenia niż w "wolnossakach"), choć zgadzam się, że przy próbach wykorzystania potencjału silnika, może on spalić naprawdę sporo (choć który wtedy nie spala...)
BTW. 1.2 82KM nie jest do końca przedstawicielem szkoły "downsizingu" - brak turbiny.
5 paź 09:38 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sdfegs Użytkownik anonimowy
~sdfegs
No photo ~sdfegs Użytkownik anonimowy
do ~Jj:
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
4 paź 13:40 użytkownik ~Jj napisał
GDZIE SIĘ PODZIAŁY MAŁE TANIE MIEJSKIE AUTA.
Jest ich dużo, ale akurat fiesta trafiła do tego typu aut klasy b, które mają mniej blachy niż droższe auta, ale poza tym w niczym im nie ustępują, ani wykończeniem, ani wyposażeniem, jedyna wada, to cena, ale z drugiej strony idealne auto dla 1-2 osób.
16 paź 15:12 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~norka Użytkownik anonimowy
~norka :
No photo ~norka Użytkownik anonimowy
80 tysiaków za 3 gary to tylko jakis wariat moze kupic.
4 paź 18:43 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qaz Użytkownik anonimowy
~qaz :
No photo ~qaz Użytkownik anonimowy
szkoda, ze jest taka brzydka w porównaniu do poprzedniczki
5 paź 09:35 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
~Sebastien Loeb :
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
Najrozsądniejsza będzie Fiesta 1.5 TDCi 120 KM Vmax=195 km/h 0-100 km/h w 9s Średnie zużycie paliwa 3,5 l/100 km Cena katologowa 78.300 zł, a jeszcze lepszy Focus 2.0 TDCi 185 KM Vmax=217 km/h 0-100km/h w 8,1s Średnie zużycie paliwa 4,2 l/100 km Cena katologowa model ST 2 128.000 złotych.
29 lis 19:11
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gandy Użytkownik anonimowy
~Gandy
No photo ~Gandy Użytkownik anonimowy
do ~fronion:
No photo ~fronion Użytkownik anonimowy
4 paź 23:05 użytkownik ~fronion napisał
Uważam, ze Fordowskie 1.0 125km to mistrzostwo. W pracy kolega jeździ jako PH Focusem 1.0 125km, dostał nowy samochód, teraz ma prawie 200tys km, awarii zero a spalanie ma odrobinkę niższe niż moja Fiesta 1.25 a frajda z jazdy o niebo niebo lepsza. To sam
Nowe TSI są OK i w niczym nie ustępują mikrosilnikom forda.
29 lis 17:46
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Add4 Użytkownik anonimowy
~Add4 :
No photo ~Add4 Użytkownik anonimowy
Nie przegap okazji na strony internetowe radom http://www.devilart.pl promocja na usługi
9 paź 13:31
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
~Przedsiebiorca1234 :
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
Fajne auto, Fordy sa OK, downsizing by Ford tez OK, ale 80k PLN za auto tej klasy i to nie premium, to przesada.
6 paź 18:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
~Czytelnik :
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
Autko fajne. Tylko przod taki jak w starym punto troche.
Tekst o konkurencji wv... moze lepiej nie komentowac... mtslalem ze jest takze inna jonkurencja niz niemiecka np. Japonska, koreanska
6 paź 11:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Fiesta nie tylko żwawo się prezentuje, lecz także lubi szybką jazdę. Na prostych, jak i w zakrętach imponuje stabilnym prowadzeniem.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - zapewni dobry nastrój (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego