CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Ford Ka+ - co się kryje za tym plusem?

11 wrz, 12:24
Udostępnij
0
Skomentuj

Z 3-drzwiowym Fordem Ka wersja z plusem wspólną ma tylko nazwę. Nowy model to większe i praktyczniejsze auto, skierowane do innego odbiorcy.

Ford Ka był początkowo 3-drzwiowym modelem klasy A. Teraz ewoluował pod względem zarówno nazwy, jak i wielkości. Obecnie jest to Ka+, które stało się przedstawicielem aut segmentu B. Pytanie tylko: po co Fordowi kolejny model tej klasy, skoro w ofercie jest już Fiesta? Odpowiedź okazuje się prosta. Pomimo przynależności do tej samej klasy są to dwa modele o zupełnie różnym charakterze i przeznaczone dla całkiem innego odbiorcy. Ka+ to auto budżetowe, a Fiesta to typowa przedstawicielka segmentu B, występująca również w sportowych wersjach.

Jesteśmy przekonani, że klienci decydujący się na budżetowy model Forda nie będą mieli mu za złe twardych materiałów wykończeniowych. Poza tym wygląd deski rozdzielczej też jest akceptowalny – konkurencyjna Dacia Sandero prezentuje się pod tym względem mniej atrakcyjnie. Niewiele ciepłych słów należy się obsłudze urządzeń pokładowych – utrudniają ją ciasno zgrupowane niewielkie klawisze.

Ford Ka+ Ford Ka+ Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

W Ka+ zrezygnowano z osiowej regulacji kierownicy, co nie dziwi w modelu za tę cenę. Jednak pomimo to bez trudu udaje się znaleźć wygodną pozycję. Auto zostało perfekcyjnie zaprojektowane pod względem wsiadania i wysiadania. Zarówno fotele pierwszego rzędu, jak i kanapę umieszczono na takiej wysokości, że można się na nich wygodnie usadowić – nie ma potrzeby opuszczania się na nie czy wspinania. To szczególnie istotne w przypadku starszych użytkowników. Nie można też nie docenić przestronności pojazdu. Pomimo niewielkich zewnętrznych gabarytów udało się wygospodarować nadspodziewanie dużo przestrzeni na nogi oraz nad głowami. Pochwały należą się przede wszystkim za dużą ilość miejsca z tyłu.

Ford Ka+ występuje z dwoma benzyniakami 1.2 do wyboru – o mocy 70 lub 85 KM. Podczas testu mieliśmy okazję sprawdzić mocniejszą wersję. Teoretycznie 85 KM w aucie ważącym nieco ponad tonę powinno wystarczyć do zapewnienia zadowalającej dynamiki. Niestety, tylko teoretycznie. Włączamy pierwszy bieg, puszczamy sprzęgło, gaz do dechy, a silnik… z mozołem zaczyna wchodzić na wysokie obroty. W efekcie podczas ich wykorzystywania do uszu jadących dociera nadmierny dźwięk silnika, a i tak auto rozpędza się z ociąganiem i dopiero po 13,4 s uzyskuje się „setkę”. Pod względem elastyczności też nie jest dobrze.

Ford Ka+ - spalanie powinno być niższe

Na szczęście w przypadku budżetowego miejskiego auta osiągi mają drugorzędne znaczenie. Ważniejsze jest w tym przypadku zapotrzebowanie na paliwo. Pod tym względem Ka+ nie jest zbyt oszczędne. Średnie spalanie na poziomie 6,5 l/100 km to o około pół litra więcej niż potrzebują konkurenci z klasy. Np. Opel Corsa z 90-konnym benzyniakiem zużył w teście 6,1 litra, a równie mocny VW Polo – 5,9 l/100 km.

Jak przystało na miejski pojazd, spokojna jazda z niedużymi prędkościami powoduje, że auto sprawia znacznie przyjemniejsze wrażenie – jest w nim ciszej, no i można liczyć na niższe spalanie. Przy okazji warto docenić działanie skrzyni biegów. Dźwignia jest na tyle wysoko, że wygodnie sięga się do niej, a przełożenia włącza się precyzyjnie.

Ford Ka+ Ford Ka+ Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Praca zawieszenia pasuje do miejskiego charakteru pojazdu. Co z tego, że nie pozwala na szaleństwa na zakrętach? Przecież nie do tego stworzono ten model. Ważniejsze, że dobrze tłumi większość wybojów. Natomiast w żaden sposób nie da się usprawiedliwić słabych hamulców. Auto jadące 100 km/h można zatrzymać dopiero po 39 m.

Ford Ka+ - ile kosztuje?

Ceny auta zaczynają się od 37 900 zł za 70-konną wersję z uboższym wyposażeniem Trend (bez klimatyzacji). Żeby mieć tu klimę, trzeba kupić pakiet za 3000 zł. Jednak wtedy cena wzrasta do 40 900 zł. Lepiej zatem kupić Ka+ w bogatszej odmianie Trend Plus (z klimatyzacją w standardowym wyposażeniu) i z silnikiem o mocy 85 KM, które kosztuje od 41 900 zł.

Ford Ka+ - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, wygodne wsiadanie i wysiadanie, dobra widoczność, precyzyjnie działająca skrzynia biegów.

Ford Ka+ - to nam się nie podoba

Wysoka cena po doposażeniu, słabe hamulce, utrudniona obsługa urządzeń pokładowych, przeciętna dynamika, brak asystentów jazdy nawet w opcji.

Ford Ka+ - nasza ocena

Nowość Forda produkowana jest w Indiach. Znajdą się z pewnością kierowcy, którzy dynamiki czy bogatego wyposażenia w samochodach nie traktują priorytetowo. I to dla nich właśnie jest stworzone Ka+. Będzie na pewno wielu chętnych, którzy zdecydują się na to auto. Mogą jednak mieć zastrzeżenia do ceny Forda oraz do skuteczności układu hamulcowego.

Ford Ka+ 1.2 Trend Plus - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/8
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Pojemnośc skokowa 1198 cm3
Moc maksymalna 85 KM/6300 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 112 Nm/4000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd manualna 5-beigowa
Napęd przedni
Prędkość maksymlana 169 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,3 s
Elastycznośc 60-100/80-120 km/h 14,8 s (4. bieg)/30,6 s (5. bieg)
Średnie spalanie testowe 6,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,0 l/100 km
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 60 dB/69 Db/72 dB
Hamowanie 100-0 km/h (z/g) 39,0 m/40,3 m
Długość/szerokość, wysokość 3929/1769/1521 mm
Rozstaw osi 2300 mm
Pojemność bagażnika 270-849 l
Masa własna/ładowność 1077 kg/433 kg
Cena podstawowa test. wersji 41 900 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 20 tys. km/rok
Cena testowanego egz. 50 320 zł
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Ostry Użytkownik anonimowy
~Ostry :
No photo ~Ostry Użytkownik anonimowy
Ale brzydki nie dziwie się że peugot i renault w tej klasie wymiataja.
12 wrz 07:21 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Paskudny, ale przynajmniej w normalnej cenie.
12 wrz 00:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michu Użytkownik anonimowy
~Michu
No photo ~Michu Użytkownik anonimowy
do ~Ostry:
No photo ~Ostry Użytkownik anonimowy
12 wrz 07:21 użytkownik ~Ostry napisał
Ale brzydki nie dziwie się że peugot i renault w tej klasie wymiataja.
Peugeot będzie jeszcze bardziej wymiatać, już niedługo nowa 208-ka.
21 wrz 10:12
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MR Użytkownik anonimowy
~MR :
No photo ~MR Użytkownik anonimowy
PadaKa+ :)
19 wrz 23:01
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ba Użytkownik anonimowy
~Ba :
No photo ~Ba Użytkownik anonimowy
Pod plusem kryje się 500 zeta.
12 wrz 10:50 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adi Użytkownik anonimowy
~Adi :
No photo ~Adi Użytkownik anonimowy
Taka Fiesta dla ubogich.
12 wrz 10:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dh Użytkownik anonimowy
~dh :
No photo ~dh Użytkownik anonimowy
skad takie słabe silniki
12 wrz 10:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
~Jj :
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
FARSA !!
11 wrz 15:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Ford Ka+

Zawieszenie Ka+ zapewnia jadącym zadowalający poziom komfortu. Nie radzi sobie jedynie na poprzecznych garbach – wówczas pojazdem zbyt mocno wstrząsa.

Ford Ka+ - co się kryje za tym plusem? (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego