Ford S-Max Vignale - van idealnie skrojony

2 sty, 15:06
Udostępnij
0
Skomentuj

Materiały wykończeniowe o wysokiej jakości, oszczędny 180-konny diesel, osiągający 400 niutonometrów, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia i napęd na obie osie. Taki jest Ford S-Max Vignale. Auto idealne?

Dziś nie wystarczy po prostu zaoferować skórzanej tapicerki czy systemu audio o wysokiej jakości, żeby móc nazwać samochód luksusowym. Ford zdecydował się na stworzenie całej linii wyposażeniowej dla swoich aut. Patronuje jej Alfredo Vignale – włoski projektant samochodów, który w swojej firmie Carrozzeria Vignale wytwarzał krótkie serie pojazdów na zamówienia. I właśnie z taką indywidualnością ma się kojarzyć linia Forda Vignale – zarówno pod względem wyposażenia, jak i obsługi klienta, która odbywa się tylko w wybranych salonach firmy, w specjalnych strefach.

Przyjrzyjmy się samemu autu. S-Max mierzy 4,8 m długości, więc przestronność w obu rzędach siedzeń nie dziwi, podobnie jak olbrzymi bagażnik – do testu trafiła 5-osobowa wersja, ale S-Max występuje też w kompletacji z dwoma dodatkowymi fotelami. Jeśli jednak chcecie przewieźć coś większego, siedzenia drugiego rzędu można położyć za pomocą przycisku w bagażniku.

Tylna klapa jest, oczywiście, sterowana elektrycznie. Chwili przyzwyczajenia wymaga za to obsługa multimediów. Duże pokrętło na centralnym panelu nie służy do wyboru funkcji, lecz jedynie do regulacji głośności lub wyłączenia audio. Umieszczone obok przyciski (przeznaczone przede wszystkim do sterowania klimatyzacją) są mało czytelne. Obsługa poprzez 8-calowy dotykowy ekran okazuje się prostsza, ale też nie jest intuicyjna. Plus za bardzo dobrą jakość obrazu z kamery cofania (także w nocy).

Pod maską naszego auta znalazł się 180-konny diesel. Dzięki systemowi aktywnego obniżania poziomu hałasu (Active Noise Control) we wnętrzu ciężko wyczuć to, że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną. Do tego średnie spalanie testowe 7,1 l/100 km w aucie ważącym blisko 2 tony uznajemy za rewelacyjny wynik. Napęd na obie osie nie pozwala na to, żeby kierowca stracił trakcję nawet po mocnym wciśnięciu gazu, a dynamiczne ruszanie spod świateł bez żadnego poślizgu dodatkowo podkreśla dynamikę S-Maxa.

O skuteczności współpracy aktywnego zawieszenia (3 twardości amortyzacji do wyboru) oraz nadzorującej bezpieczeństwo elektroniki (ESP) z napędem przekonaliśmy się także wtedy, gdy pokonywaliśmy pokryty tzw. czarnym lodem wiadukt na autostradzie. Nie wszystkim uczestnikom ruchu się to udało, dlatego ostatecznie stwierdziliśmy, że jednak napęd 4x4 w vanie nie jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

Ford S-Max Vignale - to nam się podoba

Połączenie mocnego diesla z napędem 4x4, wykończenie o wysokiej jakości, bogate wyposażenie standardowe, przestronność i funkcjonalność wnętrza.

Ford S-Max Vignale - to nam się nie podoba

System multimedialny – jego obsługa nie jest intuicyjna i wymaga przyzwyczajenia. Siedziska foteli mogłyby być dłuższe.

Ford S-Max Vignale - nasza opinia

Nie ma aut idealnych – w S-Maxie Vignale najbardziej przeszkadzała mi obsługa multimediów. Muszę jednak przyznać, że połączenie wyposażenia z 400 Nm i napędem na obie osie robi piorunujące wrażenie, podobnie jak cena!

Ford S-Max Vignale - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna 180 KM/3750 obr./min.
Maks. moment obrotowy 400 Nm/2000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s s
Prędkośc maksymalna 206 km/h
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 5,7 s/7,4 s
Średnie spalanie testowe 7,1 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd aut. dwusprzęgłowa 6b./4x4
Pojemność bagażnika 700-2200 l
Długość/szerokość/wysokość 4796/1916/1655 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Poziom hałasu 50/100/130 km/h 57/65/68 dB
Droga hamowania 100-0 km/h (z/g) 38,0 m/35,8 m
Masa rzeczywista/ładowność 1974 kg/641 kg
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena test. wersji/cena po doposażeniu 182 050 zł/214 320 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~martin Użytkownik anonimowy
~martin :
No photo ~martin Użytkownik anonimowy
Nie wiem dlaczego, ale nagłówek artykułu przeczytałem: Ford S-Max Vaginale. A przecież nic nie ma to wspólnego, ta Vignale z Vagina...le. Poza tym okej.
2 sty 22:00 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bolek do Wacusia Użytkownik anonimowy
~Bolek do Wacusia :
No photo ~Bolek do Wacusia Użytkownik anonimowy
Tak Wacuś, masz BMW, tylko, że gołe jak niemowle, a cene porównasz sobie w serwisie na przegladzie.
7 sty 11:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~,kmnb vcx Użytkownik anonimowy
~,kmnb vcx :
No photo ~,kmnb vcx Użytkownik anonimowy
dajcie zarobić średnią Niemca 5300 € na miesiąc ,kupię bez zastanowienia.
11 sty 17:35 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wacek Użytkownik anonimowy
~Wacek :
No photo ~Wacek Użytkownik anonimowy
Za tą cenę mam BMW gran tourer. Samochód o niebo, powtarzam o niebo lepszy. Nie ma co porównywać.
6 sty 09:54 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
11%
89%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Ford S-Max Vignale - van idealnie skrojony

Materiały wykończeniowe o wysokiej jakości, oszczędny 180-konny diesel, osiągający 400 niutonometrów, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia i napęd na obie osie. Taki jest Ford S-Max Vignale. Auto idealne?

Ford S-Max Vignale - van idealnie skrojony (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego