Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi Sport - ośmioosobowy „sportowiec”

1 wrz, 09:55
Udostępnij
0
Skomentuj

Lakier Deep Impact Blue z charakterystycznymi pasami, spoilery w zderzakach, progach i 17-calowe koła wyglądają efektownie, a 170-konny turbodiesel sprawia, że dostawczy Ford szybko przewozi ośmiu pasażerów.

Choć od kilku lat trwa boom na SUV-y i producenci najwięcej środków inwestują w rozwój pojazdów tego typu, to i tak dużo dzieje się także w segmencie aut dostawczych, a zwłaszcza w ich osobowych wydaniach. Zauważalne zmiany to przede wszystkim większy komfort i precyzja prowadzenia zbliżona do aut osobowych, a przy tym też znaczący wzrost poziomu bezpieczeństwa.

Tourneo Custom, choć produkowane od 2012 roku (wiosną przyszłego roku w ofercie pojawi się w zmodernizowanej wersji), jest tego dobrym przykładem. W testach zderzeniowych uzyskało maksymalną notę, a na jego pokładzie znajdziemy zarówno asystenta pasa ruchu, system ostrzegający przed kolizją, jak i adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania. Większość systemów wspomagających kierowcę działa w Tourneo znakomicie, choć naszym zdaniem układ Pre-Safe jest nadwrażliwy. Podczas jazdy w korku zbyt wcześnie ostrzega denerwującym „pikaniem” przed kolizją, a gdy wkracza do akcji, robi to zbyt brutalnie.

Custom pod względem prowadzenia nie tylko mile zaskakuje, sprawia wręcz frajdę. Dopracowane zawieszenie oraz precyzyjny układ kierowniczy wraz ze 170-konnym turbodieslem sprawiają, że kierowca ma chęć ostrzej pojechać na zakrętach i mocniej wcisnąć pedał gazu poza miastem. A jest czym pojechać, bowiem moment 405 Nm robi tu znakomitą robotę. Trzeba tylko przyzwyczaić się, że podczas startu należy dodać nieco więcej gazu, bo silnik potrafi zgasnąć, a w czasie jazdy w korku na 2. biegu poniżej 1500 obr./min reakcja na gaz jest minimalna. Takie zachowanie nie przystoi autu, które w nazwie ma wyraz „Sport” i zwraca na siebie uwagę mocnym ospoilerowaniem i wyrazistym lakierem.

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi Sport - to nam się podoba

Osiem wygodnych miejsc i mnóstwo przestrzeni na bagaże, świetna ergonomia, frajda z prowadzenia, rozsądne spalanie, dobra dynamika, ciekawy wygląd.

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi Sport - to nam się nie podoba

System Pre-Safe jest za czuły i brutalnie interweniuje, niska ładowność (655 kg), poniżej 1500 obr./min dziura turbinowa (silnik potrafi gasnąć podczas ruszania), cena zakupu.

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi Sport - nasza ocena

Mocny silnik, typowa dla Forda wzorowa precyzja prowadzenia, rodem z auta osobowego, a także przestronna i funkcjonalna kabina sprawiają, że kierowca ma dużo frajdy z prowadzenia Tourneo Customa. Do tego przyjemnie się na nie patrzy!

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa 1996 cm3
Moc maksymalna 170 KM/3500 obr./min.
Maks. moment obrotowy 405 Nm/1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6b/na przednie koła
Prędkość maksymalna 170 km/h
Średnie spalanie testowe 8,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,4 l/100 km
Poj. zbironika paliwa/AdBlue 70 l/21 l
Pojemność bagażnika za 3. rzędem 1930 l
Długość/szerokość/wysokość 5339/1986/1927 mm
Rozstaw osi 3300 mm
Masa rzeczywista/ładowność 2245 kg/655 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/bez ograniczeń
Przeglądy co 2 lata lub 60 tys. km
Cena podst. testowanej wersji Sport 183 799 zł (brutto)
Cena testowanego auta 199 114 zł (brutto)
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~igor Użytkownik anonimowy
~igor :
No photo ~igor Użytkownik anonimowy
Fakt, cena zaporowa. Ja za swojego 7-osobowego rodiusa dużo taniej zapłaciłem, a nie narzekam na komfort jazdy ani spalanie. Pojemny jak minavan a wygodny jak suv i do tego porządna konstrukcja ze wzmocnionej stali
15 wrz 12:44
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
Cena biorąc pod uwagę wyposażenie jest tragicznie wysoka. Prędkość maksymalna 170km/h? Znacznie szybciej jechałem długą caravellą z dieslem 150KM...
1 wrz 10:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi Sport

Gdy zobaczycie w lusterku wstecznym Tourneo Custom Sport, lepiej zmieńcie pas. 170-konny Ford potrafi pokazać pazurki.

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi Sport - ośmioosobowy „sportowiec” (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego