CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - moc i dynamiczny styl

10 sie, 10:55
Udostępnij
0
Skomentuj

Kompaktowy hatchback z mocnym doładowanym benzyniakiem i futurystyczną stylistyką nadwozia. Jak sprawdza się to połączenie?

Civic nie jest zwykłym kompaktowym hatchbackiem. To auto dla kierowców, którzy chcą się wyróżnić, a dzięki 182-konnemu silnikowi mogą także dynamicznie jeździć.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - nadwozie

Futurystyczna karoseria skrywa całkiem praktyczne wnętrze. W obu rzędach siedzeń wygospodarowano mnóstwo przestrzeni dla pasażerów, siedzenia są wygodne, a do tego dochodzi pojemny bagażnik. Zastrzeżeń nie budzą również pozycja za kierownicą oraz obsługa urządzeń pokładowych – wszystkie przełączniki są w zasięgu rąk kierowcy. Prowadzący może jedynie narzekać na widoczność do tyłu – wina mocno pochylonej szyby w klapie bagażnika.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - silnik

Doładowany benzyniak ucieszy przede wszystkim kierowców o dynamicznym usposobieniu. Już po 8,2 s na liczniku mamy setkę, a co ważne – w trakcie dynamicznego przyspieszania nie wzrasta znacząco hałas motoru. W trakcie wyprzedzania powody do zadowolenia daje elastyczność. Jednak coś za coś. Dobre osiągi oznaczają znacznie wyższe spalanie niż obiecuje producent – w teście średnio 8,5 l/100 km.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - prowadzenie

Już w standardowym ustawieniu Civic zachowuje się świetnie. Kiedy zawieszenie ustawimy w twardszym trybie, auto prowadzi się niemal sportowo. Trzeba się jednak pogodzić z ograniczonym komfortem resorowania. Zaletą Hondy jest precyzyjny układ kierowniczy.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - koszty

Za Civica 1.5 trzeba zapłacić minimum 97 500 zł. To już jest dużo, a w przypadku testowanej wersji Sport Plus auto kosztuje aż 106 000 zł.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - to nam się podoba

Świetne prowadzenie, skuteczny układ hamulcowy, wygodne fotele, pojemny bagażnik.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - to nam się nie podoba

Wysoka cena, słaba widoczność do tyłu, niski komfort jazdy w trybie sportowym.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - naszym zdaniem

Ten samochód potrafi dać dużo frajdy z jazdy. Nie tylko z racji dynamicznego silnika, lecz także za sprawą świetnego prowadzenia. Do tego dochodzi jeszcze praktyczne nadwozie. I tylko cena może się nie podobać.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna 182 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 240 Nm/1700 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd ręczna 7b/przedni
Prędkość maksymlana 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Czas rozpędzania 60-100/80-120 km/h 5,9 s (4. bieg)/9,9 s (5. bieg)
Średnie spalanie testowe 8,5 l/100 km
Droga hamowania 100-o km/h (z/r) 33,9 m/33,1 m
Pojemność bagażnika 420-1187 l
Długość/szerokość, wysokość 4518/1799/1434 mm
Rozstaw osi 2697 mm
Masa własna/ładowność 1342 kg/418 kg
Cena testowanej wersji 106 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Idę o zakład, że "tańsza" konkurencja po doposażeniu do poziomu civica będzie droższa.
12 sie 10:02 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MaciuKing Użytkownik anonimowy
~MaciuKing :
No photo ~MaciuKing Użytkownik anonimowy
Niestety to jest bardzo brzydki samochod. Zero proporcji, z tylu to jakies nieporozumienie, widze codziennie kilka jadąc do pracy, nie da rady zeby sie opatrzyly.
13 sie 19:10 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~R@h91 Użytkownik anonimowy
~R@h91 :
No photo ~R@h91 Użytkownik anonimowy
Nowy Civic jest świetny, tylko irytują te fałszywe wloty powietrza i zamulający ekran dotykowy. Konkurencji z taką relacją mocy do ceny prawie nie ma (nowe Megane lub Focus, bo zdziadziały Golf już nie nadąża mimo wielu liftów), ale za te pieniądze można już szukać AR Giulia 2.0 ze stocka z MY2017.
12 sie 17:04 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~K Użytkownik anonimowy
~K :
No photo ~K Użytkownik anonimowy
Honda zawsze znaczyła więcej jak tylko auto tak jest i oby było
11 sie 16:58 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej :
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
182 kucy i tylko 8,2 do setki?
14 sie 23:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
W innym teście czytałem że ma mało skuteczne hamulce. Ludzie jak można wierzyć w to pisarstwo internetowe do tego pewnie całkowicie "niezależne i obiektywne ".
14 sie 10:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamyk Użytkownik anonimowy
~Kamyk
No photo ~Kamyk Użytkownik anonimowy
do ~R@h91:
No photo ~R@h91 Użytkownik anonimowy
12 sie 17:04 użytkownik ~R@h91 napisał
Nowy Civic jest świetny, tylko irytują te fałszywe wloty powietrza i zamulający ekran dotykowy. Konkurencji z taką relacją mocy do ceny prawie nie ma (nowe Megane lub Focus, bo zdziadziały Golf już nie nadąża mimo wielu liftów), ale za te pieniądze można
Kolego, zamiast patrzec na moc proponuje porownac przyspieszenie, a wtedy znajdziesz wielu konkurentow, astar czy gold z silnikami 150 Km maja podobne przeyspieszenia, kosztuja 20 k mniej.= i sa duzo ladniejsze.
14 sie 05:07 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
17%
83%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Dzięki dopracowanemu zawieszeniu Civica dobrze się prowadzi, a jednocześnie tłumienie wybojów jest zadowalające.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - moc i dynamiczny styl (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego