Civic nie jest zwykłym kompaktowym hatchbackiem. To auto dla kierowców, którzy chcą się wyróżnić, a dzięki 182-konnemu silnikowi mogą także dynamicznie jeździć.
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - nadwozie
Futurystyczna karoseria skrywa całkiem praktyczne wnętrze. W obu rzędach siedzeń wygospodarowano mnóstwo przestrzeni dla pasażerów, siedzenia są wygodne, a do tego dochodzi pojemny bagażnik. Zastrzeżeń nie budzą również pozycja za kierownicą oraz obsługa urządzeń pokładowych – wszystkie przełączniki są w zasięgu rąk kierowcy. Prowadzący może jedynie narzekać na widoczność do tyłu – wina mocno pochylonej szyby w klapie bagażnika.
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - silnik
Doładowany benzyniak ucieszy przede wszystkim kierowców o dynamicznym usposobieniu. Już po 8,2 s na liczniku mamy setkę, a co ważne – w trakcie dynamicznego przyspieszania nie wzrasta znacząco hałas motoru. W trakcie wyprzedzania powody do zadowolenia daje elastyczność. Jednak coś za coś. Dobre osiągi oznaczają znacznie wyższe spalanie niż obiecuje producent – w teście średnio 8,5 l/100 km.
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - prowadzenie
Już w standardowym ustawieniu Civic zachowuje się świetnie. Kiedy zawieszenie ustawimy w twardszym trybie, auto prowadzi się niemal sportowo. Trzeba się jednak pogodzić z ograniczonym komfortem resorowania. Zaletą Hondy jest precyzyjny układ kierowniczy.
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - koszty
Za Civica 1.5 trzeba zapłacić minimum 97 500 zł. To już jest dużo, a w przypadku testowanej wersji Sport Plus auto kosztuje aż 106 000 zł.
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - to nam się podoba
Świetne prowadzenie, skuteczny układ hamulcowy, wygodne fotele, pojemny bagażnik.
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - to nam się nie podoba
Wysoka cena, słaba widoczność do tyłu, niski komfort jazdy w trybie sportowym.
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - naszym zdaniem
Ten samochód potrafi dać dużo frajdy z jazdy. Nie tylko z racji dynamicznego silnika, lecz także za sprawą świetnego prowadzenia. Do tego dochodzi jeszcze praktyczne nadwozie. I tylko cena może się nie podobać.
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1498 cm3 |
Moc maksymalna | 182 KM/5500 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 240 Nm/1700 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | ręczna 7b/przedni |
Prędkość maksymlana | 220 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,2 s |
Czas rozpędzania 60-100/80-120 km/h | 5,9 s (4. bieg)/9,9 s (5. bieg) |
Średnie spalanie testowe | 8,5 l/100 km |
Droga hamowania 100-o km/h (z/r) | 33,9 m/33,1 m |
Pojemność bagażnika | 420-1187 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4518/1799/1434 mm |
Rozstaw osi | 2697 mm |
Masa własna/ładowność | 1342 kg/418 kg |
Cena testowanej wersji | 106 000 zł |