Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Honda Civic Type R - jest tak szybka, jak wygląda

17 sty, 09:32

Najnowsza Honda Civic Type R prezentuje się wyzywająco, ale fenomenalnie jeździ. Aż trudno uwierzyć, że to „ośka”!

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Honda nie podaje, jak mocny docisk tworzy ospoilerowanie, ale na autostradzie ma się wrażenie jazdy po namagnesowanych szynach
  • Silnik Hondy Civic Type R nie kręci się tak wysoko, jak kiedyś, ale to fenomenalny kawałek inżynierii
  • To nie tylko ścisła czołówka wśród hot-hatchy, ale jedno z najlepszych sportowych aut w ogóle

Już poprzedni Civic Type R wywołał u mnie fatalne zauroczenie. Nie mogłem na niego patrzeć, ale kochałem nim jeździć. Stylistyka nowego modelu też ma w sobie coś nieprzyzwoitego, tyle że znowu jeździ on tak, że nie chcesz z niego wysiadać nawet na jedzenie. I dlatego wiem, że w wielofunkcyjnym podłokietniku idealnie mieści się papierowa torba z powiększonym zestawem z „maka”.

Nowy Type R jest aż o 17 cm dłuższy od poprzednika, ale co ciekawe, według naszych pomiarów tyle samo waży. To niesamowite, bo względem 9. generacji sportowy Civic otrzymał dawkę komfortu. Adaptacyjne zawieszenie ma 3 stopnie twardości i ten najmiększy zadziwiająco znośnie filtruje progi spowalniające czy pofalowania asfaltu i łączenia jezdni na autostradzie.

Jednak na dziury i tak trzeba uważać ze względu na „naleśnikowe” opony. W trybie Comfort silnik jest cichszy, łagodniej reaguje na gaz i układ kierowniczy ma silniejsze wspomaganie. Co jednak ważne – nie ma się wrażenia „otumanienia” auta. Niezależnie od ustawienia Type R prowadzi się bowiem laserowo precyzyjnie, a silnik przecudownie „wstaje” z każdych obrotów, zjawisko turbodziury praktycznie nie występuje. Kierowca ma wrażenie panowania nad idealnie zgranym mechanizmem. Pozycja za kierownicą jeszcze nigdy nie była tak dobra w Type R – siedzi się niżej niż w poprzedniku (bak paliwa przeniesiono do tyłu). Skoczny krótki lewarek zmiany biegów mógłby stać w panteonie takowych, a gruba kierownica idealnie leży w dłoniach. Opór stawiany przez jedno i drugie jest jak należy.

Czasem jednak trzeba oderwać ręce, by coś obsłużyć – nawigację, komputer – i tu Honda kuleje. System multimedialny ma sporo funkcji, ale logika interfejsu i ukrycie pewnych opcji to dzieło przypadku. Mało serca Honda wkłada też w dobór tworzyw i jakość wykończenia – gdy zaciąga się drzwi, czuć luźno przymocowany boczek.

Za to Civic trzyma się asfaltu jak przyklejony. Honda nie podaje, jak mocny docisk tworzy ospoilerowanie, ale na autostradzie ma się wrażenie jazdy po namagnesowanych szynach. Mechaniczna szpera, kleiste Continentale „6-ki” i dopracowana geometria aktywnego wielowahaczowego zawieszenia zapewniają dużą skuteczność przenoszenia mocy na torowy asfalt.

Podczas przyspieszania tylne amortyzatory się usztywniają. Honda czytelnie informuje kierowcę o granicy przyczepności przedniej, jak i tylnej osi. Gdy wychodzi się z zakrętów z wciśniętym gazem, aż trudno uwierzyć, że 320 koni jest przenoszonych tylko przez parę kół. Jak spragnione jest to stado? Najmniej zużyło poza miastem 7,4 l/100 km, na autostradzie – 8,5 l. W mieście, przy niespokojnej nodze, osiągnęliśmy 14 l.

Honda Civic Type R - to nam się podoba

Dodany tryb Comfort, trakcja, precyzja prowadzenia, stabilność przy dużej prędkości.

Honda Civic Type R - to nam się nie podoba

Mniejszy bagażnik niż w poprzedniku, niedopracowana obsługa i jakość wykończenia kabiny.

Honda Civic Type R - nasza opinia

To nie tylko ścisła czołówka wśród hot-hatchy, ale jedno z najlepszych sportowych aut w ogóle. Technika jest dopracowana w najmniejszych szczegółach, a dodany względem poprzednika margines komfortu pozwala znośniej jeździć na co dzień z rodziną. Honda mogłaby się jednak pochylić nad tworzywami w kabinie i ergonomią obsługi.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (87)

No photo
No photo ~Honda Fan Użytkownik anonimowy
~Honda Fan :
No photo ~Honda Fan Użytkownik anonimowy
Szkoda, że nikt nie napisał o problemach ze skrzynią biegów. Układ wydechowy (a dokładnie downpipe) przegrzewa płyn w wysprzęgliku, skutkiem jest zapowietrzenie całego układu i brak synchronizacji biegów. W najnowszym modelu (10-tka) jest odrobinę lepiej, niż w poprzednim (9-tce). Honda "umywa ręce", a użytkownicy sami zmieniają na własny koszt płyn w układzie sprzęgłowym (na przykład na DOT4 firmy Motul). Niestety, to nie wszystko, dodatkowo trzeba jeszcze zamontować osłony termiczne układu wydechowego w miejscu, gdzie przebiega on blisko wysprzęglika. Niestety, to wszystko nie gwarantuje tego, że skrzynia nie będzie "haczyć" i zgrzytać. Droga Hondo - mam nadzieję, że staniecie na wysokości zadania i zaprosicie wszystkie Type-R 9 i 10 generacji na akcje serwisowe i nie będziecie "umywać rąk". Bardzo lubię Hondę i życzę Wam rozsądnych decyzji, szanujcie właścicieli waszych Type-R'ów. Jestem jednym z nich, stąd moja prośba.
20 sty 03:34 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SPT Użytkownik anonimowy
~SPT :
No photo ~SPT Użytkownik anonimowy
Mam nową hondę, ale wersję z silnikiem wolnossącym. Silniki turbo to wg mnie ślepy tor. Jeśli chcemy żyć normalnie i długo nie spieszmy się tak bardzo na tamten (podobno lepszy) świat. Ale szanuję decyzje i portfele tych co kupują bardzo szybkie samochody. Civiki podobają mi się i mam 5 kolejną hondę. Serwis też bardziej przyjazny niż Citroena na którym dawno temu się sparzyłem i pamiętam do dzisiaj.
19 sty 19:40 | ocena: 63%
Liczba głosów:24
63%
38%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~maja Użytkownik anonimowy
~maja :
No photo ~maja Użytkownik anonimowy
Jeździłam Hondą Civic, byłam super zadowolona, gdy stuknęło jej 5 lat, w okolicach drzwi pojawìła sie .....rdza. Przesiadłam się na VW Golfa TSI 1.4, nie miał jeszcze 3 lat, gdy wszystko zaczęło się sypać, po kolei. Kiedyś jeździłam maluchem 10 lat, żadnej awarii, żadnej rdzy, z ciężkim sercem go sprzedałam.
19 sty 20:53 | ocena: 65%
Liczba głosów:20
65%
35%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wert Użytkownik anonimowy
~wert :
No photo ~wert Użytkownik anonimowy
Tak się zastanawiam na co komu taka szczyrkawka ?. Takie auta powinny być produkowane chyba tylko przez jakieś manufaktury w pojedynczych egzemplarzach dla użytku torowego, bo na drogach publicznych posiadacze takich szczyrkawek powodują tylko zagrożenie i zamieszanie.
25 sty 11:06 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hińczyk Użytkownik anonimowy
~Hińczyk :
No photo ~Hińczyk Użytkownik anonimowy
Sądząc po wpisach to nikt tą furą nie jechał. Śmieszne bo auto za 150k zeta a jeździ jak ferrari, tylko nie odbija nerek.
19 sty 19:06 | ocena: 79%
Liczba głosów:34
79%
21%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ede Użytkownik anonimowy
~ede :
No photo ~ede Użytkownik anonimowy
Po raz pierwszy uczciwy artykul z Auto_swiat . Civic Type-R szybszy jest od Porsche 911 , BMW M3, Audi R8 czy Lamborghini Aventador. To zdmiewajaco genialny samochod deklasujacy znacznie drozsze suprsamochody.
19 sty 18:41 | ocena: 68%
Liczba głosów:44
68%
32%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motmoto Użytkownik anonimowy
~motmoto :
No photo ~motmoto Użytkownik anonimowy
a gdzie się podział accord ? Legenda ? tylko takie kurduple zostały ?
19 sty 19:02 | ocena: 85%
Liczba głosów:27
85%
15%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qtrs Użytkownik anonimowy
~Qtrs :
No photo ~Qtrs Użytkownik anonimowy
Honda Civic to w USA pojazd kolorowych, szczególnie Mexyków i innych Latynosów. Chamstwo za kierownicą z pierdzącym wydechem i głośną muzyką coś w stylu naszego disco polo a kierowcy bardzo często nawet prawa jazdy nie maja. Nie wiem jak w PL ale za oceanem duża cześć samochodów z powodu że upodobali sobie ciapaci nie mają dobrej renomy. Z tego powodu oraz z trzeszczącej tapicerki sprzedałem sprzedałem lepszą wersję Hondy Acure RL
25 sty 12:35 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~road Użytkownik anonimowy
~road
No photo ~road Użytkownik anonimowy
do ~motmoto:
No photo ~motmoto Użytkownik anonimowy
19 sty 19:02 użytkownik ~motmoto napisał
a gdzie się podział accord ? Legenda ? tylko takie kurduple zostały ?
Szkoda, że przestali produkować Integrę i Preludę.
20 sty 00:44 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave :
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
A ja bym się wstydził tym stać na światłach, bo wszyscy naokoło by mnie brali za przygłupa ;-) To nie auto dla poważnego faceta. Mam Lexusa o bardzo zbliżonych osiągach i jakoś nie potrzebuję skrzydła na bagażniku. Na tor i tak prawie nikt tym nie pojedzie.
25 sty 08:49 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej