Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Honda Jazz - funkcjonalnie i sportowo

Od 2001 roku sprzedano na całym świecie ponad 7 mln Jazzów. Auto zachwyca praktycznym nadwoziem, a po liftingu dodatkowo sportową stylizacją i nową jednostką napędową

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Nie ma na rynku drugiego tak przestronnego i funkcjonalnego auta miejskiego jak Honda Jazz
  • Honda Jazz ma 3-letnią gwarancję mechaniczną ograniczoną limitem przebiegu 100 tys. km
  • Pojawienie się nowego silnika i dodatkowych wersji wyposażeniowych znacznie uatrakcyjniło ofertę Hondy Jazz

Choć od kilku lat trwa boom na SUV-y, sprzedaż Hondy Jazz ma się całkiem dobrze. Już od momentu debiutu w 2001 r. model ten, będący połączeniem vana i pięciodrzwiowego hatchbacka, zdobył uznanie klientów za sprawą niezwykle przestronnego i funkcjonalnego nadwozia. Popularność Jazzowi przyniosła też dobra opinia klientów, którzy docenili jego trwałość i niezawodność. Teraz przyszedł czas na rynkowy debiut zmodernizowanego właśnie modelu 3. generacji. Sprawdzamy, co się zmieniło, jakie ma atuty, i spróbujemy doradzić, którą wersję wybrać.

Honda Jazz - po liftingu kusi nowych klientów

Zmiany w stylistyce Hondy Jazz upodobniły go do innych modeli Hondy. Największe modyfikacje dotyczą zderzaków i przedniego pasa w kształcie „unoszącego się skrzydła”. Odświeżony model prezentuje bardziej zdecydowany, sportowy wizerunek, w czym pomagają mu dwie nowe wersje wyposażeniowe: X-Road i Dynamic. Pierwsza, dzięki dodatkowym listwom ochronnym na drzwiach, progach i błotnikach, nawiązuje stylistyką do offroadu.

Druga z kolei za sprawą cieńszego splittera, znajdującego się poniżej dolnego wlotu powietrza, a także: dyfuzora zintegrowanego z tylnym zderzakiem (oba elementy wykończono czerwoną linią), 16-calowych czarnych obręczy oraz reflektorów LED ukazuje dynamiczny charakter tego niezwykle funkcjonalnego pojazdu. Dopełnieniem sportowego wizerunku odmiany Dynamic jest nowy silnik benzynowy 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM, który ma typową dla Hondy wysokoobrotową charakterystykę.

Już od modelu 1. generacji budowie Hondy Jazz przyświecała koncepcja: „maksimum przestrzeni dla pasażerów i minimum miejsca na podzespoły”. W efekcie ten 4-metrowy pojazd z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa oferuje największe wnętrze w swojej klasie. Przestrzeni jest dużo w obu rzędach siedzeń i w bagażniku, który dodatkowo charakteryzuje się niskim progiem załadunku.

Funkcjonalność wnętrza zwiększa także innowacyjny system Magic Seats, który po uniesieniu siedziska kanapy do pozycji pionowej pozwala uzyskać dodatkowe miejsce do przewożenia dużych gabarytowo przedmiotów. Jazz oferuje materiały o wysokiej jakości oraz nowoczesne systemy multimedialne z dostępem do internetu, pozwalające na pełną integrację ze smartfonami.

Honda Jazz - duża frajda z prowadzenia

Pojazd słynie także ze świetnego prowadzenia. Gwarantują je: długi rozstaw osi, dopracowane zawieszenie (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna) oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy. Odczucie łatwego kierowania autem i poprawę stabilności zapewnia system AHA, który współpracując z ESP (VSA), przyhamowuje wewnętrzne koła na zakręcie.

Honda Jazz - historia modelu

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Jazz po raz pierwszy pojawił się w koncernie Hondy w 1981 r. jako wersja hatchback modelu City. Pierwsza generacja oficjalnie zadebiutowała jednak w 2001 roku i od tamtej pory jest oferowana na rynku europejskim. Każdą odsłonę Jazza chwalono nie tylko za praktyczność, lecz także za niezawodność.

Honda Jazz - wersje wyposażeniowe

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Honda Jazz Trend cena od 63 000 zł - w podstawowej wersji znajdziecie m.in.: system aktywnego hamowania w ruchu miejskim, 7 airbagów, wspomaganie ruszania pod górę, elektr. ster. szyby przednie i tylne, elektr. reg. lusterka zewn., Isofix, 15-calowe obręcze, zestaw naprawczy, start-stop, manetki zmiany biegów (tylko z CVT), klimatyzację man., czujnik deszczu, tempomat, aut. światła z czujnikiem zmroku, reg. wys. fotela kierowcy, podgrzewane przednie siedzenia, Magic Seats, radio z CD/MP3 i ster. z koła kierownicy, Bluetooth, USB, światła do jazdy dziennej LED.

Honda Jazz Comfort cena od 66 200 zł - kolejna odmiana wyposażeniowa otrzymała dodatkowo: 15-calowe aluminiowe felgi, pakiet systemów wspomagających kierowcę (układy: ostrzegania przed kolizją, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, automatycznych świateł drogowych oraz inteligentny tempomat), czujniki parkowania z przodu i tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektr. składane lusterka zewnętrzne, system multimedialny Honda Connect (zawiera CD), 2 x USB. W opcji: navi Garmin z radiem cyfrowym (2000 zł).

Honda Jazz Elegance cena od 72 900 zł - bogatsza wersja Elegance zawiera ponadto: 16-calowe felgi aluminiowe, alarm, system dostępu bezkluczykowego, wykończone skórą kierownicę i drążek zmiany biegów, klimatyzację aut., kamerę cofania, funkcję aut. opuszczania i podnoszenia tylnych szyb, dodatkowe gniazdo 12 V w konsoli centralnej, tylną kieszeń w oparciu fotela, manualną regulację wysokości fotela pasażera, zestaw audio z 6 głośnikami, przyciemnione tylne szyby, reflektory główne LED, światła przeciwmgielne. W opcji: navi Garmin z radiem cyfrowym (2000 zł).

Honda Jazz Dynamic cena od 72 900 zł - tę odmianę rozpoznamy po następujących elementach zewnętrznych: czarnych lusterkach, przednim i tylnym zderzaku Dynamic z czerwonym akcentem, bocznych listwach progowych, spoilerze pokrywy bagażnika oraz wewnętrznych detalach, takich jak skórzany drążek zmiany biegów z pomarańczowym przeszyciem i klimatyzacja manualna. W opcji: nawigacja Garmin z radiem cyfrowym (2000 zł).

Honda Jazz X-Road cena od 78 500 zł - wersja X-Road ma podobną listę wyposażenia seryjnego jak odmiana Elegance, z tym, że dołożono następujące elementy stylizacji offroadowej: dywaniki welurowe z emblematem „3D X-Road”, nakładki przedniego i tylnego zderzaka, boczne listwy ochronne, ozdobne nakładki nadkoli, nakładki ochronne na boczne drzwi. W opcji: nawigacja Garmin z radiem cyfrowym (2000 zł).

Honda Jazz - systemy multimedialne

Foto: Honda

Standardowy system audio z 5-calowym ekranem umożliwia korzystanie z radia, odtwarzacza CD oraz gniazda USB i jest wyposażonyw 4-głośnikowy układ o mocy 180 watów. Od wersji Comfort jest dostępny system multimedialny Honda Connect z 7-calowym ekranem (CD, 2 x USB). Interfejs umożliwia dostęp do serwisów online oraz internetowych stacji radiowych.

Dodatkowo Honda Connect pozwala na synchronizację ze smartfonami lub innymi osobistymi urządzeniami multimedialnymi przez wi-fi, Bluetooth czy HDMI. System jest wyposażony w kamerę cofania, która działa w trzech trybach: widok normalny, widok szeroki i widok z góry.

Honda Jazz - funkcjonalne rozwiązania we wnętrzu

Czy samochód miejski może być praktyczny i przestronny? Honda Jazz udowadnia, że tak! Jej czterometrowe nadwozie oferuje zaskakująco dużo miejsca z przodu i ogromną przestrzeń na tylnej kanapie. Ilość miejsca z tyłu na kolana jest porównywalna z tą, jaką oferuje kompaktowy Golf

Użytkownicy Volkswagena mogą jednak pozazdrościć właścicielom Jazza funkcjonalnego systemu Magic Seats. Po uniesieniu dzielonego siedziska kanapy i złożeniu jego nóżek uzyskujemy dodatkową przestrzeń bagażową, którą możemy wykorzystać do przewozu przedmiotów o dużych gabarytach.

W ich załadunku pomocne są także szerokie tylne drzwi, które można otworzyć pod niemal kątem prostym. W Jazzie imponuje również bagażnik, zarówno pod względem wielkości, jak i ustawności. Wystarczy złożyć oparcie kanapy, żeby standardową pojemność 354 l zwiększyć do 1314 l (884 l do linii okien).

Standardowa pojemność kufra
wynosi imponujące 354 l. Po
złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1314 l. W załadunku bagaży pomaga szeroki
i wysoki otwór załadunkowy. Standardowa pojemność kufra wynosi imponujące 354 l. Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1314 l. W załadunku bagaży pomaga szeroki i wysoki otwór załadunkowy. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
System 
Magic Seats pozwala 
na przewożenie dużych gabarytów. Wystarczy tylko unieść siedzisko kanapy i złożyć podpórkę. 
Tylne drzwi otwierają się 
pod kątem prostym System Magic Seats pozwala na przewożenie dużych gabarytów. Wystarczy tylko unieść siedzisko kanapy i złożyć podpórkę. Tylne drzwi otwierają się pod kątem prostym Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Obszerne fotele są
wygodne i zapewniają
dobre podparcie podczas dynamicznej jazdy. Zagłówek z regulacją kąta wychylenia
to większy komfort
i bezpieczeństwo. Obszerne fotele są wygodne i zapewniają dobre podparcie podczas dynamicznej jazdy. Zagłówek z regulacją kąta wychylenia to większy komfort i bezpieczeństwo. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Z tyłu jest
mnóstwo przestrzeni. Z tyłu jest mnóstwo przestrzeni. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Honda Jazz - kolory nadwozia

Paleta kolorów obejmuje 2 lakiery akrylowe, 
4 metalizowane i 2 perłowe. Paleta kolorów obejmuje 2 lakiery akrylowe, 4 metalizowane i 2 perłowe. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Honda Jazz - kołpaki i obręcze

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Rozmiar kół i opon w Jazzie jest uzależniony od wersji wyposażeniowej. W podstawowej odmianie Trend oferowane są felgi stalowe (15-calowe), w pozostałych – aluminiowe obręcze (15 lub 16 cali). W ofercie akcesoriów dostępne są 15-calowe alufelgi: Orcus (pokryte błyszczącym czarnym lakierem) lub Charon (z diamentową powierzchnią z błyszczącym lakierem i otworami w kolorze Rombo Silver). Jazza seryjnie wyposażono w zestaw naprawczy.

Honda Jazz - bezpieczeństwo i komfort

Seryjny system aktywnego hamowania w mieście (CTBA) działa poniżej
32 km/h. Opcjonalnie dostępny jest system ostrzegania przed kolizją. Seryjny system aktywnego hamowania w mieście (CTBA) działa poniżej 32 km/h. Opcjonalnie dostępny jest system ostrzegania przed kolizją. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Jazz podczas crashtestów Euro NCAP w 2015 roku otrzymał najwyższą notę (5 gwiazdek). Wysokie bezpieczeństwo zapewniają także liczne systemy wspomagające kierowcę. Seryjnie jest oferowany układ aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA), pomagający uniknąć kolizji przy niskich prędkościach. Pakiet systemów wspomagających (ADAS) jest dostępny jako opcja w wersji podstawowej i oferowany seryjnie w pozostałych odmianach. Zawiera systemy: ostrzegania przed kolizją, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat, ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu i system automatycznych świateł drogowych.

Honda Jazz - silniki i dane techniczne

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Zmodernizowany Jazz może być zasilany dwoma jednostkami benzynowymi: znaną z poprzednika 1.3 o mocy 102 KM oraz nową – po raz pierwszy zastosowaną w Jazzie w Europie – 1.5/130 KM. Obie są wolnossące, wyposażone w system zmiennych faz rozrządu VTEC oraz układ start-stop. Nowy benzyniak ma jednak bezpośredni wtrysk paliwa. Dla obu silników dostępne są dwa zaawansowane programy sterowania skrzynią CVT: system wczesnej redukcji podczas hamowania (EDDB) i układ podtrzymujący wyższe obroty (Fast Off).

1.3 i-VTEC 1.5 i-VTEC
Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16 benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1318 1498
Wtrysk paliwa wielopunktowy bezpośredni
Moc maksymalna (KM/obr./min) 102/6000 130/6600
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 123/5000 155/4600
Skrzynia biegów man. 6 (aut. bezstop. CVT) man. 6 (aut. bezstop. CVT)
Napęd na koła przednie przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,2 (12,0) 8,7 (10,0)
Prędkość maksymalna (km/h) 190 (182) 190 (190)
Spalanie (miasto/trasa/śred.; l/100 km) 6,2/4,4/5,1 (5,4/4,2/4,7) 7,2/5,1/5,9 (6,4/4,9/5,4)
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) 116 (106) 133 (124)
Masa własna/ładowność (kg) 1073/532 (1093/512) 1104/501 (1124/481)
Rozmiar opon 185/60 R 15, 185/55 R 16 185/60 R 15, 185/55 R 16
Gwarancja; przeglądy 3 lata lub 100 tys. km; wg wskazań komputera 3 lata lub 100 tys. km; wg wskazań komputera
Pojemność bagażnika (l) 354-1314 354-1314
Pojemność zbiornika paliwa (l) 40 40
Cena (zł) od 63 000 od 72 900

Dane w nawiasie dotyczą wersji ze skrzynią bezstopniową CVT.

Honda Jazz - wymiary wnętrza

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)

Honda Jazz - serwis i zakup

Jazz ma 3-letnią gwarancję mechaniczną ograniczoną limitem przebiegu 100 tys. km. Lakier jest chroniony przez 3 lata, karoseria – przez 12 lat. Interwał przeglądowy wg wskazań komputera.

Finansowanie: Honda Financial Services oferuje leasing z niską ratą miesięczną w oparciu o wysoki wykup na końcu umowy. Okres leasingu wynosi od 2 do 5 lat, minimalna wpłata własna – 1 proc. Oferta dotyczy przedsiębiorców i konsumentów. Kwota wykupu uzależniona jest od okresu umowy oraz rodzaju klienta. Przy leasingu wymagane jest ubezpieczenie AC.

Honda Jazz - naszym zdaniem

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Pojawienie się nowego silnika i dodatkowych wersji wyposażeniowych znacznie uatrakcyjniło ofertę Jazza. Tym niezwykle funkcjonalnym autem miejskim mogą zainteresować się teraz osoby lubiące crossovery (X-Road) oraz kierowcy o sportowym usposobieniu (Dynamic). Zwłaszcza tych ostatnich ucieszy nowa jednostka 1.5 o mocy 130 KM, która osiąga „setkę” w niespełna 9 s. I właśnie tę wersję – choć kosztowną – polecamy, gdyż wolnossący, wysokoobrotowy silnik jest od lat kwintesencją Hondy.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Honda Jazz - funkcjonalnie i sportowo (slajd 1 z 26)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego