Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI - sprytne kombi

22 wrz, 13:56

Kompaktowe kombi to typowo europejski wynalazek. Nowy Hyundai i30 Wagon udowadnia jednak, że Koreańczycy znakomicie rozpracowali nasze potrzeby, bo to praktyczne i dobrze przemyślane auto rodzinne. Ale nie bez wad

Udostępnij
0
Skomentuj

Jeżdżąc Hyundaiem i30 Wagon, wyobrażałem sobie proces twórczy inżynierów. Czuć, że podczas prac nad nową generacją wiele rzeczy zrobili inaczej niż kiedyś i dokładnie wzięli pod lupę bestsellerów segmentu. Na spotkaniach z księgowymi musiało też dochodzić do awantur, bo opracowanie tego auta na pewno było droższe niż poprzedników. Ale to się opłaciło, bo i30 wynosi Hyundaia na nowy poziom, także cenowy.

Jednak księgowi też dopięli swego. Założę się, że połacie twardego plastiku w kokpicie i brak tkaniny na boczkach drzwi to ich zasługa. Montaż jest solidny, choć podczas pokonywania nierówności z okolic tylnej kanapy dochodziły skrzypnięcia, natomiast przyspieszeniom towarzyszyło zagadkowe „bzykofurczenie”, słyszalne z przodu. Testowany Hyundai i30 miał na liczniku 8300 km i w oczy rzuciła nam się też zmechacona wykładzina bagażnika.

Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI - sprytne kombi Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI - sprytne kombi Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Oby to były jedyne oszczędności materiałowe w Hyundaiu i30, bo poza tym to kombi robi świetne wrażenie. Bagażnik mieści 602-1650 l (więcej zabierze tylko Octavia), pasażerowie też mają dość miejsca. Rozstaw osi: taki sam jak w hatchbacku. Wybredne rosłe osoby mogą tylko narzekać na niską szparę między przednim fotelem a podłogą (kiepsko się tam wciska stopy) i seryjny w wersji Premium szklany dach, który zabiera kilka cm nad głową.

Nowy Hyundai i30 jeździ poręczniej od poprzednika, choć do najzwinniejszego w tej klasie Focusa jeszcze mu brakuje. Zawieszenie jest sztywne, ale całkiem sumiennie filtruje nierówności polskich dróg i zbytnio przy tym nie hałasuje. Nasze pomiary głośności w kabinie też wskazują na dobrą izolację akustyczną. Poza wspomnianymi tworzywami wnętrze Hyundaia i30 jest urządzone ergonomicznie i przejrzyście. Wszelkie analogowe i cyfrowe wskazania są czytelne, natomiast duże wyrazy sympatii kierujemy do osoby odpowiedzialnej za schowki: jest ich wszędzie pełno, są dobrze dostępne i mają rozsądne rozmiary.

140-konne benzynowe 1.4 z turbo to najmocniejszy silnik w palecie (od 78 700 zł). W testowym egzemplarzu współpracował z 7-biegową dwusprzęgłówką (6000 zł), która swoją „bystrością” jeszcze ustępuje DSG. Czułość reakcji na gaz i charakterystykę pracy skrzyni można zmieniać (3 poziomy), jest także tryb manualny i łopatki na kierownicy. Podczas żwawszego ruszania łatwo o buksowanie kół. Mimo to udało nam się nawet zmierzyć lepszy czas przyspieszenia do „setki”, niż podaje Hyundai. Spalanie waha się od 6 l poza miastem do nawet 9 l/100 km z „groszami” w zakorkowanym mieście – norma dla jednostek tego typu.

Hyundai i30 Wagon - to nam się podoba

Praktyczna i ergonomiczna kabina z licznymi schowkami, łatwy w obsłudze kokpit, duży i funkcjonalny bagażnik, przyzwoity poziom komfortu.

Hyundai i30 Wagon - to nam się nie podoba

Dużo twardych plastików w kokpicie, tania wykładzina w bagażniku, niepożądane dźwięki w kabinie, kłopoty z trakcją podczas szybszego ruszania.

Hyundai i30 Wagon - nasza opinia

100 000 zł za Hyundaia to dużo? Porównywalna Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG jest o ponad 20 000 zł droższa. Bez żalu zrezygnowałbym też z wyposażenia Premium i skrzyni DCT – to korzyść 13 000 zł.

Hyundai i30 Wagon - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1353 cm3
Moc maksymalna 140 KM/6000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 242 Nm/1500 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. dwusprzęgł. 7-bi4gowa
Napęd przedni
Prędkość maksymlana 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,5 l/100 km
Emisja CO2 125 g/km
Pojemność bagażnika 602-1650 l
Długość/szerokość, wysokość 4585/1795/1465 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Masa własna/ładowność 1429 kg/451 kg
Cena podst. test. wersji 96 700 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 5 lat/12 lat
Przeglądy wg wskazań
Cena testowanego egz. 102 300 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.

Księga gratulacyjna (12)

Złóż gratulacje
No photo
No photo ~Witek Użytkownik anonimowy
~Witek :
No photo ~Witek Użytkownik anonimowy
Dokładając trochę można kupić suva i to już takiego z górnej półki. Wiem, bo sam teraz z salonu brałem Peugota 5008. Ekonomiczne auto, spalanie na 100 ma optymalne. Jak trochę bardziej się przyciśnie to wzrasta, ale to normalne. Przy tylu koniach to te auto jak strzała idzie.
14 paź 13:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
~Wujek Wacław :
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
Nieścisłość w artykule: spośród kompaktowych kombi pojemniejszy od Hyundaia i30 bagażnik ma nie tylko Octavia (610L), ale także Peugeot 308 (dokładnie tyle samo), VW Golf (605L), ale przede wszystkim Honda Civic (aż 624L).
28 wrz 00:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Moral Użytkownik anonimowy
~Moral :
No photo ~Moral Użytkownik anonimowy
Teraz na wyprzedaży można kupić nowe peugeoty 508 GT 180KM HDI w najbogatszej wersji za 105tys. Raczej nie ma czego porownywac :-). Hyunday był popelina i jest i to droga teraz. Te auta 5 letnie się mocno starzeje mechanicznie.
25 wrz 22:54 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jaack Użytkownik anonimowy
~Jaack :
No photo ~Jaack Użytkownik anonimowy
Cena kosmiczna - chyba dla głupich. Porównywalnego Fiata TIPO Wagon można kupić za ca 65 tyś. zł. Raczej Hyundai
nie znajdzie jeleni , którzy zapłacą mu taką cenę.
25 wrz 14:37 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
~tomek :
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
100 k za taki samochód to o dużo za dużo za jakieś 105 k można mieć kia OPTIMA a to już jest fura która nawet w standardzie jest świetnie wyposażona no i jak wygląda moim zdaniem bajka a i30 jest poprostu za drogi.zresztą czas pokaże ale nie wydaje mi się żeby był częstym użytkownikiem naszych dróg
25 wrz 09:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:14
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mechanik Użytkownik anonimowy
~Mechanik :
No photo ~Mechanik Użytkownik anonimowy
Za ten paździeż to 5dych mogę dać nie więcej. Po trzech latach zacznie rdzewieć i w ASO usłyszycie że gwarancja nie obejmuje rdzy na błotnikach.
25 wrz 08:13 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Generał Użytkownik anonimowy
~Generał :
No photo ~Generał Użytkownik anonimowy
Wszystko pięknie ale tyle kasy za kompaktowe auto to duża przesada
23 wrz 10:00 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hfjj Użytkownik anonimowy
~Hfjj :
No photo ~Hfjj Użytkownik anonimowy
Bagaznik wyglada na 400l, duzo mniejszy niz w octavi
25 wrz 06:23 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca :
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
Jeżeli to prawda, to jest przykład jak łatwo spieprzyć cały dobry projekt marnymi detalami. Musiałbym sam zobaczyć, dotknąć.
24 wrz 22:33 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
Toyota Avensis o oczko wyżej a już za 80 000 można kupić , na pewno jakościowo co najmniej dorównuje a przy sprzedaży to deklasuje .
24 wrz 22:09 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Onet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI - sprytne kombi

Odkąd Peter Schreyer odpowiada za design całego koncernu Hyundai-Kia, koreańskie auta nabrały wyrazu pozbawionego udziwnień.

Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI - sprytne kombi (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat, Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego