Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Hyundai Ioniq - hybrydowy rywal Priusa

22 lip 16 12:33

Pierwszym seryjnym samochodem z napędem hybrydowym była Toyota Prius. Przez 19 lat japoński model nie miał poważnego konkurenta. Jednak teraz może się to zmienić, bo do sprzedaży wchodzi Hyundai Ioniq.

Udostępnij
0
Skomentuj

Producenci samochodów długo nie ufali hybrydowej technice – zbyt skomplikowana, auto jest za ciężkie i zbyt drogie. Jedynie Toyota zdecydowała się na ten rodzaj napędu i w 1997 roku zaprezentowała pierwszy seryjny model – Priusa. Obecnie, po 19 latach, możemy bez żadnego ryzyka stwierdzić, że ma to sens. A skoro tak, to i inni producenci podążają w tym kierunku. Jednym z nich jest Hyundai, który od tego roku wprowadza do sprzedaży hybrydowego Ioniqa. To jeszcze nie wszystko, bo w planach jest również wersja w pełni elektryczna, a w połowie 2017 roku do sprzedaży ma trafić hybryda typu plug-in.

Hyundai Ioniq - dla spokojnych kierowców

Nadwozie Ioniqa to kompaktowy liftback, którym wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby, aczkolwiek z tyłu przydałoby się nieco więcej przestrzeni nad głowami. Kierowcę ucieszy z pewnością kokpit z czytelnymi wskaźnikami oraz intuicyjnie rozmieszczonymi przełącznikami.

Hyundai Ioniq Hybrid Hyundai Ioniq Hybrid Foto: Auto Bild

Silniki wykorzystane do napędu Ioniqa mają łączną moc 141 KM. To wystarczy do uzyskania zadowalającego przyspieszenia: w 10,8 s do „setki”. Jednak na większe uznanie zasługuje średnie spalanie wynoszce według producenta 3,4 l/100 km.

Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada 6-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia. Biegi włącza bez szarpnięć, ale robi to niezbyt szybko, i to nawet, gdy korzysta się ze sportowego trybu.

Zawieszenie jest nastawione przede wszystkim na zapewnienie wysokiego komfortu jazdy. Dzięki temu podczas pokonywania nierówności pasażerowie nie odczuwają nadmiernych wstrząsów. Układ kierowniczy nie pracuje wprawdzie bezpośrednio, ale to nie do końca przeszkadza, bo taki sposób działania pasuje do nastawów zawieszenia i charakteru pojazdu.

Hyundai Ioniq - to nam się podoba

Wysoki komfort resorowania, zadowalająca dynamika przy niskim spalaniu, delikatna zmiana biegów, łatwa obsługa urządzeń pokładowych.

Hyundai Ioniq - to nam się nie podoba

Przydałoby się więcej miejsca nad głowami z tyłu, skrzynia biegów nieco za wolno pracuje, układ kierowniczy nie działa w pełni precyzyjnie.

Hyundai Ioniq - naszym zdaniem

Udana hybryda. Hyundai rozpoczyna przygodę z hybrydą od dopracowanego modelu. Jeżeli cena będzie dobra, Toyota zyska naprawdę poważnego rywala.

Hyundai Ioniq - dane techniczne

Silnik benzynowy R4
Pojemność 1580 cm3
Moc 105 KM/5700 obr./min.
Moment obr. 147 Nm/4000 obr./min.
Moc silnika elektrycznego 43 KM
Moc układu 141 KM
Maks. moment obr. układu 265 Nm
Skrzynia biegów automatyczna, 6 biegów
Napęd na przednie koła
Długość/szerokość/wysokość 4470/1820/1450 mm
Bagażnik 443-1505 l
Masa własna 1445 kg
Prędkość maksymalna 185 km/h
0-100 km/h 10,8 s
Zużycie paliwa 3,4 l/100 km
Cena od 23 900 euro (w Niemczech)

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej