Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Hyundai Ioniq Plug-in - nie tylko oszczędny

17 paź, 10:24
Udostępnij
0
Skomentuj

Kompaktowa koreańska hybryda, dodatkowo ładowana z gniazdka, jest bardzo oszczędnym pojazdem. Postanowiliśmy sprawdzić, ile może przejechać na samym prądzie oraz to, czy nowy Ioniq Plug-in ma też zalety.

Ioniq Plug-in to ostatnia z wersji ekologicznego Hyundaia – w ofercie są też zwykła hybryda oraz odmiana elektryczna. Plug-in to hybryda, która ma dodatkowo możliwość ładowania z gniazdka. Jej deklarowany przebieg tylko na prądzie to 63 km. Rzecz jasna, sprawdziliśmy to i osiągnęliśmy wynik 52 km (zakorkowane miasto). Warto jednak zaznaczyć, że po naładowaniu i włączeniu trybu EV (czyli jazdy na „elektryku”) przez krótką chwilę auto uruchamiało silnik spalinowy (ten odcinek jazdy wyłączyliśmy z wyniku) i nie dało się nad tym zapanować.

Hyundai Ioniq Plug-in po rozładowaniu baterii jest normalną hybrydą i dopiero gdy tak się stało, pojechaliśmy pokonać nim naszą pętlę pomiarową – wynik 4,8 l/100 km jest bardzo dobry, ale dla przypomnienia napiszemy, że na tej samej trasie Toyotą Prius Plug-in udało nam się osiągnąć 4,5 l/100 km. Różnica wynika prawdopodobnie z tego, że po odpuszczeniu gazu Hyundai potrzebuje około 3 sekund na przejście z trybu spalinowego w elektryczny (Prius robi to o wiele szybciej). Sama jazda na „elektryku” z prędkościami powyżej 70 km/h jest tutaj mocno utrudniona (trzeba muskać pedał gazu i zwykle wytraca się prędkość).

Hyundai Ioniq Plug-in Hyundai Ioniq Plug-in Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jednak w pewnej kategorii to auto nie ma sobie równych, bo zamiast skrzyni CVT zastosowano przekładnię dwusprzęgłową. Naciśnięcie pedału gazu przy prędkości 110 km/h nie powoduje więc tylko wycia silnika, ale przede wszystkim sprawia, że Ioniq bardzo żwawo przyspiesza do limitu dozwolonego na autostradzie. Nieco gorzej jest jednak, gdy przyjdzie się zatrzymać. Podczas pomiarów, po 4. próbie hamowania ze 100 km/h, w testowym samochodzie zadymiły hamulce i sprawność układu spadła. Pochwalić też trzeba właściwości jezdne modelu, bo jego zawieszenie jest bardzo dopracowane i świetnie tłumi wszelkie nierówności.

Cenowo Plug-in mieści się pomiędzy hybrydą a „elektrykiem”, a to oznacza, że koszt zakupu powinien wynosić od 99 000 do 149 000 zł, czyli nieco mniej niż w przypadku Toyoty (od 152 900 zł) – w trakcie zamykania numeru ceny Hyundaia nie były jeszcze znane.

Hyundai Ioniq Plug-in - to nam się podoba

Dość duży zasięg na prądzie z gniazdka, niskie spalanie w trybie hybrydowym, duża elastyczność, komfortowe zawieszenie, wygodne wnętrze.

Hyundai Ioniq Plug-in - to nam się nie podoba

Mała skuteczność hamowania po kilku próbach, energooszczędne opony, spory czas potrzebny na przejście hybrydy w tryb elektryczny, zbyt głębokie uchwyty na kubki.

Hyundai Ioniq Plug-in - dane techniczne

Silnik-typ/cylindry/zawory benz./R4/16 + elektr.
Pojemność silnika benzynowego 1580 ccm
Łaczna moc maksymalna 141 KM
Łączny maks. moment obrotowy 265 Nm
Skrzynia biegów/napęd aut. 2-sprzęgłowa 6b/przedni
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 5,4 s (aut.)/6,9 s (aut.)
Prędkość maksymalna 178 km/h
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 54 dB/64 dB/68 dB
Hamowanie ze 100 km/h do 0 38,5 m (zimne)/39,9 m (gorące)
Średnie spalanie testowe 4,8 l/100 km
Średnie spalanie fabryczne 1,1 l/100 km
Rozmiar opon test. auta 205/55 R 16
Długość, szerokość, wysokość 4470/1820/1450 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Pojemność bagażnika 341-1401 l
Masa rzeczywista/ładowność 1564 kg/406 kg
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 5 lat/12 lat
Gwarancja na akumulatory 8 lat lub 200 tys. km
Cena b.d.

Hyundai Ioniq Plug-in - nasza ocena

Czy Ioniq w wersji Plug-in ma sens? Zdecydowanie tak, bo nie tylko pozwala na jazdę na prądzie (w mieście ponad 50 km), lecz także jest oszczędną hybrydą, która w razie potrzeby sprawnie porusza się poza miastem.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (15)

No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~Fg:
No photo ~Fg Użytkownik anonimowy
18 paź 09:22 użytkownik ~Fg napisał
Hyundai i kia doszly do technologi hybrydowej w jednym roku a toyota potrzebowala 20 lat na to. Toyoty nawet nie stac na to zeby wymyslec inna skrzynie, wyposazenie z dziedziny wygody i komfortu ktore nam daje hyundai i kia. Taka ta technologia toyoty, h
Co za logika!! Facet wynajdowal kolo przez 20 lat a potem inny facet zobaczyl to kolo i stwierdzil ze cos dolozy i unowoczesni.Czy widzisz w tym logiczny sens? Toyota otwierala drzwi do lasu przez 20 lat a Hyundai tam sobie wjechal.Jesli chodzi o skrzynie CVT to akurat tak sie sklada ze mam w domu 2 samochody z ta skrzynia: Auris+RX 450h.I jakos nie mam z tym problemu.Po prostu skrzynia reaguje na zadanie jakie przed nia stawia kierowca.Jak kierowca ma troche oleju w glowie i jezdzi spokojnie to samochod reaguje bez zadnego specjalnego "wycia" ale jak ktos ma sieczke pod kopula to kazdy samochod bedzie "wyl".Nie ma zmiluj sie bo jak nacisniesz mocno gaz i zadasz przyspieszenia to skrzynia zrzuca na najnizszy optymalny bieg a obroty silnika rosna.Jedyna roznica w tym ze wCVT nie ma biegow i skrzynia plynnnie umiejscawia "bieg" w najbardziej optymalnym polozeniu.Wiec gadanie o wyjacym silniku przy CVT ro totalna bzdura.Ponadto Toyota ma juz ponad 5 mln hybryd i mozna tutaj mowic o doswiadczeniu i efektach.A sa one takie ze ich hybrydy naleza do najbardziej niezawodnych samochodw .Czy ci sie to podoba czy nie.
18 paź 10:56 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Toyotowicz Użytkownik anonimowy
~Toyotowicz
No photo ~Toyotowicz Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
18 paź 10:56 użytkownik ~Andrzej napisał
Co za logika!! Facet wynajdowal kolo przez 20 lat a potem inny facet zobaczyl to kolo i stwierdzil ze cos dolozy i unowoczesni.Czy widzisz w tym logiczny sens? Toyota otwierala drzwi do lasu przez 20 lat a Hyundai tam sobie wjechal.Jesli chodzi o skrzynie
Święta racja! Nie mogę się nadziwić, iż dziennikarze motoryzacyjni piszą zawsze o wadach skrzyń CVT. Jeździłem z takimi skrzyniami dwoma samochodami Toyoty i jeżdżę nadal. Niigdy, dosłownie nigdy, owo "wycie" nie występowało. Pisanie takich bzdur odstrasza nieco klientów od kupowania takich samochodów, ze szkodą dla nich bo nie wiedzą co tracą. Jeździłem bowiem także Renault laguną III coupe z tradycyjną skrzynią biegów. Wówczas samochód spalał 17 l/100 w mieście, skrzynia szarpała i dość długo przełączała bieg. No cóż powiecie Renault! Może, ale naprawdę nie bójcie się tych skrzyń są fantastyczne.
18 paź 14:11 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~amator Użytkownik anonimowy
~amator
No photo ~amator Użytkownik anonimowy
do ~Fg:
No photo ~Fg Użytkownik anonimowy
18 paź 09:22 użytkownik ~Fg napisał
Hyundai i kia doszly do technologi hybrydowej w jednym roku a toyota potrzebowala 20 lat na to. Toyoty nawet nie stac na to zeby wymyslec inna skrzynie, wyposazenie z dziedziny wygody i komfortu ktore nam daje hyundai i kia. Taka ta technologia toyoty, h
Nie jestem ekspertem, niech poprawi mnie ktoś jeśli się mylę ale:
Prius - przekładnia planetarna - brak sprzęgła, hamowanie głównie silnikiem, dopiero później hamulcami (dzieje się to automatycznie) czyli odpadają elementy eksploatacyjne które zużywają się dość szybko.
Ionic - skrzynia dwusprzęgłowa daje poczucie jazdy "normalnym" samochodem (zmian biegów, sposób nabierania prędkości, hamowanie).
Czyli Toyota wymyśliła koło i to od razu alufelgi :) i mozolnie budowała zaufanie do alternatywnych napędów, Hyundai korzystając z tego zaufania przedstawił auto, dzięki któremu nie zmieniając przyzwyczajeń z konwencjonalnego samochodu możemy spróbować czegoś nowego.
18 paź 12:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
~Jj :
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
Hyundai dynamiczniejszy i pali tyle samo. Mnie udalo sie zejsc do 3,1 l w ioniqu w cyklu mieszanym, sprawdzane pod dystrybutorem, i nie chodzi o wersje plug in. Toyota sie chowa ze swoja jakoscia wykonania, plastikami w srodku, przestrzenia na nogi dla malych japonskich ludzikow. I co szokujace w 2017 r ioniq lepiej sie sprzedaje od priusa. Lepiej sie sprzedaje od toyoty rozumiecie to, szok
18 paź 09:26 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sh.... Użytkownik anonimowy
~Sh....
No photo ~Sh.... Użytkownik anonimowy
do ~Jj:
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
18 paź 09:26 użytkownik ~Jj napisał
Hyundai dynamiczniejszy i pali tyle samo. Mnie udalo sie zejsc do 3,1 l w ioniqu w cyklu mieszanym, sprawdzane pod dystrybutorem, i nie chodzi o wersje plug in. Toyota sie chowa ze swoja jakoscia wykonania, plastikami w srodku, przestrzenia na nogi dla ma
Mi się Ioniq bardzo podoba i nawet o nim myślałem... Może i materiały wnętrza lepiej wyglądają.
Problem w tym, że jednak za mały. Dlatego kupiłem Prius+ nie plug-in
A różnice w zużyciu paliwa w takich samochodach bardziej zależą od ustawień wprowadzonych przez kierowcę i od stylu jazdy kierowcy. Mój Prius+ (7 miejscowy van) może spalać od 5.0l do prawie 7l w zależności od tego gdzie i jak jeżdżę.
18 paź 11:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
~ja :
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
Pierwszy! Wygrałem.
17 paź 20:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
Niemcy nie robia cvt to w europie sa opisywane jako cos zlego;)

hyundai i kia chyba tez znalazla droge do serc dziennikarzy, bo jak na marki inne niz niemieckie to dosc dobrze pisza.

Ogladalem kilka testow ionica i wydaje sie calkiem fajnym autem na codzien. Dobra alternatywa dla diesla do miasta i teraz plug-in.
21 paź 22:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
18 paź 10:56 użytkownik ~Andrzej napisał
Co za logika!! Facet wynajdowal kolo przez 20 lat a potem inny facet zobaczyl to kolo i stwierdzil ze cos dolozy i unowoczesni.Czy widzisz w tym logiczny sens? Toyota otwierala drzwi do lasu przez 20 lat a Hyundai tam sobie wjechal.Jesli chodzi o skrzynie
Hyundai pierwszą hybrydę wypuścił w bodajże 2008 roku (co ciekawe spalinówka zasilana lpg). Od 2011 w zasadzie robią to masowo. Przewaga toyoty jest oczywista ale nie deprecjonujmy wkładu koreanczykow bo od dłuższego czasu w temacie hybryd są numer 2. Przekladnia toyoty ma oczywiście większy sens, ale 2 aspektami ioniq góruje nad priusem. Cena i wyglądem.
21 paź 13:38
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~J Użytkownik anonimowy
~J :
No photo ~J Użytkownik anonimowy
Tym razem hyundai wymyslil kolo bo zrobil hybryde uniwersalna na miasto i trase i pochwaly im za to ze maja cos innego niz toyota i baterie tez maja innej firmy niz toyota. I nizszej cenie jest ta hybryda niz odpowiednik toyoty. Toyota nic nowego od 20u lat nie wymyslila
19 paź 10:23
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~V Użytkownik anonimowy
~V :
No photo ~V Użytkownik anonimowy
Hybrydy toyoty z tragiczna wymyslona skrzynia dawno temu to meczarnia. Posiadacze tego badziewia nie przyznaja sie do bledu i zatykania uszu od halasu. Toyota cos innego od 20u lat wymyslila oprocz hybrydy i cvt?!
Zatrzymali sie w rozwoju i daja jeszcze kiepsko wykonczone auta glownie auris ktorego nie ma nawet z czym porownac zestawiajac poszczegolne kategorie bo przegrywa. Wiec po co to ludzie kupuja. Juz rozumiem reklama Polaczka wabi
19 paź 10:08
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Hyundai Ioniq Plug-in

Dużą zaletą modelu jest komfortowe zawieszenie, ale opony mogłyby mieć wyższą jakość.

Hyundai Ioniq Plug-in - nie tylko oszczędny (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego