Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD - crossover z potencjałem

14 gru 17 16:00

Hyundai Kona w topowej wersji ma stały napęd na cztery koła, turbodoładowany silnik o mocy 177 KM i dynamiczny charakter. Czy jednak to wystarczy, by nowy kompaktowy SUV Hyundaia podbił serca klientów w tym bardzo zatłoczonym segmencie?

Udostępnij
0
Skomentuj

Po tygodniu spędzonym w towarzystwie tego modelu i przejechaniu blisko 800 km po polskich drogach mogę stwierdzić, że Kona to dojrzała i interesująca konstrukcja, jednak tak, jak większość konkurentów, ma mocniejsze i słabsze strony. Na początku jeszcze małe wyjaśnienie: do testu otrzymaliśmy model 1.6 z topowym pakietem wyposażenia Premium, który oficjalnie pojawi się w cenniku dopiero na początku 2018 roku. Teraz w salonach możecie zamówić z tym silnikiem wersję Premiere Style, w której część elementów dostępna jest w ramach opcji. Jednak po kolei.

To, co przypadło mi najbardziej do gustu, to kontrowersyjna stylistyka Kony. Piszę: „kontrowersyjna”, gdyż spotkałem się ze skrajnymi opiniami na jej temat. Osobiście uważam ją za bardzo atrakcyjną i nowoczesną, a to, że wywołuje emocje, to tylko kolejna zaleta. Kona zwraca na siebie uwagę: charakterystycznym układem świateł (smukłe górne i umieszczone niżej reflektory ledowe), kaskadowym grillem i wydłużonym przodem. Te elementy nadają sylwetce dynamiczny styl. Zgrabnymi dodatkami są: dach w kolorze Phantom Black (standard w Premium, opcja za 2200 zł w Premiere Style) i 18-calowe alufelgi (w Premiere Style seryjne są 17-calowe) oraz ciemne plastikowe nadkola, listwy progowe i osłony pod zderzakami, podkreślające z kolei uniwersalny charakter auta.

Wnętrze ma nieco spokojniejszy design od nadwozia, ale przyjemnie jest on wzmocniony akcentami w kolorze Lime na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej oraz przeszyciami tapicerki siedzeń i kierownicy.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD - nowoczesny i praktyczny

Jakość materiałów wykończeniowych nie budzi zastrzeżeń, podobnie jak przejrzystość kokpitu, zdominowanego przez duży, 8-calowy ekran dotykowy. System multimedialny Kony w tej wersji ma seryjnie: cyfrowe radio DAB, nawigację z programem aktualizacji MapCare i funkcją rozpoznawania znaków, współpracę z Android Auto i Apple CarPlay oraz 8-głośnikowy system nagłośnienia firmy KRELL. Obsługa pokładowych systemów, zarówno przez ekran dotykowy, jak i przyciskami na kierownicy albo specjalnymi na kokpicie, nie stwarza problemów i jest intuicyjna. Funkcjonalnym dodatkiem jest też standardowy w wersji Premium wyświetlacz przezierny, z danymi prezentowanymi na wysuwanej 8-calowej szybce.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD Premium Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD Premium Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Pod względem ilości miejsca dla pasażerów Kona nie różni się od głównych konkurentów. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest go sporo dla czterech dorosłych i tylko, gdy w pierwszym rzędzie zasiądą osoby o wzroście powyżej 180 cm, siedzący z tyłu odczują ograniczoną przestrzeń na nogi. Także pojemność bagażnika jest przeciętna dla tego segmentu. Przy normalnym ustawieniu siedzeń mamy do dyspozycji 361 l, a po ich rozłożeniu – 1143 l. Nissan Juke oferuje odpowiednio 354 i 757 l, Mazda CX-3 – 350 i 1260 l, ale już Opel Crossland ma 410 i 1255 l, a Citroën C3 Aircross – 410 i 1289 l.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD - sprężyste zawieszenie

Silnik o mocy 177 KM w aucie tej wielkości to obietnica dobrych osiągów i Kona spełnia ją z nawiązką. Motor szybko wchodzi na obroty i chętnie reaguje na ruchy pedałem gazu, popisując się przy tym wzorową elastycznością. Siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa szybko i płynnie zmienia przełożenia, sporadycznie tylko z opóźnieniem reaguje na kick-down przy niskich obrotach. Dynamiczny styl jazdy okupiony jest niestety wzrostem zużycia paliwa. O ile średnia z testu to 8,2 l, o tyle w ruchu miejskim notowaliśmy wyniki powyżej 10 l/100 km. Zawieszenie Kony z kolumnami MacPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu ma przyjemnie sztywną charakterystykę i pasuje do mocnego silnika. Auto dobrze zachowuje się na równej prostej i na zakrętach, nadwozie się nie buja i zapewnia przyzwoity komfort. Gorzej bywa na nierównościach, których pokonywanie wyraźnie jest sygnalizowane we wnętrzu, w czym zapewne swój udział mają efektowne 18-calowe koła. Od układu kierowniczego oczekiwałbym też większej precyzji i lepszej informacji zwrotnej, bo samochód zachęca do ostrzejszego prowadzenia. Kierowca ma zresztą do wyboru trzy tryby jazdy: Eco, Comfort i Sport.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD Premium Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD Premium Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Układ 4x4 to konstrukcja ze sprzęgłem Haldex. W normalnych warunkach większość momentu trafia tu na przednie koła, a w razie potrzeby do 50 proc. jest przekazywane na tylną oś. Rozdział ten da się też zablokować przyciskiem na konsoli środkowej. Przydaje się, gdy auto wjedzie w błoto, śnieg lub na grząskie polne drogi z prędkością do 40 km/h. Dzięki 17,5-centymetrowemu prześwitowi Kona radzi sobie z łatwością z drobnymi przeszkodami terenowymi, choć napęd 4x4, podobnie jak u większości rywali z tym rozwiązaniem, służy raczej do poprawy trakcji niż do offroadowych szaleństw.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD - to nam się podoba

Stylistyka nadwozia i bardzo bogate wyposażenie, a do tego charakterny układ napędowy, dający sporo frajdy z jazdy

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD - to nam się podoba

Górna część kokpitu wykończona twardym plastikiem, twarde resorowanie nierówności (lepiej sprawdzają się 17-calowe koła)

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD - nasza ocena

Hyundai Kona spełnia większość wymagań stawianych przed autami tego segmentu. Jest zgrabny, zwinny i praktyczny. To prawda, testowany egzemplarz kosztuje krocie, ale usprawiedliwiają to bardzo bogate wyposażenie i mocny silnik. Warto wiedzieć, że ceny premierowej serii tego modelu (Premiere Style) z minimalnie uboższym pakietem zaczynają się od 96 990 zł, a bazowego modelu z silnikiem 1.0 – od 73 990 zł.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD Premium - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1591 cm3
Moc maksymalna 177 KM/5500 obr./min
Maks. moment. obrotowy 265 Nm/1500 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 7-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h 3,9 s/5,0 s (aut.)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 36,2 m/36,4 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 61 dB/67 dB/72 dB
Średnie spalanie testowe 8,2 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 361-1143 l
Długość/szerokość, wysokość 4165/1800/1565 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1455 kg/455 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 120 990 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 5 lat/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km
Cena testowanego auta 123 190 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Tak Użytkownik anonimowy
~Tak :
No photo ~Tak Użytkownik anonimowy
Nowe peugeoty wracają do korzeni i sypią się na potęgę. Kolejny raz takiego samochodu już nie kupię. Zdecydowanie bardziej wolę koreanczyka. Mam jednego od kilku lat, poza przeglądami żadnych awarii
15 gru 17 02:22 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~klobo Użytkownik anonimowy
~klobo :
No photo ~klobo Użytkownik anonimowy
Spamerzy z Peugota że też wam się nie znudzi wklejać ten sam tekst gdzie popadnie, jakby to francuski "cudo" było coś warte.
14 gru 17 17:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sabinka Użytkownik anonimowy
~Sabinka :
No photo ~Sabinka Użytkownik anonimowy
ja oczywiście jako prawdziwa kobieta nie ogarniałam jak wyglądają crossovery do nie dawna i co to takiego jest a teraz sama takim jeżdzę :D hahah no tak jestem blondynką, ale auto super, mąż wybrał na wyprzedazy rocznika w peugeocie, to model 2008 bodajże jest. :) nie ogromny ale taki pojemniejszy już
14 gru 17 17:15 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kawaler Użytkownik anonimowy
~Kawaler :
No photo ~Kawaler Użytkownik anonimowy
Crossover to coś w sam raz dla kobiety. Nie trzeba kiecy zadzierać przy wsiadaniu i więcej widzą bo siedzą wyżej. Jeżdżą ostrożniej i gorsze prowadzenie im nie przeszkadza, jest mniejsze ryzyko uszkodzenia opony o krawężnik.
15 gru 17 10:04 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~werk Użytkownik anonimowy
~werk
No photo ~werk Użytkownik anonimowy
do ~Tak:
No photo ~Tak Użytkownik anonimowy
15 gru 17 02:22 użytkownik ~Tak napisał
Nowe peugeoty wracają do korzeni i sypią się na potęgę. Kolejny raz takiego samochodu już nie kupię. Zdecydowanie bardziej wolę koreanczyka. Mam jednego od kilku lat, poza przeglądami żadnych awarii
A czym jeździsz? Ja sie nad tivoli zastanawiam, w salonie mi zaproponowali 12 tysi rabatu za rocznik 2017 niby spoko cena tylko jakoś mało tego po drogach jeździ
21 gru 17 19:17 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
jaki mutant...
Przez chwile myslalem, ze kia/hyunday wyrobia sobie swoj styl a tu taka niespodzianka...
18 gru 17 11:00 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Obserwator RP Użytkownik anonimowy
~Obserwator RP :
No photo ~Obserwator RP Użytkownik anonimowy
Mokka X o wiele ładniejsza i tańsza.
19 gru 17 12:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zenek Użytkownik anonimowy
~zenek :
No photo ~zenek Użytkownik anonimowy
cena to rzeczywiście porażka!
29 gru 17 19:29
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Oglądałem to przed tygodniem i ........ uważam że to małe brzydkie wozidełko.
18 gru 17 11:14 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
22%
78%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ary Użytkownik anonimowy
~Ary :
No photo ~Ary Użytkownik anonimowy
Ładne autko. Tył przekombinowany... :-(
17 gru 17 23:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej