Pierwszy nazywa się Tucson. Następca modelu ix35 trafił w gusta odbiorców. Ten modny i funkcjonalny model jest obecnie najlepiej sprzedającym się w Polsce autem marki Hyundai. Kompaktowy SUV wydaje się być uniwersalny. Nie jest zbyt duży (4475 mm długości), więc jazda nim po mieście nie jest męcząca. Jednocześnie samochód jest wystarczająco przestronny, by zabrać na jego pokład całą rodzinę i pojechać nim na urlop. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 513 litrów.
Testowany egzemplarz jest napędzany na przednie koła. Takie wersje cieszą się dużą popularnością na rynku. Klienci rezygnują z napędu 4x4 kierując się niższą ceną lub jego kosztem wybierają bogatsze wyposażenie. W wersji Style auto jest wyposażone we wszystko, co niezbędne do jazdy. Posiada m.in.: automatyczną klimatyzację, nawigację, kamerę cofania, system multimedialny z ośmiocalowym ekranem dotykowym, podgrzewane fotele obu rzędów, a nawet reflektory LED.
W nasze ręce trafiła najnowsza wersja Tucsona z mocniejszym silnikiem Diesla 1.7 CRDi, współpracującym z dwusprzęgłowa skrzynią biegów. Silnik, generujący 141 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego, okazuje się optymalnym wyborem. Na papierze przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,5 s nie robi wrażenia, ale wysoka elastyczność silnika i szybko działająca przekładnia w rzeczywistości umożliwiają sprawną i komfortową jazdę. Cieszy niski apetyt na paliwo - średnio 7,5 l/100 km.
Hyundai Tucson 1.7 CRDi - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność | 1685 cm3 |
Moc maksymalna | 141 KM/4000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 430 Nm/1750-2500 obr./min |
Napęd/skrzynia | przedni/dwusprzęgłowa 7DCT |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s |
Prędkość maksymalna | 185 km/h |
Spalanie testowe | ok. 7 l/100 km |
Pojemność bagżnika | 513-1503 l |
Pojemnośc zbiornika paliwa | 62 l |
Masa własna | 1470 kg |
Wersja wyposażenia | Style |
Cena testowanego egz. | 122 900 zł |
Dla szukających większego pojazdu koreański producent przygotował model Santa Fe. Większe wymiary od razu czuć po zajęciu miejsca w kabinie. Dostępna jest jeszcze większa odmiana Grand, ale już bazowy wariant tego samochodu może być siedmioosobowy (droższy o 5000 zł). Trzeci rząd siedzeń chowany jest w podłodze bagażnika, więc nie trzeba ich wyjmować. Fotele są zawsze na pokładzie, nie przeszkadzają (można je łatwo rozkładać i składać).
Przestrzeń ładunkowa wynosi odpowiednio 585/1680 litrów dla wersji pięciomiejscowej raz 516/1615 litrów dla wersji siedmiomiejscowej. Tylna kanapa jest przesuwana (ma też regulowane oparcia), więc siedzący na niej pasażerowie mogą uzyskać bardzo wygodne warunki podróżowania.
Po niedawno przeprowadzonym liftingu Hyundai Santa Fe występuje z nowym turbodieslem 2.0 CRDi o mocy 185 KM. Seryjnie sprzężony jest on z klasycznym automatem. Taki zestaw w połączeniu z miękkimi nastawami zawieszenia idealnie nadaje się do komfortowego podróżowania. Zużycie paliwa nie przyprawia o szybsze bicie serca - średnio na 100 km z baku ubywa ok. 9 l/100 km. Napęd na obie osie jest w tym przypadku seryjny.
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność | 1995 cm3 |
Moc maksymalna | 185 KM/4000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 400 Nm/1750-2750 obr./min |
Napęd/skrzynia | 4x4/aut. 6b. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Spalanie testowe | ok. 9 l/100 km |
Pojemność bagżnika | 536- l615 l (wersja 7-os.) |
Pojemnośc zbiornika paliwa | 64 l |
Masa własna | 1858 kg |
Wersja wyposażenia | Executive |
Cena testowanego egz. | 179 900 zł |
Cenniki obu SUV-ów Hyundaia są całkiem rozsądnie skalkulowane na tle konkurencji. Testowana odmiana Tucsona kosztuje od 122 900 zł, zaś siedmiomiejscowego Santa Fe Executive w edycji Tour de Pologne - od 179 900 zł. Na korzyść obu samochodów przemawiają wspomniane bogate wyposażenie oraz pięcioletnia gwarancja bez limitu kilometrów. Każdy model ma swój odmienny charakter, więc wybór zależy od indywidualnych preferencji użytkownika.
Materiał powstał we współpracy z marką Hyundai.