CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.634.142.05
Średnio4.694.854.602.22
Najdrożej4.995.094.942.38

Infiniti Q50 3.0 T - Lepsze od europejskich rywali?

1 lut, 16:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Pod względem osiągów i dopracowania układu jezdnego Infiniti Q50 z 3-litrowym turbodoładowanym benzyniakiem jest jednym z najszybszych aut w swojej klasie. Na komfort jazdy też nie można narzekać.

Ponad 400-konny silnik, elektronicznie sterowane zawieszenie i... układ kierowniczy „by wire”. W tym japońskim sedanie upakowano kawał techniki na najwyższym poziomie, powstał więc samochód zapewniający sportowe osiągi przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy.

Infiniti Q50 3.0 T - adaptacyjne kierowanie

Elektronicznie sterowany układ kierowniczy ma zmienną siłę wspomagania i zmieniające się przełożenie, uwzględniające styl jazdy kierowcy, aktualną prędkość i jakość drogi. Producent obiecuje, że w obecnej generacji tego systemu wzięto pod uwagę dotychczasowe opinie użytkowników i teraz jest to układ idealny. Czy rzeczywiście nie da się już nic poprawić, nie wiadomo, wystarczy powiedzieć, że przeciętny kierowca, gdyby nie wiedział, w jaki sposób jego wola jest przekazywana na przednie koła Q50, nie zorientowałby się, że „coś tu jest inaczej”. I chyba o to chodzi! System zapewnia precyzyjne kierowanie i – przede wszystkim – wysoki, mimo niskoprofilowych kół i dużej mocy, komfort jazdy.

Gdybyśmy cały czas zastanawiali się nad układem kierowniczym, jadąc Q50, z pewnością wyczulibyśmy, że raz jest bardziej bezpośredni, raz mniej, raz nierówności drogi są wyraźniej wyczuwalne na kierownicy, a innym razem niemal wcale. Mi zestrojenie układu kierowniczego odpowiada. Uwierzcie – gdy jedzie się wolno, nie ma to znaczenia, a wykorzystywanie pełnej mocy auta sprawia, że mamy uwagę poświęconą kontrolowaniu prędkości, trakcji i zakrętom. Zresztą do wyboru jest jeden z kilku trybów jazdy.

Infiniti Q50 3.0 T - jest moc, jest przyspieszenie

Na suchej nawierzchni napęd na tylne koła pozwala przyspieszać Q50 bez problemów z trakcją, utrzymaniem wybranego kierunku jazdy i bez szarpania się z kierownicą, co charakteryzuje wiele aut z dużymi silnikami i napędem na przód. Dobra przyczepność na zakrętach i w sumie niewielka nadsterowność sprawia, że mamy poczucie jazdy samochodem – pod względem osiągów – z najwyższej półki. Na śliskiej nawierzchni 400 KM robi swoje i auto w rękach niedoświadczonego kierowcy staje się zwyczajnie niebezpieczne. Gdy rusza się z mocno wciśniętym gazem, niewiele trzeba, żeby samochód stanął bokiem. Próg działania ESP można przesunąć, wybierając jeden z trybów jazdy Sport albo Sport+. Kierowcy, którzy szukają mocnych wrażeń, będą zadowoleni.

Gdyby ktoś zamierzał spokojnie jeździć Infiniti Q50 3.0T, oczywiście, nie będzie miał z tym problemu. Doceni przy tym świetne wygłuszenie kabiny i znakomity montaż elementów wnętrza, które pozostają bezgłośne nawet na nierównej nawierzchni. Czy Infiniti w ogóle odstaje czymkolwiek od porównywalnych europejskich aut klasy premium? Tak – należałoby dopracować interfejs użytkownika, gdyż jest nadmiernie rozbudowany, tym samym zbyt mocno odwraca uwagę kierowcy. Pytanie też, czy naprawdę są potrzebne dwa duże ekrany na konsoli środkowej.

Tak czy inaczej, Q50 3.0T to wśród mocnych sedanów najwyższa półka, a do tego cenowo bardziej przystępna niż konkurenci – np. za ekstremalne BMW M3 (z rzędową „szóstką” o mocy 431 KM) zapłacimy o co najmniej 120 000 zł więcej.

Infiniti Q50 3.0 T - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy biturbo/V6/24
Pojemność 2997 cm3
Moc maksymlana 405 KM/6400 obr./min
Maks. moment obrrotowy 475 nm/1600 obr./min
Napęd/skrzynia biegów tylny/skrzynia aut. 7b
Długość/szerokść/wysokość 4800/1820/1430 mm
Pojemność bagażnika 500 l
Masa własna/ładowność 1712 kg/523 kg
Średnica zawracania 11,2 m
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,1 s
Średnie spalanie 9,1 l/100 km
Emisja CO2 206 g/km
Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Cena podst. test. wersji 254 490 zł
Cena test. egzemplarza 279 590 zł

Infiniti Q50 3.0 T - to nam się podoba

Znakomity, zwarty układ napędowy zapewnia świetne przyspieszenie, dobre wyciszenie kokpitu, bardzo wysoka jakość montażu elementów wnętrza.

Infiniti Q50 3.0 T - to nam się podoba

Nieintuicyjny interfejs systemu teleinformatycznego, przeciętne wzornictwo wnętrza, problemy z trakcją

na mokrej nawierzchni.

Infiniti Q50 3.0 T - nasza ocena: dobre auto, dobra cena

Jeśli chodzi o jakość napędu, wykonanie i ogólną zwartość konstrukcji, jest to bardzo udany pojazd. Ze względu na konkurencyjną cenę warto wziąć ten model pod uwagę – zwłaszcza jeśli zamierzacie pogodzić naprawdę dobre osiągi z wysokim komfortem jazdy.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
~Krystian :
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
Pytanie powinno brzmieć nie CZY tylko ile razy Infiniti jest lepsze od Europejskiej konkurencji?
7 lut 09:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Japońskie samochody są mocno przereklamowane. Wszystkie skośnookie samochody maja wadliwe poduszki powietrzne które też są japońskie, mogą poranić szczątkami metalu w razie wybuchu. Infinity ma problem z skracaniem na mrozie, Toyota miała problem za zacinającym się gazem przez tandetne dywaniki, Nissan kiedyś z zacinająca się linką gazu, Mazda cx5 turbo miała taki nieprecyzyjny osprzęt silnika jak stara ruska Lada dlatego szybko ten silnik wycofano, Honda ma wiele modeli z problemem mało żywotnych skrzyń biegów, dawna Corolla w wersji sportowej miała problem z głowica. Do tego dochodzą ogólnie słabe tapicerki przez co szybko zaczynaja skrzypiec ale co się dziwić jskbstosujs np pod boczki dzwii sprasowany papier a np w Toyotach Camry lubią często pękać klamki albo np Nissan Pathfinder skrzynia automat może paść po zaledwie 15000km. O okropnych skrzyniach bezwstpniowych które są nadużywane w japońskich nie wspomnę. I proszę tu nie robić porównać do VW i jego równie nieudanych silników turbo bo to nie jedyna alternatywna marka jak również silniki tez są różne dostępne a nie tylko malutkie uturbioneni niedopracowane jednostki.
2 lut 15:49 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Zapomnieli dodać ze to w dużej mierze zasługa Renault gdyż francuski koncern ma prawie połowa udziałów w Nissanie a Infoniti to marka Nissana więc te koncerny maja wspólnych inżynierów oraz wiele wspólnych części. Niedoinformowani myślą ze to 100% japońskie samochody ale prawda jest taka ze to dzięki Francuskiemu Renault japońska marka się rozwinęła.
8 lut 04:38 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Infinity Q50 jest niebezpieczny! Jego układ kierowniczy nie ma połączenia mechanicznego na przednia oś tylko przez kabel elektronicznie. Samochody poniżej 0st C mogą skręcać tylko w jedna stronę . W USA po kilku wypadkach jest akcja naprawcza!
1 lut 19:11 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
~arek :
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
lepsza alfa qv
3 lut 05:21 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ass Użytkownik anonimowy
~ass :
No photo ~ass Użytkownik anonimowy
Strasznie brzydki albo bardziej nijaki a do tego to wnętrze - katastrofa !!!.
8 lut 15:53 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kolo Użytkownik anonimowy
~kolo
No photo ~kolo Użytkownik anonimowy
do ~ass:
No photo ~ass Użytkownik anonimowy
8 lut 15:53 użytkownik ~ass napisał
Strasznie brzydki albo bardziej nijaki a do tego to wnętrze - katastrofa !!!.
Katastroficzny to jest ten komentarz!
20 lut 11:19
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Q50 jest naprawdę nie dobrym wyborem, ogromna akcja naprawcza w USA narazie pokazuje skale tego problemu, problemu jakim jest układ kierowniczy sterowany elektronicznie za pośrednictwem, sensorów kabli oraz silniczków. System ten potrafi odmówić posłuszeństwa w zaledwie 0st C i przestać skręcać!
7 lut 19:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nismo Użytkownik anonimowy
~Nismo
No photo ~Nismo Użytkownik anonimowy
do ~Quattros:
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
2 lut 15:49 użytkownik ~Quattros napisał
Japońskie samochody są mocno przereklamowane. Wszystkie skośnookie samochody maja wadliwe poduszki powietrzne które też są japońskie, mogą poranić szczątkami metalu w razie wybuchu. Infinity ma problem z skracaniem na mrozie, Toyota miała problem za zacin
Sam jesteś mocno i strasznie przereklamowany znając życie jeździsz audi czyli vag to są dopiero awaryjne samochody oszukują na spalinach w silnikach w skrzyniach odpowiednie softy aby oszukać. tam ile jest wadliwych silników. Ciekawostka audi a6 2.0 tdi 140km znajomy kupił w salonie nówke w polsce zrobił 110 000 km PADŁA TURBINA POMPA OLEJU RAZEM Z NAPĘDEM Z IMBUSEM, PRZY 130 000km POMPOWTRYSKI A ZARAZEM UBYWAŁO PŁYNU CHŁODNICZEGO DIAGNOZA--PĘKNIĘTA GŁOWICA!!! 2008 ROK PRZY SZYBIE CZOŁOWEJ ODPRYSKI OD KAMIENI I SAMA RDZA A DODAM ŻE OLEJE I FILTRY WYMIENIANE REGULARNIE OLEJE Z NAJWYŻSZEJ PÓŁKI LIQUY MOLY WYMIANY CO 15 000km i CO TO DAŁO NIC NIE DAŁO PO PROSTU AUDI TO ZŁOMY, KUZYN TOUAREG 5.0 TDI PO 170 000 KM PADŁ ROZRZĄD TURBINA POMPO WTRYSKI KOSZT NAPRAWY WSZYSTKIEGO NA WŁASNĄ RĘKĘ PO SUMOWANIU WSZYSTKICH FAKUTR 47 890ZŁ MAM TAK DALEJ WYMIENIAĆ VAGI TO SZMELC I SZROT WSZYSTKO W TEMACIE
2 lut 22:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nismo Użytkownik anonimowy
~Nismo
No photo ~Nismo Użytkownik anonimowy
do ~Quattros:
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
1 lut 19:11 użytkownik ~Quattros napisał
Infinity Q50 jest niebezpieczny! Jego układ kierowniczy nie ma połączenia mechanicznego na przednia oś tylko przez kabel elektronicznie. Samochody poniżej 0st C mogą skręcać tylko w jedna stronę . W USA po kilku wypadkach jest akcja naprawcza!
Człowieku i co z tego że przez kabel jeżeli coś jest nie tak a układem kierowniczym to zobacz jak marka szybko zareagowała i to się szanuję w Infiniti a nie tak jak audi czy porsche w audi oszukiwali normy emisji spalin w silnikach i w skrzyniach tak samo w porsche, tam po jakim czasie wyszło to na jaw a co najlepsze klienci nadal by nic nie wiedzieli że coś jest z ich samochodami nie tak jeżeli Ameryka by nie zainterweniowała. I nie bądź taki mądry dlatego że w Infiniti masz dwa rodzaje układu kierowniczego elektroniczny i mechaniczny jest możliwość wyboru w Salonie.
P.S nauczy się pisać poprawnie marki aut jak już masz coś do powiedzenia!
2 lut 22:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Infiniti Q50 3.0 T

Infiniti Q50 3.0 T - Lepsze od europejskich rywali? (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego