Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jaguar E-Pace 2.0 - elegancki i nadal drapieźny

1 lut, 11:00

W portfolio Jaguara pojawił się kompaktowy SUV. E-Pace ma zgrabne nadwozie, a pod względem jakości, dynamiki i sposobu prowadzenia to klasa sama w sobie. Testujemy benzyniaka w premierowej wersji First Edition.

Udostępnij
0
Skomentuj

Gdy wiosną 2016 roku Jaguar wprowadził do sprzedaży pierwszego SUV-a, samochód z miejsca stał się najpopularniejszym modelem marki. Od czasu debiutu F-Pace’a globalna sprzedaż brytyjskich aut skoczyła aż o 83 proc. Kolejnym naturalnym krokiem było więc zbudowanie kompaktowego modelu, gdyż właśnie pojazdy tej klasy cieszą się obecnie największym zainteresowaniem wśród nabywców SUV-ów. E-Pace będzie więc konkurować z Audi Q3, BMW X1 i Mercedesem GLA. W pierwszym teście sprawdzamy czteronapędowego E-Pace’a z 249-konnym benzyniakiem.

Jaguar E-Pace - zgrabny i funkcjonalny

Jaguar nie ukrywa, że nowy SUV jest spokrewniony z Land Roverem Evokiem. Mierzące 4,4 m auto ma zgrabną karoserię, pod którą wygospodarowano całkiem dużą przestrzeń. Stało się tak, gdyż E-Pace ma duży rozstaw osi (2681 mm), a jednocześnie krótkie zwisy i silnik umieszczony poprzecznie. Mimo mocno opadającej ku tyłowi linii dachu wysocy pasażerowie z tyłu nie cierpią na brak przestrzeni nad głową. Dorośli mają także wystarczająco dużo przestrzeni na kolana. Przydałoby się im jedynie kilka dodatkowych centymetrów pod przednim siedzeniem na stopy oraz łatwiejsze wysiadanie z drugiego rzędu.

Jaguar E-Pace 2.0 P250 AWD First Edition Jaguar E-Pace 2.0 P250 AWD First Edition Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jaguar E-Pace - pojemny kufer, ale...

Żeby dostać się do wnętrza, oprócz klasycznego pilota możemy użyć wodoodpornej opaski. Natomiast gdy ręce są zajęte zakupami, możemy przesunąć nogą pod tylnym zderzakiem i otworzyć bagażnik. Do dyspozycji jest aż 577 l przestrzeni. Wartość ta wydaje się imponująca, choć w testowym egzemplarzu z seryjnym kołem dojazdowym była o 93 l mniejsza. Efektywne wykorzystanie bagażnika utrudniają nieco mocno zaokrąglone powierzchnie: krawędź (na długość) oraz dach (na wysokość). Pochwalić inżynierów należy za przesuwny system mocowania bagażu.

Skrytykować musimy za to obsługę komputera pokładowego i ekranu multimediów. Przestawienie liczników przebiegu i spalania (dostępne tryby: A, B i Auto) wymaga wykonania kilkunastu kliknięć różnymi przyciskami na kierownicy. W przypadku zestawu multimedialnego zdarzyło się, że podczas startu potrafił zawiesić się na dłuższą chwilę. Imponowały nam natomiast możliwości multimediów: sterowanie gestami jak w smartfonie, mobilny hotspot 4G, nagłośnienie Meridian oraz 5 gniazd USB. Wrażenie zrobił także kolorowy wyświetlacz przezierny z dużą, lecz bardzo uporządkowaną i czytelną liczbą informacji przekazywanych kierowcy.

Jaguar E-Pace 2.0 P250 AWD First Edition Jaguar E-Pace 2.0 P250 AWD First Edition Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Najbardziej jednak spodobał nam się sposób prowadzenia i osiągi. Sztywno zestrojone zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy w powiązaniu z napędem na obie osie i systemem wektorowania tylnych kół sprawiały, że testujący szukał wręcz dróg z dużą liczbą zakrętów. Tam właśnie układ jezdny E-Pace’a potrafił pokazać pełnię swoich możliwości, co daje prowadzącemu mnóstwo frajdy z jazdy. Podczas wychodzenia z łuku bez obaw o utratę przyczepności można było wcisnąć gaz do oporu, czemu towarzyszy błyskawiczna reakcja silnika i skrzyni biegów. Rasowy pomruk motoru oraz możliwość zmiany biegów łopatkami dostarczały kierowcy dodatkowej adrenaliny. Oczywiście, podczas szybkiej jazdy wykorzystywaliśmy tryb Dynamic, który pozwalał na konfigurację poszczególnych podzespołów w zależności od upodobań kierowcy.

Jaguar E-Pace - perfekcja na zakrętach

Przyjemność z jazdy potrafiły nam zepsuć tylko dziury w nawierzchni. Twardo zestrojony układ jezdny w połączeniu z 20-calowymi kołami sprawiał, że E-Pace nie był w stanie dostatecznie ich filtrować. Ale i na to jest sposób. 20-calowe koła to standard w wersji First Edition, a E-Pace’a można kupić już z bardziej komfortowymi, choć nie tak efektownymi wizualnie „17-kami”. Od kwietnia dostępny będzie system Adaptive Dynamics, czyli elektroniczny układ kontroli amortyzatorów, który pozwoli na nierównych drogach korzystać z bardziej miękkich ustawień podwozia.

Osoby aktywne mogą wykorzystać E-Pace’a do jazdy po nieutwardzonych drogach (prześwit 204 mm, system ASPC, utrzymujący prędkość od 3,6 do 30 km/h) oraz holowania przyczep: maksymalny uciąg do 1800 kg, funkcje Tow Assist – podczas cofania wizualizacja toru jazdy zestawu – i Trailer Stability Assist (ESP dostosowane do holowania przyczepy).

Jaguar E-Pace - to nam się podoba

Znakomite prowadzenie, dobra dynamika i brzmienie silnika, jakość materiałów.

Jaguar E-Pace - to nam się nie podoba

Wysoka cena testowanej wersji, skromny bagażnik, mało intuicyjna obsługa komputera.

Jaguar E-Pace - naszym zdaniem

Duży zapas mocyi dopracowane podwozie powodowały, że każdy mocniejszy nacisk na gaz sprawiał mi frajdę. Choć samochód od początku wizualnie przypadł mi do gustu, zaskoczył mnie ilością miejsca dla podróżnych.

Jaguar E-Pace 2.0 P250 AWD First Edition - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1999 cm3
Moc maksymalna 249 KM/5500 obr./min
Maks. moment. obrotowy 365 Nm/1200-4500 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 9-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,0 s
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h 4,6 s (4. bieg)/5,6 s (5. bieg)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 42,6 m/44,7 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 56 dB/63 dB/68 dB
Średnie spalanie testowe 9,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 7,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 484-1141 l
Długość/szerokość, wysokość 4395/1984/1649 mm
Rozstaw osi 2681 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1938 kg/462 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 274 900 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata lub 100 tys. km/6 lat
Przeglądy co rok lub 26 tys. km
Cena testowanego auta 278 980 zł
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~asd Użytkownik anonimowy
~asd :
No photo ~asd Użytkownik anonimowy
577 litrów to skromny bagażnik?
6 lut 11:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~afr Użytkownik anonimowy
~afr :
No photo ~afr Użytkownik anonimowy
280 tys za takie łajno..Można już za tą kasę dostać nowy model X3 którego wnętrze to przeskok milowy do tego czegoś.
6 lut 10:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Panie autorze - ..."spokrewnionym z Land Roverem Evokiem"... ??? Jakim "Evokiem". Nazwę tą zapisuje się - Evoque. A tak poza tym to przecież RANGE Rover EVOQUE a nie "Land Rover Evok"! A skoro "Evok" to dlaczego nie "Ewok"??? Ale zrozumiałem dlaczego Pan napisał "Land". No bo jak by wyglądał zapis "Rejndż" gdyby zechciał być Pan bardziej konsekwentny? Uśmiałem się serdecznie! A swoją drogą - X-Type jakby wrócił. Ciekawe koło zatoczyła historia choć płyta już inna niż wówczas to jednak zasadniczy układ pozostał. Na szczęście silników Forda już nie ma! Nareszcie same silniki Jaguara! Co prawda F-Type był w tym pierwszy ale to jakby nie to samo.
2 lut 21:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zenek Użytkownik anonimowy
~Zenek
No photo ~Zenek Użytkownik anonimowy
do ~Dave:
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
2 lut 15:44 użytkownik ~Dave napisał
Design sprawia wrażenie, jakby w środku była fest ciasnota. Okna również nie powalają swoją wielkością. Może w ogóle powinni dać tylko otwory jak w wozie opancerzonym ;-)
No jak się popatrzy na proporcje wysokości okna i drzwi, to rzeczywiście dziwnie to wygląda.
2 lut 16:32
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave :
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
Design sprawia wrażenie, jakby w środku była fest ciasnota. Okna również nie powalają swoją wielkością. Może w ogóle powinni dać tylko otwory jak w wozie opancerzonym ;-)
2 lut 15:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej