Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jaguar F-Type 400 Sport - Jaguar pręży muskuły

23 cze 17 09:06

Dwadzieścia koni więcej dla coupé i cabrio! A do tego odmiana 400 Sport będzie sprzedawana tylko rok!

Udostępnij
0
Skomentuj

W Jaguarze najwyraźniej lubią dużą moc i okrągłe liczby. Limuzyna XE o mocy 600 KM pokonuje właśnie północną pętlę Nürburgringu (w celach testowych, oczywiście), a F-Type dostał dodatkowy „zastrzyk” kilowatów i dopisek „Sport” do nazwy. Łatwo to zauważyć, ale czy też łatwo nim się jeździ? Wsiadamy!

O tym, że Jaguarowi nie chodzi tylko o czarowanie liczbami, przekonujemy się bardzo szybko. W trybie komfortowym kompensowanie nierówności w 400 Sport jest bardzo wydajne, a jednocześnie nie czujemy zbyt dużych wychyłów nadwozia, gdy wjeżdżamy w zakręt.

Przecież ten samochód nazywa się: „Sport”! Zmieniamy na tryb dynamiczny i zaczyna się zabawa niczym w topowej odmianie SVR, tyle że w dolnym zakresie obrotów auto nie ma aż takiej pary. Poprzez łopatki pod kierownicą możemy jednak utrzymywać silnik w optymalnym pod względem przyspieszania zakresie 3,5-5 tys. obrotów – mamy wówczas do dyspozycji całe 460 Nm momentu obrotowego.

Oczywiście, to nie wystarczy, żeby zmierzyć się z bezkompromisowym SVR-em, ale też Sport nie został zbudowany z myślą o torze wyścigowym. Możemy co prawda zamówić do niego ceramiczne hamulce, ale są piekielnie drogie – 11 000 euro. To już lepiej dołożyć 7000 euro i wybrać... kabriolet.

Tak czy inaczej, 10 000 euro dopłaty w stosunku do 380-konnej wersji to dobrze wydane pieniądze, bo oprócz mocy dostaniecie też m.in. aktywne zawieszenie, 20-calowe alufelgi, skórzaną tapicerkę i kilka optycznych dodatków, jak np. żółte emblematy „400 Sport”.

Jaguar F-Type 400 Sport - w punkt

To jest super. Dzięki napędowi na obie osie daje się opanować.

To nie wyszło. Wysuwany spoiler można było sobie darować.

Efekt WOW! Ta odmiana będzie dostępna tylko rok.

Kto to kupi? Bogaci miłośnicy stylu Jaguara.

Jaguar F-Type 400 Sport - naszym zdaniem

F-Type 400 Sport to kompromis między zwykłą „efką” a supersportowymi R i SVR. Tanio oczywiście nie jest, ale Jaguar pod tym względem zawsze był dumną marką.

Silnik benz. V6 z kompresorem
Pojemność 2995 cm3
Moc maksymlana 400 KM przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 460 Nm przy 3500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8b
Długość/szerokść/wysokość 4482/1885/1311 mm
Pojemność bagażnika 408 l
Masa własna 1594 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s
Prędkość maksymalna 275 km/h
Średnie spalanie wg producenta 8,6 l/100 km
Emisja CO2 203 g/km
Cena 99 350 euro
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Sas Użytkownik anonimowy
~Sas :
No photo ~Sas Użytkownik anonimowy
Jagi to super samochody. Mają styl nie to co badziew niemiecki.
23 cze 17 22:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej