Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - z nowym, mocnym dieslem

12 paź, 13:59

Nowy silnik wysokoprężny Jaguara ma dwie turbosprężarki, 500 Nm momentu obrotowego i układ oczyszczania spalin z AdBlue. A jak jeździ?

Udostępnij
0
Skomentuj

Przyszłość diesla stoi pod znakiem zapytania, ale Jaguar wierzy, że klienci luksusowych aut wciąż będą poszukiwać dobrych osiągów przy niskim spalaniu. Sam więc opracował nowy silnik wysokoprężny, który trafił do wielu modeli grupy JLR. My poznaliśmy go bliżej w sedanie XE.

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - nadwozie

Ma sportowy sznyt, zgrabne proporcje i dość ciasną jak na tę klasę kabinę. Z tyłu wygodnie usiądą osoby nie wyższe niż 175 cm. Zajmowanie miejsc utrudniają oprócz niskiego dachu także szerokie progi. Opcjonalne obszycie kokpitu skórą nadrabia za przeciętne plastiki. Plus za sportową pozycję za kierownicą z dużym zakresem regulacji.

Jaguar XE 25d AWD R-Sport Jaguar XE 25d AWD R-Sport Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - silnik

Ostro bierze się do roboty od samego „dołu”, a dzięki seryjnemu napędowi 4x4 500 Nm jest efektywnie przenoszonych na asfalt. Mocy nie brakuje nawet przy wysokich prędkościach. Reakcję na gaz rozmywa jednak „ślizgający się” na niższych biegach „automat”, mógłby pracować bardziej zdecydowanie. Bardziej w aucie tej klasy drażni jednak wyraźny klekot, słyszany w kabinie podczas przyspieszania. Spalanie w mieście: ok. 10 l/100 km. Szkoda, że nie ma wskaźnika poziomu AdBlue, dobrze jednak, że ten system tu jest.

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - prowadzenie

To generalnie mocna strona XE, choć w tej wersji układ kierowniczy nieco za lekko pracuje, ginie przez to trochę informacji płynących z kół. Zestrojenie zawieszenia zapewnia udany kompromis między sztywnością a komfortem. Dobrze radzi sobie z każdym typem nierówności.

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - koszty

Za 240-konne XE trzeba zapłacić co najmniej 212 500 zł. To o ponad 13 000 zł mniej niż za słabszego o 36 KM Mercedesa C 250 d 4Matic.

Jaguar XE 25d AWD R-Sport to nam się podoba

Zwinne prowadzenie, trafne zestrojenie zawieszenia, duży zapas momentu.

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - to nam się nie podoba

Niedostatecznie wyciszony silnik, ciasne wnętrze, wciąż nieoptymalne multimedia.

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory diesel biturbo/R4/16
Pojemnośc skokowa 1999 cm3
Moc maksymalna 240 KM/4000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 500 Nm/1500 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 8-biegowa/4x4
Prędkość maksymlana 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s
Średnie spalanie producenta 5,2 l/100 km
Pojemność bagażnika 455 l
Długość/szerokość, wysokość 4672/1967/1416 mm
Rozstaw osi 2838 mm
Masa własna/ładowność 1595 kg/615 kg
Cena testowanej wersji 278 310 zł

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - naszym zdaniem

Ta wersja ma rekompensować brak 6-cylindrowego diesla w palecie XE. Osiągi są satysfakcjonujące, za to kultura pracy silnika – już mniej. Dobór niektórych tworzyw też nie pasuje do ceny. Za to frajda z jazdy jest adekwatna.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

Chwila prawdy dla Audi A4
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Jaguar i śmierdzący telepracy się silnik diesla? To jakaś parodia.
14 paź 09:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~domino Użytkownik anonimowy
~domino :
No photo ~domino Użytkownik anonimowy
Passat 2.0 tdi 240 lepszy :)
25 paź 09:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qtrs Użytkownik anonimowy
~Qtrs :
No photo ~Qtrs Użytkownik anonimowy
W USA to by takiego jaguara z ropniakiem wyśmiali, nie wspominając ze w polnocnych stanach jak również z sąsiednia Kanada taki silniczek z AdBlue nawet na niewielkim mrozie ma problem z odpaleniem przez zamarzający czynnik.
17 paź 14:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Groz Użytkownik anonimowy
~Groz :
No photo ~Groz Użytkownik anonimowy
Parodią jest twój komentarz!
14 paź 10:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jaguar XE 25d AWD R-Sport

Metalizowany lakier Firenze Red (4040 zł) znakomicie podkreśla kształty nadwozia. Czarne elementy wykończenia wymagają 1910 zł dopłaty.

Jaguar XE 25d AWD R-Sport - z nowym, mocnym dieslem (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego