Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.311.99
Średnio4.624.754.472.05
Najdrożej4.794.814.712.19

Jeep Grand Cherokee Trailhawk – konkurent Wranglera

9 sty 17 16:00

Po co kupować terenówkę i rodzinnego minivana, skoro teraz można mieć dwa w jednym – Jeep Grand Cherokee Trailhawk jest nie mniej sprawny w terenie niż Wrangler i pozostaje wygodny na autostradach

Udostępnij
0
Skomentuj

Jeep stworzył szczególną linię swoich aut. Oznacza je przydomkiem „Trailhawk”, który potwierdza, że mamy do czynienia z wersjami o największych zdolnościach do jazdy w terenie. Nowiutki Grand Cherokee Trailhawk to zwieńczenie oferty Jeepa – pojazd, który łączy cechy rasowej terenówki z wygodnym rodzinnym autem na długie, autostradowe podróże.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk Jeep Grand Cherokee Trailhawk Foto: Jeep / Auto Świat

Łatwo jest przy tym dostrzec różnice między Trailhawkiem a zwykłym Grandem. Spójrzmy choćby na nadkola – tu są z plastiku, który nie jest lakierowany w kolorze nadwozia jak w pozostałych wersjach. Po co rysować lakier? Natychmiast zauważymy również zmienione przednie i tylne zderzaki – podcięte tak, żeby maksymalnie zwiększyć kąty natarcia i zejścia. Na koniec warto wspomnieć o progach, które może nie wyglądają efektownie, lecz są solidne – zrobione ze stalowej belki, która wzmacnia konstrukcję i chroni przed uderzeniem np. w skały. Całość uzupełniają płyty ochronne zabezpieczające podwozie oraz 18-calowe opony Goodyeara z kevlarowymi wzmocnieniami wszczepionymi w ich boczki.

Oczywiście, z pomocą w terenowej jeździe przychodzą też rozwiązania techniczne. Głównie pneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu prześwit można zwiększyć aż do 28 cm. Pomocną dłoń podaje też elektronika w postaci wspomagania na podjazdach i zjazdach oraz programów na błoto, piasek, śnieg i kamienie. W odwodzie jest oczywiście też reduktor. A jak prezentują się parametry pojazdu? Kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą odpowiednio: 29,8 i 27,1 oraz 22,8 stopnia. Stromych podjazdów nie trzeba się zatem obawiać.

Szkoda tylko, że ze względu na kiepską pogodę nie dane nam było sprawdzić Trailhawka w trudnych warunkach. Wiemy jednak, że na błotnistym i zaśnieżonym dukcie poradzi sobie bez najmniejszego problemu i że z łatwością brodzi w ponad 30-centymetrowej wodzie.

A silnik? To 3-litrowy diesel o mocy 250 KM, który bez problemu rozpędza ciężkie auto, na dodatek robi to – dzięki 8-biegowej skrzyni – bardzo płynnie. Co więcej, diesel jest dobrze wyciszony, bo nawet przy prędkościach rzędu 140 km/h niemal nie słychać go w kabinie.

W Punkt

To jest super

Naprawdę sporo potrafi w terenie. Ma świetne kąty natarcia i zejścia oraz duży prześwit.

To jest super

Ma bogate wyposażenie i wygodne fotele.

To nie wyszło

Mógłby wyglądać bardziej bojowo.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk - Naszym zdaniem: niszowa odmiana

Potrafi w terenie więcej niż każdy inny wariant Grand Cherokee. Jednak niewiele osób potrzebuje aż tak wszechstronnego samochodu.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk - dane techniczne

Silnik t.diesel V6
Pojemność 2987 cm3
Moc maksymalna 250 KM/4000 obr,/min
Maks. moment obrotowy 570 Nm/2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 4828/1943/1792 mm
Pojemność bagażnika 457-1554 l
Masa własna 2403 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Prędkośc maksymalna 190 km/h
Spalanie producenta 7 l/100 km
Cena 276 100 zł
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
~Kris :
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
Zwykły Grand z 3.0 dieslem to bardzo dobre auto - wygodny, szybki, duży, ale bardzo oszczędny i od wersji Overland ma co dusza zapragnie bez dopłaty jak u niemiaszków. I co najlepsze to auto zarówno na autostradę jak i w prawdziwy teren
2 lut 17 21:45 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej