CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.724.392.11
Najdrożej4.894.994.852.45

Kia Carens 1.7 CRDi aut. - funkcjonalność bez zarzutu

23 lut, 16:50
Udostępnij
0
Skomentuj

Koreańczycy nie mają tak dużego doświadczenia w budowaniu kompaktowych vanów, jak Francuzi, ale odnieśliśmy wrażenie, że ci pierwsi postawili na praktyczność, a drudzy skupili się ostatnio głównie na oryginalności.

Gdy pod koniec ubiegłego roku testowaliśmy nowego Scénica – prekursora europejskich vanów kompaktowych – mieliśmy wątpliwości, czy nadal jest jeszcze vanem, czy może jednak SUV-em. Ostatecznie doszliśmy do wniosku, że choć odważną stylistyką i seryjnymi 20-calowymi kołami bliżej mu do crossovera, to jednak wciąż ma wiele rozwiązań typowych dla vanów.

Tyle że pod względem wygody podróżowania w 2. rzędzie siedzeń i pojemności bagażnika nie zachwyca. Dlaczego o nim wspominamy przy okazji testu Carensa? Bo w koreańskim minivanie po niedawnym face liftingu ujęły nas jego prostota i funkcjonalność. Stylistyką nadwozia Kii trudno się zachwycać, ale przecież nie ona jest najważniejsza w vanie.

Kia Carens - Przestronnie i praktycznie

Kokpit bez udziwnień jest przejrzysty,a sterowanie urządzeniami pokładowymi – intuicyjne. Żeby obsłużyć radio lub nawigację, wystarczy wcisnąć odpowiedni przycisk, tak też steruje się klimatyzacją. Może to dziś nienowoczesne, ale na pewno prostsze w obsłudze niż przechodzenie przez kolejne ekrany tabletu. Z przodu siedzi się wygodnie, z tyłu przestrzeni także nie brakuje dorosłym. I choć w oparciach przednich foteli znajdują się składane stoliki dla pasażerów z drugiego rzędu, to po złożeniu nie ograniczają one przestrzeni na kolana. Trzy tylne fotele można niezależnie przesuwać, składać, a także regulować kąt ich oparcia. Rodzice przewożący pociechy z tyłu docenią fabryczne rolety przeciwsłoneczne w drzwiach bocznych oraz dodatkowe lusterko do obserwacji tego, co dzieje się z tyłu.

Kia Carens - 5- lub 7-miejscowy van

Skoro już mowa o przewożeniu osób, to Carens seryjnie oferuje 5 wygodnych miejsc. Za dopłatą 2500 zł dostępny jest trzeci rząd siedzeń, ale gdy się na niego zdecydujecie, to pamiętajcie, że nie przewieziecie tam wygodnie dorosłych osób, a nawet gdy posadzicie tam dzieci i zechcecie wybrać się w 7 osób na wakacje, to nie będziecie mieli gdzie zmieścić walizek (kufer 103 l). Bagażnik 5-miejscowej wersji ma dużą (536 l) i funkcjonalną przestrzeń (płaska podłoga, schowki podpodłogowe).

Kia Carens - dynamiczny i oszczędny napęd

Carens przekonał nas także za sprawą napędu i prowadzenia. 141-konny turbodiesel, połączony z dwusprzęgłowym „automatem”, to świetny duet, który zapewnia zarówno dobrą dynamikę, jak i niskie koszty eksploatacji (spalanie 5,7 l/100 km). Mimo seryjnych 18-calowych kół komfort jazdy jest na zadowalającym poziomie, a precyzja prowadzenia pasuje do charakteru samochodu. Carens wydawał się niewrażliwy zarówno na silny wiatr boczny, jak i na wysokie autostradowe prędkości.

Wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,7 s
0-100 km/h 10,5 s
0-130 km/h 17,8 s
Czas wyprzedzania 60-100 km/h 5,6 s (aut.)
80-120 km/h 8,6 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1564/566 kg
Rozdział masy (przód/tył) 61/39 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 11,6/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 42,6 m (opony zimowe)
ze 100 km/h (gorące) 43,8 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB
przy 100 km/h 65 dB
przy 130 km/h 69 dB
Spalanie testowe 5,7 l/100 km
Zasięg 1020 km
Dane fabryczne
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1685
Moc maksymalna (KM/obr./min) 141/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 340/1750-2500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,3
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 5,2
Prędkość maksymalna (km/h) 189
Skrzynia biegów/napęd aut. 7 (DCT)/przedni
Pojemność bagażnika (l) 536
Opony testowanego auta 225/45 R 18
Poj. zbiornika paliwa (l) 58
Cena (wersja XL) 113 490,00 zł

Kia Carens - podsumowanie

Carens nie jest minivanem dla osób, które chcą się wyróżniać na ulicy, ale jego praktyczność docenią rodziny. I choć cena testowanej wersji okazuje się wysoka, to na tle wspomnianego wcześniej francuskiego rywala jej zakup może być korzystny, także z powodu 7-letniej gwarancji.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~właściciel Użytkownik anonimowy
~właściciel :
No photo ~właściciel Użytkownik anonimowy
Gusta nie podlegają dyskusji, ale pewne jest, że Kia Carens to jeden z nielicznych kompaktowych minivanów, które NIE wyglądają jak autobus, czyli jak VW Touran.
24 lut 10:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ali Użytkownik anonimowy
~Ali :
No photo ~Ali Użytkownik anonimowy
43 metry drogi hamowania??? To nie są hamulce, to spowalniacze.
24 lut 14:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TK Użytkownik anonimowy
~TK :
No photo ~TK Użytkownik anonimowy
Pojemne wnętrze, trzy niezależnie przesuwane fotele z tylu, brak tunelu środkowego i przyjemny dla oka środek. Ciekawe czy coś poprawiali z prowadzeniem/sposobem wspomagania. Poprzednio kierownica niekoniecznie wracała do położenia zero i ciagle trzeba było korygować tor jazdy zwłaszcza powyżej 100 km/h. Poza rym Carens zdieslem dawała radę.
26 lut 18:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Za chwile KIA Carens będzie jeden z ostatnich vanow na rynku
25 lut 22:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~do sprawdzenia Użytkownik anonimowy
~do sprawdzenia :
No photo ~do sprawdzenia Użytkownik anonimowy
wygląda na to ze to jest jednak wersja L business line a nie XL - brakuje KiaClusterView - przynajmniej na zdjęciach.
24 lut 13:14
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Kia Carnes 1.7 CRDi aut.

Choć to rodzinny van, a nie auto sportowe, Carens zaskoczył nas pewnością prowadzenia – zarówno precyzją, jak i stabilnością przy wysokich, autostradowych prędkościach.

Kia Carens 1.7 CRDi aut. - funkcjonalność bez zarzutu (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego