Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.311.99
Średnio4.624.754.472.05
Najdrożej4.794.814.712.19

Kia Carens 1.7 CRDi aut. - funkcjonalność bez zarzutu

23 lut 17 16:50

Koreańczycy nie mają tak dużego doświadczenia w budowaniu kompaktowych vanów, jak Francuzi, ale odnieśliśmy wrażenie, że ci pierwsi postawili na praktyczność, a drudzy skupili się ostatnio głównie na oryginalności.

Udostępnij
0
Skomentuj

Gdy pod koniec ubiegłego roku testowaliśmy nowego Scénica – prekursora europejskich vanów kompaktowych – mieliśmy wątpliwości, czy nadal jest jeszcze vanem, czy może jednak SUV-em. Ostatecznie doszliśmy do wniosku, że choć odważną stylistyką i seryjnymi 20-calowymi kołami bliżej mu do crossovera, to jednak wciąż ma wiele rozwiązań typowych dla vanów.

Tyle że pod względem wygody podróżowania w 2. rzędzie siedzeń i pojemności bagażnika nie zachwyca. Dlaczego o nim wspominamy przy okazji testu Carensa? Bo w koreańskim minivanie po niedawnym face liftingu ujęły nas jego prostota i funkcjonalność. Stylistyką nadwozia Kii trudno się zachwycać, ale przecież nie ona jest najważniejsza w vanie.

Kia Carens - Przestronnie i praktycznie

Kokpit bez udziwnień jest przejrzysty,a sterowanie urządzeniami pokładowymi – intuicyjne. Żeby obsłużyć radio lub nawigację, wystarczy wcisnąć odpowiedni przycisk, tak też steruje się klimatyzacją. Może to dziś nienowoczesne, ale na pewno prostsze w obsłudze niż przechodzenie przez kolejne ekrany tabletu. Z przodu siedzi się wygodnie, z tyłu przestrzeni także nie brakuje dorosłym. I choć w oparciach przednich foteli znajdują się składane stoliki dla pasażerów z drugiego rzędu, to po złożeniu nie ograniczają one przestrzeni na kolana. Trzy tylne fotele można niezależnie przesuwać, składać, a także regulować kąt ich oparcia. Rodzice przewożący pociechy z tyłu docenią fabryczne rolety przeciwsłoneczne w drzwiach bocznych oraz dodatkowe lusterko do obserwacji tego, co dzieje się z tyłu.

Kia Carens - 5- lub 7-miejscowy van

Skoro już mowa o przewożeniu osób, to Carens seryjnie oferuje 5 wygodnych miejsc. Za dopłatą 2500 zł dostępny jest trzeci rząd siedzeń, ale gdy się na niego zdecydujecie, to pamiętajcie, że nie przewieziecie tam wygodnie dorosłych osób, a nawet gdy posadzicie tam dzieci i zechcecie wybrać się w 7 osób na wakacje, to nie będziecie mieli gdzie zmieścić walizek (kufer 103 l). Bagażnik 5-miejscowej wersji ma dużą (536 l) i funkcjonalną przestrzeń (płaska podłoga, schowki podpodłogowe).

Kia Carens - dynamiczny i oszczędny napęd

Carens przekonał nas także za sprawą napędu i prowadzenia. 141-konny turbodiesel, połączony z dwusprzęgłowym „automatem”, to świetny duet, który zapewnia zarówno dobrą dynamikę, jak i niskie koszty eksploatacji (spalanie 5,7 l/100 km). Mimo seryjnych 18-calowych kół komfort jazdy jest na zadowalającym poziomie, a precyzja prowadzenia pasuje do charakteru samochodu. Carens wydawał się niewrażliwy zarówno na silny wiatr boczny, jak i na wysokie autostradowe prędkości.

Wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,7 s
0-100 km/h 10,5 s
0-130 km/h 17,8 s
Czas wyprzedzania 60-100 km/h 5,6 s (aut.)
80-120 km/h 8,6 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1564/566 kg
Rozdział masy (przód/tył) 61/39 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 11,6/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 42,6 m (opony zimowe)
ze 100 km/h (gorące) 43,8 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB
przy 100 km/h 65 dB
przy 130 km/h 69 dB
Spalanie testowe 5,7 l/100 km
Zasięg 1020 km
Dane fabryczne
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1685
Moc maksymalna (KM/obr./min) 141/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 340/1750-2500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,3
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 5,2
Prędkość maksymalna (km/h) 189
Skrzynia biegów/napęd aut. 7 (DCT)/przedni
Pojemność bagażnika (l) 536
Opony testowanego auta 225/45 R 18
Poj. zbiornika paliwa (l) 58
Cena (wersja XL) 113 490,00 zł

Kia Carens - podsumowanie

Carens nie jest minivanem dla osób, które chcą się wyróżniać na ulicy, ale jego praktyczność docenią rodziny. I choć cena testowanej wersji okazuje się wysoka, to na tle wspomnianego wcześniej francuskiego rywala jej zakup może być korzystny, także z powodu 7-letniej gwarancji.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~właściciel Użytkownik anonimowy
~właściciel :
No photo ~właściciel Użytkownik anonimowy
Gusta nie podlegają dyskusji, ale pewne jest, że Kia Carens to jeden z nielicznych kompaktowych minivanów, które NIE wyglądają jak autobus, czyli jak VW Touran.
24 lut 17 10:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ali Użytkownik anonimowy
~Ali :
No photo ~Ali Użytkownik anonimowy
43 metry drogi hamowania??? To nie są hamulce, to spowalniacze.
24 lut 17 14:18 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~grzesiohl Użytkownik anonimowy
~grzesiohl :
No photo ~grzesiohl Użytkownik anonimowy
Miałem ceeda 1.6 D 90 hp i byłem mega zadowolony. Zero problemów przez 50 tyś kilometrów. Zmieniłem na Carensa bo chciałem wygodniej podróżować. Jak na razie mam za sobą 30 tyś przejechane i wiem, że za te pieniądze nie mógłbym mieć niczego lepszego. To prawda że nie jest idealna ale czy ideały istnieją?
21 lip 17 07:22
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TK Użytkownik anonimowy
~TK :
No photo ~TK Użytkownik anonimowy
Pojemne wnętrze, trzy niezależnie przesuwane fotele z tylu, brak tunelu środkowego i przyjemny dla oka środek. Ciekawe czy coś poprawiali z prowadzeniem/sposobem wspomagania. Poprzednio kierownica niekoniecznie wracała do położenia zero i ciagle trzeba było korygować tor jazdy zwłaszcza powyżej 100 km/h. Poza rym Carens zdieslem dawała radę.
26 lut 17 18:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Za chwile KIA Carens będzie jeden z ostatnich vanow na rynku
25 lut 17 22:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~do sprawdzenia Użytkownik anonimowy
~do sprawdzenia :
No photo ~do sprawdzenia Użytkownik anonimowy
wygląda na to ze to jest jednak wersja L business line a nie XL - brakuje KiaClusterView - przynajmniej na zdjęciach.
24 lut 17 13:14
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej