Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Kia Rio 1.2 - w mieście nic ci więcej nie potrzeba

25 kwi 17 09:49

Żywiołowy 84-konny silnik wolnossący, pewne prowadzenie, przestronne i wygodne wnętrze – Kia Rio jest przyjemną towarzyszką miejskiej codzienności, w dodatku uczciwie wycenioną. Wad nie ma wiele.

Udostępnij
0
Skomentuj

Do Kii Rio przesiadłem się bezpośrednio z Rolls-Royce’a – taka robota i nigdy nie śmiałbym narzekać. Tyle że nowe Rio już mieszka w mojej głowie w szufladce „Spoko”, bowiem w lutym miałem okazję przejechać się nim podczas międzynarodowej prezentacji w Portugalii. Wówczas nie mogłem się go nachwalić, a przecież wrażenia zbierałem za kierownicą auta z podstawowym silnikiem benzynowym 1.2/84 KM. Do testu na polskich drogach wybraliśmy ten sam wariant, gdyż decyduje się na niego 60 proc. klientów. Ceny startują od 47 990 zł, natomiast nasz egzemplarz był skonfigurowany za 61 490 zł.

W tej kwocie dostaliśmy jednak iście rozpieszczające wyposażenie: automatyczną klimę, system inforozrywki z dotykowym ekranem i możliwością podłączenia do sieci, nawigację z 7-letnią aktualizacją map, układ unikania kolizji z wykrywaniem pieszych, asystenta pasa ruchu oraz kamerę cofania. Taki pakiet nawet w sedanie klasy średniej czy kompaktowym SUV-ie robiłby wrażenie, a co dopiero w maluchu.

Istotą Rio jest jednak przemyślana konstrukcja. Poza stosunkowo wysokim progiem załadunku (73 cm, ale dla wysokich to żaden problem) mała Kia właściwie nie wykazuje ergonomicznych niedociągnięć. Kokpit jest prosty w obsłudze, ale nie banalny. W zasięgu ręki mamy schowki i wszystkie elementy obsługi. Umeblowanie zaprojektowano z myślą o osobach mierzących nawet 185 cm. I stawiamy dolary przeciw orzechom, że żadne inne auto w tej klasie nie ma tak daleko wysuwanej kolumny kierowniczej. To, plus wygodne fotele i spora ilość miejsca w kabinie, przekłada się na wygodę użytkowania.

Podczas jazdy Rio prezentuje równie wysoki poziom. Układ kierowniczy posłusznie i precyzyjnie przekazuje polecenia kierowcy, czuć, że Kia z każdym nowym modelem szlifuje zestrojenie podwozia. Na polskich drogach nie narzekaliśmy na komfort zawieszenia, jedynie na hałas jego pracy – potrafi, niestety, załomotać na dziurach. Trochę rozczarowała nas też droga hamowania: część winy za 39,4 m ze 100 km/h na zimnych hamulcach ponoszą opony Michelin Energy Saver o zmniejszonych oporach toczenia.

Dzięki stosunkowo krótkiemu przełożeniu 84 KM pozwalają w mieście radośnie śmigać. Poza nim Kia też sobie radzi, pod warunkiem że podróżujemy z małym obciążeniem. Spalanie? W mieście 5,6-8,0 l/100 km, natomiast na naszej trasie testowej potrzeba było średnio 6,3 l/100 km. Wcale niemało, zważywszy na to, że Rio waży według naszych pomiarów tylko 1085 kg i było wyposażone w układ start-stop.

Kia Rio - to nam się podoba

Przestronna jak na swoją klasę kabina, przemyślana ergonomia, pewne prowadzenie, bogate wyposażenie, żywiołowy silnik, długa gwarancja.

Kia Rio - to nam się nie podoba

Jak na niską masę auta i moc spalanie mogłoby być niższe, wysoki próg bagażnika, same twarde tworzywa w kokpicie i plastikowy zapach, dość długa droga hamowania.

Kia Rio - nasza ocena

Jeżeli rzadko zapuszczacie się na autostradę, Rio z bazowym silnikiem wam wystarczy. Choć ten rok przyniesie jeszcze wiele nowości w tej klasie, to mała Kia jest na te ataki dobrze przygotowana.

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Pojemność skokowa 1248 cm3
Moc maksymalna 84 KM/6000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 122 Nm/4000 obr./min
Przyspieszenie 0-50 km/h/0-100 km/h 4,1 s/12,7 s
Elastyczność 60-100 8,2 s/12,5 s (3./4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 12,5 s/20,7 s (4./5. bieg)
Prędkość maksymalna 170 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 39,4 m/38,2 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 61 dB/68 dB/71 dB
Średnie spalanie testowe 6,3 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd ręczna 5-biegowa/przedni
Pojemność bagażnika 325-980 l
Długość/szerokość/wysokość 4065/1725/1450 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1085 kg/475 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 7 lat (150 tys. km)/12 lat
Przeglądy co 15 tys. km lub co rok
Cena podst. testowanej wersji 52 990 zł
Cena egz. po doposażeniu 61 490 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej