Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Nie tylko do miasta: Kia Rio kontra Nissan Micra

12 cze, 06:00

Micra przez lata była globalnym szarakiem, a Rio przebijało się do elity klasy B. Teraz oba auta są nowoczesne, okazałe i aż się proszą o porównanie na punkty. Nie mogliśmy odmówić...

Udostępnij
0
Skomentuj

Kiedyś najnowocześniejsza technika motoryzacyjna była dostępna głównie w dużych, luksusowych autach. To jednak się zmieniło. I to bardzo. Najlepszy przykład? Te dwa maluchy z Azji. Kia Rio i Nissan Micra są świeżo odnowione, bardzo nowoczesne pod względem techniki i mają nadzieję przyciągnąć wielu klientów.

Kia stawia na 1,2-litrowy silnik wolnossący o mocy 84 KM, przestronną kabinę i aż 7-letnią gwarancję. Nissan wyciąga za pomocą turbodoładowania 90 KM z 3-cylindrowego silnika 0.9, jego nadwozie mieści się w długości 4 m i auto ma 3-letnią gwarancję. Zatem który maluch jest tu naprawdę wielki?

Pod względem długości nadwozia Kia przerasta rywala aż o 7 cm. Także jej rozstaw osi jest imponujący i większy o 5,5 cm niż w Nissanie. I to właśnie ten parametr okazuje się szczególnie ważny, bo na kanapie Kii dorośli podróżują wygodniej niż w Nissanie. We wszystkie strony czuje się te dodatkowe centymetry miejsca, przyjemne jest też wyprofilowanie foteli. Jeśli chodzi o bagażnik, to mamy niemal remis, Micrze brakuje jednak regulowanej głębokości podłogi. Przez to po złożeniu kanapy powstaje próg, który utrudnia wsuwanie długich przedmiotów. W Kii sprytniej to rozwiązano.

Kolejne punkty Rio zyskuje dzięki dobrej widoczności i niemal kompletnemu wyposażeniu. Szerokie tylne słupki Micry sprawiają natomiast, że w martwym polu może nam się schować cały peleton kolarski. Za to jakość w Nissanie jest lepsza niż w nieco „plastikowej” konkurentce.

A jak jeżdżą te maluchy? W porównaniu z Micrą Rio jest małym śpiochem. Ma 1,2-litrowy, 4-cylindrowy silnik bez turbiny i gorzej wygrzebuje się ze środkowych obrotów, zostając w tyle za Nissanem. Ten z kolei może wykrzesać o 6 KM więcej ze swojego 0,9-litrowego 3-cylindrowca i dzięki turbosprężarce ma też większe rezerwy. W sprincie do „setki” mały „japończyk” zyskuje co prawda tylko 0,5 s nad Kią, jednak subiektywnie ma więcej pary. Wybaczamy mu to, że przy obciążeniu silnik nie pracuje zbyt cicho ani też spokojnie.

Podobno tak się już nie da, a jednak: Kia nadal oferuje silnik bez turbiny

Zadziwiająco wyrównany okazał się wyścig o koronę króla oszczędności, choć tak naprawdę żadnego z tych aut nie powinno się tak nazywać. Pozbawiona turbiny Kia spaliła średnio 6,4 l/100 km, czyli raptem o 0,1 l/100 km mniej niż Nissan. Jak na ważące zaledwie 1,1 tony auta nie są to świetne wyniki. Do poprawy nadają się też oba auta pod względem zawieszenia. Nie żebyśmy odkryli tu niedociąg-

nięcia zagrażające bezpieczeństwu – wręcz przeciwnie. Pod względem bezpieczeństwa jazdy nie ma na co narzekać, ESP świetnie radzi sobie nawet na granicy możliwości. Kia też bardzo dobrze hamuje. Do zatrzymania się z prędkości 100 km/h wystarczy jej tylko 35 m asfaltu – tę wartość kilka lat temu osiągały tylko sportowe samochody. Micra potrzebuje o około 2 m więcej, co w awaryjnej sytuacji może zadecydować o tym, że potrącimy pieszego.

To, co nam przeszkadza, to komfort amortyzacji. Nissan jeszcze całkiem nieźle sobie radzi na podłych nawierzchniach. Potyka się co prawda o uskoki jezdni i kanty, ale na co dzień sprawuje się dobrze i ma wystarczająco duży skok zawieszenia. Kia na tych samych trasach sprawia nieco gorsze wrażenie. Już w mieście daje odczuć kierowcy każdą studzienkę i niedociągnięcia drogowców. Także poza miastem nie pozbywa się tej nieprzyjemnej twardości, brakuje jej wyluzowania Nissana. Koreański model pozwala sobie tu na jedną z niewielu słabości, w której znaczący udział mają niskoprofilowe opony.

Kia Rio 1.2 CVVT kontra Nissan Micra 0.9 IG-T - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

KIA NISSAN
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,6 s 3,8 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s 11,2 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 20,8 s 19,5 s
Elastyczność 60-100 km/h 12,5 s (4. bieg) 9,8 s (4.bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 22,0 s (5. bieg) 20,3 s (5. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 1105/455 kg 1086/444 kg
Rozdział masy (przód/tył) 60/40 proc. 62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 10,8/11,0 m 10,3/10,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 35,9 m 37,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 34,5 m 36,3 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 61 dB (A) 60 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 68 dB (A) 67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 72 dB (A) 71 dB (A)
Spalanie testowe 6,4 l/100 km 6,5 l/100 km
Zasięg 690 km 620 km

Kia Rio 1.2 CVVT kontra Nissan Micra 0.9 IG-T - wymiary kabin (oceniane)

Kia Rio Nissan Micra
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1145 1150
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1450 1420
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1010 995
Zakres regulacji fotela (mm) 230 220
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 695 675
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1415 1380
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 945 890
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 350 355

*zmierzone przy fotelu kierowcy odsuniętym o metr od pedału hamulca co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście.

Kia Rio 1.2 CVVT kontra Nissan Micra 0.9 IG-T - dane producentów (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)

Rio Micra
Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy/R4/16 benzynowy, turbo/R3/12
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk pośr./łańcuch wtrysk pośr./łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1248 898
Moc maksymalna (KM/obr./min) 84/6000 90/5500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 122/4000 140/2250
Prędkość maksymalna (km/h) 173 175
Skrzynia biegów manualna 5-biegowa manualna 5-biegowa
Napęd przedni przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/b
Pojemność bagażnika (l) 325-980 300-1004
Pojemność zbiornika paliwa (l) 45 41
Marka i model opon testowanego auta Cont. SportContact 5P Cont. PremiumContact 5
Rozmiar opon testowanego auta 205/45 R 17 195/55 R 16
Emisja CO2 (g/km) 109 107
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 940/450 1200/525

Kia Rio 1.2 CVVT kontra Nissan Micra 0.9 IG-T - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

Rio Micra
Wersja 1.2 DOHC CVVT XL 0.9 IG-T N-Connecta
Airbagi czołowe/boczne z przodu S/S S/S
Kurtyny powietrzne/pełne światła LED z przodu S/N S/2000 zł
Światła do jazdy dziennej LED/przeciwmgielne S/S S/S
Klimatyzacja manualna/automatyczna N/S N/S
System multimedialny/nawigacja S/S S/S
Złącza Bluetooth/USB S/S S/S
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne S N
Elektrycznie sterowane szyby p/t/lusterka S/S/S (podgrzewane) S/N/S (podgrzewane)
Kluczyk zbliżeniowy/centralny zamek S/S 499 zł (pakiet)/S
Kamera cofania/czujnik deszczu S/S 499 zł (pakiet)/S
Czujniki parkowania z tyłu S 499 zł (pakiet)
Asystent utrzymania pasa ruchu 2000 zł (pakiet) 2500 zł (pakiet)
Tempomat/adaptacyjny tempomat S/N S/N
System automatycznego hamowania 2000 zł (pakiet) 2500 zł (pakiet)
Skaner znaków drogowych N 2500 zł (pakiet)
Podgrzewane przednie fotele/kierownica S/S 950 zł/N
Lakier metalizowany 1 900 zł 2 000 zł
Koła standardowe/testowanego auta 17 cali/17 cali 16 cali/16 cali

Kia Rio 1.2 CVVT kontra Nissan Micra 0.9 IG-T - ceny zakupu, gwarancja, utrata wartości, przeglądy (oceniane)

Rio Micra
Cena podstawowa testowanej wersji 61 990 zł 57 990 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) 42,6 proc. 38,0 proc.
Gwarancja mechaniczna 7 lat lub 150 tys. km 3 lata lub 100 tys. km
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat
Przeglądy co 15 tys. km co 20 tys. km
Cena po doposażeniu 63 990 zł 61 939 zł

Cena po doposażeniu to cena punktowana - w każdym porównaniu staramy się wyrównać poziom wyposażenia, dodając elementy z listy opcji.

Kia Rio 1.2 CVVT kontra Nissan Micra 0.9 IG-T - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Rio Micra
Przestronność z przodu 40 34 33
Przestronność z tyłu 30 23 20
Pojemność bagażnika 25 15 14
Ładowność 15 11 11
Widoczność 20 17 15
Fotele, pozycja kierowcy 30 24 24
Ergonomia obsługi 20 18 17
Jakość wykończenia 20 15 17
Suma punktów 200 157 151
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Rio Micra
Przyspieszenie 25 15 16
Elastyczność 25 14 16
Poziom hałasu 15 9 10
Skrzynia biegów 15 13 12
Zachowanie na drodze 30 26 27
Komfort jazdy 30 22 24
Układ kierowniczy 15 12 13
Średnica zawracania 5 3 4
Skuteczność hamulców 40 37 32
Suma punktów 200 151 154
Koszty Maks. pkt. Rio Micra
Cena po doposażeniu 50 36 38
Utrata wartości 15 12 14
Zużycie paliwa 30 25 25
Wyposażenie – komfort 30 28 26
Wyp. – bezpieczeństwo 30 20 21
Ubezpieczenia 10 6 5
Gwarancja 15 15 10
Przeglądy 20 10 13
Suma punktów 200 152 152
Wynik końcowy 600 460 457
Miejsce w teście  1. 2.

Kia Rio 1.2 CVVT kontra Nissan Micra 0.9 IG-T - spalanie katalogowe kontra testowe zużycie paliwa

Foto: Auto Świat

Urzędnicy, do roboty! Ile jeszcze wody w europejskich rzekach musi upłynąć, żeby ktoś trzeźwo myślący uporządkował regulacje opisujące procedurę testu spalania? Oba samochody przekraczają fabryczne spalanie o jedną trzecią – i to już dawno przestało kogokolwiek bawić. Poza tym downsizing po raz kolejny nie okazał się bardziej ekologicznym rozwiązaniem.

Kia Rio 1.2 CVVT kontra Nissan Micra 0.9 IG-T - podsumowanie

Bez dwóch zdań ta oferta z Dalekiego Wschodu podoba nam się nie tylko ze względu na wygląd. Oba maluchy łączy też to, że dają swoim kierowcom poczucie prowadzenia dorosłego auta. Kia wygrywa jednak lepszą przestronnością i dłuższą gwarancją. Micrę polecamy miłośnikom bardziej dynamicznej jazdy i odważnego designu.

A jak Wam się podobają te samochody? Wolicie silnik turbo, czy wolnossący? Zapraszamy do komentowania.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Czy widoczność do tyłu ma dla Ciebie znaczenie przy wyborze auta do miasta?
Tak

79 %

Nie

21 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
Takie samo spalanie to akurat jest na niekorzysc nissana ktory ma mniejsza pojemnosc i wyzszy moment obrotowy a co za tym idzie krocej sie wciska gaz aby przyspieszyc przy 60,80,100 na godzine. I czy testujacy mogli by wreszcie oceniajac jakosc wykonczenia brac pod uwage jakosc spasowania i brak halasu plastikow pod czas jazdy. Rio jest dobrze wykonany tylko micra ma prawdopodobnie kilka centymetrow twardomiekkiego plastiku dla lubiacych pomacac plastiki jak jada.
14 cze 21:38 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xsg Użytkownik anonimowy
~xsg :
No photo ~xsg Użytkownik anonimowy
dowsizing to unijne oszustwo by wcisnać nam turbospreżarki które sa awaryjne i drogie tak samo jak czynnik klimatyzacji R1234YF trujacy i toksyczny i bardzo drogi unia to mistrzowie działania na szkode obywateli a na zlecenie koncernów złodziejskich
15 cze 11:28 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD :
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
Nic dziwnego, że mają tak wysokie spalanie skoro są na szerokich oponach. Na 165mm prawdopodobnie spalałyby te samochody według danych katalogowych. Po co tak szerokie opony do tak słabych silników? Kiedyś w rio2 był montowany silnik benzynowy 1.6 i opony 185mm. A teraz taka dziwna moda.
14 cze 14:30 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Er34 Użytkownik anonimowy
~Er34 :
No photo ~Er34 Użytkownik anonimowy
KIA. 7 lat gwarancji to pic na wode. Za kazdy orzeglad obowiazkowy trzeba zaplacic a wtedy wymieniaja najbardziej narazone na usterki elementy. Na lakier i nawigacje jest 3 lata. Po roku mialem korozje na drzwiach. Wymieniki. Diesel do miadta to porazka. Filtr czasteczek zatyka sie blyskawicznie. Fajnie wyposazona przy full wersji. Spora wygoda dla niewysokich uzytkownikow.
15 cze 11:26 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
ceny z kosmosu
15 cze 10:38 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~htt Użytkownik anonimowy
~htt :
No photo ~htt Użytkownik anonimowy
cena skrojona pod polaka zarobki
15 cze 11:15 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Karl Użytkownik anonimowy
~Karl :
No photo ~Karl Użytkownik anonimowy
Za ponad 60 tysięcy to można brac kompakta a nie te male pierdzioszki.
14 cze 23:04 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
69%
31%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
Do er34 zawsze przeglady byly platne i tak jest w kazdej firmie na lakier jest 5 lat gwarancjo a nie 3.Jezdze swoja kia od 2009 i nigdy nie mialem najmniejszych klopotow,zadnych napraw ani awarii.Czytaj gwarancje na silnik i skrzynie i elektryke jest 7 lat zawoeszenie 2 lata lub 30tys podobnie jak w innych firmach wiec przestan pieprzyc ze gwarancja to pic
15 cze 18:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
~Greg :
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
Byłem sceptycznie nastawiony do "przeszczepiania" silnika 0,9 do Nissana, ale muszę przyznać że dzięki niskiej rzeczywistej masie własnej napęd ten dej sobie radę z napędzaniem Micry znacznie lepiej niż w przypadku Clio! Kto wie - może za jakiś czas doczekamy się odmiany 1.2T znanej chociażby z QQ...
14 cze 08:56 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~edek Użytkownik anonimowy
~edek :
No photo ~edek Użytkownik anonimowy
micra nawet nie zle wyglada ale ten silniczek to jakas pomylka
15 cze 11:23 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Nie tylko do miasta: Kia Rio vs. Nissan Micra

Kia Rio i Nissan Micra - te modele nigdy nie były tak okazałe i nowoczesne jak obecnie. Do tego porównania po prostu musiało dojść. Czy po podliczeniu punktów Nissan, tak jak na zdjęciu, nadal będzie na czele?

Nie tylko do miasta: Kia Rio kontra Nissan Micra (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego