Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Koreańska Ascona - test Daewoo Espero 2.0 CD

11 sty 16 20:29

Samochód klasy średniej koreańskiego potentata Daewoo nosi nazwę Espero. Niebawem na polskich drogach pojawią się pierwsze egzemplarze tego modelu zmontowane w warszawskiej FSO. Czy jest on rzeczywiście tylko odświeżonym starym Oplem?

Udostępnij
0
Skomentuj

W Pupyong, o rzut kamieniem od stolicy Korei Południowej - Seulu, od pięciu lat produkowany jest samochód, który stanowi kawałek niemieckiej historii motoryzacji. Daewoo Espero, który zszedł tam z taśm już w ponad 200 tys. egzemplarzy, miał za wzór poprzednika Vectry - montowanego do 1988 roku Opla Asconę C.

Znany włoski stylista Bertone zaprojektował dla niego nowe szaty, które wyglądają trochę jak odrzucony wzór Citroena Xantii. Z płaskim przodem nadwozia w wąskimi reflektorami Espero nie przypomina wcale starej Ascony.

Wnętrze natomiast zaprasza do wycieczki w lata osiemdziesiąte. Wszystko jest tu funkcjonalne przyzwoicie wykończone, ale naznaczone tym surowym wdziękiem lekko zakurzonego zbioru znaczków, który po dłuższym czasie wyciąga się z szafy.

Bez wątpienia źródeł atrakcyjności koreańskiej Ascony należy poszukiwać gdzie indziej. Obok hojnego wyposażenia za niewygórowaną cenę (18 000 USD +4 700 zł), przestronność wnętrza I pojemność bagażnika są tym, co czyni z Espero interesującą propozycję. W mierzącym 4,62 m długości samochodzie rośli: pasażerowie zasiądą swobodnie także na tylnych siedzeniach i będą mogli zabrać ze sobą obfity bagaż na dalekie podróże. 560-litrowy bagażnik zaopatrzony jest także standardowo w pokrowiec na narty.

Najpóźniej podczas dłuższych wojaży znawca Opli rozpozna w Espero pokrewieństwo z poprzednikiem Vectry. Leciwy, przy wyższych obrotach warkoczący silnik o mocy 105 KM, zapewniający przeciętne osiągi oraz skrzynia z trudno wchodzącymi biegami i bardzo długimi drogami zmiany przekładni nie pozostawiają wątpliwości Ascona odżyła.

Żeby jednak bardziej wymagający klienci nie pogrzebali jej natychmiast ponownie, Koreańczycy zaprosili do współpracy przy ustawieniu zawieszenia partnera o ugruntowanej wysokiej pozycji w świecie motoryzacji. Specjaliści Porsche solidnie napracowali się nad komfortem I bezpieczeństwem. Jeśli powiemy, że uczynili wszystko, co było w ich mocy, będziemy pewnie bliscy prawdy.

W Espero podróżuje się rzeczywiście zdumiewająco komfortowo. Tylko z krótkimi nierównościami zawieszenie  nie radzi sobie najlepiej. Właściwości jezdne “koreańczyka” nie nastręczają problemów, na uznanie zasługują znakomite hamulce z seryjnym ABS-em. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie drogi. Szum powietrza opływającego samochód podczas jazdy nie daje się we znaki nawet przy wysokiej prędkości.

Daewoo Espero sprawuje się więc całkiem nieźle, choć nowocześniejsi dalekowschodni konkurenci, tacy jak Mazda 626 czy Nissan Primera, radzą sobie na drodze jeszcze lepiej. Do “koreańczyka” przekona nas z pewnością atrakcyjna cena I bogate wyposażenie – i nie są to w dzisiejszych czasach najgorsze argumenty.

Materiał pochodzi z Auto Świata, który ukazał się w kioskach w styczniu 1996 roku.

Foto: Archiwum / Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.
Czy chcecie czytać w takiej formie archiwalne testy Auto Świata?
Tak

86 %

Nie

14 %

Tak

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Koreańska Ascona - test Daewoo Espero 2.0 CD

Samochód klasy średniej koreańskiego potentata Daewoo nosi nazwę Espero. Niebawem na polskich drogach pojawią się pierwsze egzemplarze tego modelu zmontowane w warszawskiej FSO. Czy jest on rzeczywiście tylko odświeżonym starym Oplem?

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Koreańska Ascona - test Daewoo Espero 2.0 CD (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego