CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Koreańska Ascona - test Daewoo Espero 2.0 CD

11 sty 16 20:29
Udostępnij
0
Skomentuj

Samochód klasy średniej koreańskiego potentata Daewoo nosi nazwę Espero. Niebawem na polskich drogach pojawią się pierwsze egzemplarze tego modelu zmontowane w warszawskiej FSO. Czy jest on rzeczywiście tylko odświeżonym starym Oplem?

W Pupyong, o rzut kamieniem od stolicy Korei Południowej - Seulu, od pięciu lat produkowany jest samochód, który stanowi kawałek niemieckiej historii motoryzacji. Daewoo Espero, który zszedł tam z taśm już w ponad 200 tys. egzemplarzy, miał za wzór poprzednika Vectry - montowanego do 1988 roku Opla Asconę C.

Znany włoski stylista Bertone zaprojektował dla niego nowe szaty, które wyglądają trochę jak odrzucony wzór Citroena Xantii. Z płaskim przodem nadwozia w wąskimi reflektorami Espero nie przypomina wcale starej Ascony.

Wnętrze natomiast zaprasza do wycieczki w lata osiemdziesiąte. Wszystko jest tu funkcjonalne przyzwoicie wykończone, ale naznaczone tym surowym wdziękiem lekko zakurzonego zbioru znaczków, który po dłuższym czasie wyciąga się z szafy.

Bez wątpienia źródeł atrakcyjności koreańskiej Ascony należy poszukiwać gdzie indziej. Obok hojnego wyposażenia za niewygórowaną cenę (18 000 USD +4 700 zł), przestronność wnętrza I pojemność bagażnika są tym, co czyni z Espero interesującą propozycję. W mierzącym 4,62 m długości samochodzie rośli: pasażerowie zasiądą swobodnie także na tylnych siedzeniach i będą mogli zabrać ze sobą obfity bagaż na dalekie podróże. 560-litrowy bagażnik zaopatrzony jest także standardowo w pokrowiec na narty.

Najpóźniej podczas dłuższych wojaży znawca Opli rozpozna w Espero pokrewieństwo z poprzednikiem Vectry. Leciwy, przy wyższych obrotach warkoczący silnik o mocy 105 KM, zapewniający przeciętne osiągi oraz skrzynia z trudno wchodzącymi biegami i bardzo długimi drogami zmiany przekładni nie pozostawiają wątpliwości Ascona odżyła.

Żeby jednak bardziej wymagający klienci nie pogrzebali jej natychmiast ponownie, Koreańczycy zaprosili do współpracy przy ustawieniu zawieszenia partnera o ugruntowanej wysokiej pozycji w świecie motoryzacji. Specjaliści Porsche solidnie napracowali się nad komfortem I bezpieczeństwem. Jeśli powiemy, że uczynili wszystko, co było w ich mocy, będziemy pewnie bliscy prawdy.

W Espero podróżuje się rzeczywiście zdumiewająco komfortowo. Tylko z krótkimi nierównościami zawieszenie  nie radzi sobie najlepiej. Właściwości jezdne “koreańczyka” nie nastręczają problemów, na uznanie zasługują znakomite hamulce z seryjnym ABS-em. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie drogi. Szum powietrza opływającego samochód podczas jazdy nie daje się we znaki nawet przy wysokiej prędkości.

Daewoo Espero sprawuje się więc całkiem nieźle, choć nowocześniejsi dalekowschodni konkurenci, tacy jak Mazda 626 czy Nissan Primera, radzą sobie na drodze jeszcze lepiej. Do “koreańczyka” przekona nas z pewnością atrakcyjna cena I bogate wyposażenie – i nie są to w dzisiejszych czasach najgorsze argumenty.

Materiał pochodzi z Auto Świata, który ukazał się w kioskach w styczniu 1996 roku.

Foto: Archiwum / Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Czy chcecie czytać w takiej formie archiwalne testy Auto Świata?
Tak

86 %

Nie

14 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (41)

No photo
No photo ~Agmen Użytkownik anonimowy
~Agmen :
No photo ~Agmen Użytkownik anonimowy
Miałem to auto , kupiłem w salonie nowe,
W tamtym okresie to był bardzo komfortowy, przestronny i doskonale wyposażony samochód, podróżowalo się nim b. wygodnie , ogólnie sprawował się bez problemów. Niestety po 2 latach ! zaczął rdzewieć na dachu pod uszczelką szyby i został sprzedany. Dziś jak patrzę na niego z perspektywy obecnego auta to wydaje się strasznie prymitywnym ...ale ca 15 lat temu był ok :-))
16 sty 16 16:24 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jarek Użytkownik anonimowy
~jarek :
No photo ~jarek Użytkownik anonimowy
Sam jeździłem Espero i pracowałem w firmie, w której było takie jako auto firmowe. Zalety - bezawaryjny, rzadko się coś psuło, dość wygodny w trasy, duży bagażnik. Wady - własności jezdne słabe - bujało nim jak okrętem, chociaż w porównaniu do japońców nie było tak źle. Rdzewiał, fotele się zapadły po kilku latach. Nadwozie miało skandalicznie niską sztywność. W czasie jazdy po dziurawej drodze szyba przednia drżała tak bardzo, że kiedyś odpadło mi lusterko. Droga nawiasem mówiąc była typowa dla polskiej prowincji. Mimo wszystko lubiłem nim jeździć, chociaż raz w trasie padło sprzęgło - to był jedyny raz kiedy sprawił problem. Poza tym dawał dużą pewność, że zawsze dojedzie do celu. O Skodzie, którą dzisiaj jeżdżę nie mogę tego powiedzieć - tak ma chyba wielu właścicieli niemieckich "bezawaryjnych" samochodów.
16 sty 16 20:34 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mentos Użytkownik anonimowy
~mentos :
No photo ~mentos Użytkownik anonimowy
Zauważcie co robią te niemieckie media. Oswajają Polaków z rolą jaka maja odgrywać czyli biednych ale zadowolonych z życia niewolników, tzw. białych murzynów. Utrwalają w Polakach poczucie, że stare auta z początku lat 2000 to rewelacyjne i tanie super auta ( właściwie do tych lat samochody naprawdę były trwałe). Ale taka propaganda ma swój cel, mianowicie wyrobić odruch, że Polak ma kupować po niemieckich właścicielach te wyjeżdżone "super wygodne i bezawaryjne samochody". I powtarzam, takie one może i były ale 500000 tys. km wstecz. To też ubliżanie Polakom, że na takie ich tylko stać. Szkopy to przebiegłe skór wiele.
16 sty 16 21:38 | ocena: 55%
Liczba głosów:33
55%
45%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mirror_6 Użytkownik anonimowy
~mirror_6 :
No photo ~mirror_6 Użytkownik anonimowy
Miło patrzy się na starego typu komorę silnika. gdzie zapewne można było naprawić wszystko!
16 sty 16 15:38 | ocena: 95%
Liczba głosów:20
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Espero było w tamtych czasach dobrze wyposażony i sporym autem
12 sty 16 15:39 | ocena: 97%
Liczba głosów:29
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Topma Użytkownik anonimowy
~Topma :
No photo ~Topma Użytkownik anonimowy
Dwie dekady majace już espero wtedy było naprawdę fajnym autem.wyobraźnię sobie otwierana komora silnika przyciskiem, nie mówiąc o pełnej elekrtyce i kufrze ponad 500L
16 sty 16 18:00 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Robert Rybicki Robert Rybicki Facebook Zobacz profil
Robert Rybicki
Robert Rybicki Robert Rybicki Facebook Zobacz profil
do ~MJ:
No photo ~MJ Użytkownik anonimowy
12 sty 16 10:05 użytkownik ~MJ napisał
Fajny artykuł, chętnie poczytałbym o innych autach z tamtych lat.
Witaj. Obiecuję, że postaram się aby regularnie na stronie pojawiały się materiały z naszego archiwum.
Pozdrawiam
Robert
12 sty 16 21:28 | ocena: 82%
Liczba głosów:17
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MJ Użytkownik anonimowy
~MJ :
No photo ~MJ Użytkownik anonimowy
Fajny artykuł, chętnie poczytałbym o innych autach z tamtych lat.
12 sty 16 10:05 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
~Rrr :
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
Wydaje mi się że vactra była na podobnym poziomie;)
13 sty 16 20:07 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~100latzamurzynami Użytkownik anonimowy
~100latzamurzynami :
No photo ~100latzamurzynami Użytkownik anonimowy
Tylko w Polsce - testy 20 letnich aut i rankingi niezawodnosci rocznika 2004. Co bedzie nastepne? Relacja z olimpiady ktora miala miejsce w 1996? Czy moze recenzja Commodore C64? Chetnie przeczytam tez porownanie Siemensa C35 i Nokii 3310
16 sty 16 18:24 | ocena: 59%
Liczba głosów:27
59%
41%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Koreańska Ascona - test Daewoo Espero 2.0 CD

Samochód klasy średniej koreańskiego potentata Daewoo nosi nazwę Espero. Niebawem na polskich drogach pojawią się pierwsze egzemplarze tego modelu zmontowane w warszawskiej FSO. Czy jest on rzeczywiście tylko odświeżonym starym Oplem?

Koreańska Ascona - test Daewoo Espero 2.0 CD (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego