Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Lamborghini Urus: najgorętszy SUV roku

8 gru 17 14:32

Na tor czy w teren? Wszystko jedno. Nowy super-SUV – Lamborghini Urus – i tu, i tu czuje się znakomicie. I niezależnie od tego, po czym jedzie, jest szybki jak błyskawica. Oto pierwsze spotkanie z Urusem

Udostępnij
0
Skomentuj

Najpierw lekkie rozczarowanie: miała być nowa gwiazda wśród SUV-ów, a stanęło przed nami zamaskowane coupé na szczudłach. Potem euforia: po naciśnięciu przycisku startu zaatakowały nas dźwięki przyprawiające o dreszcze. Składniki nowego super-SUV-a nie są zaskoczeniem. Długi rozstaw osi pochodzi z Bentaygi, napęd 4x4 – z Q7. Do tego nowe podwójnie doładowane V8 własnej roboty, serwowane zamiennie z hybrydą plug-in Cayenne’a. Gotowe danie to czystej krwi samochód wyścigowy, niestroniący od wycieczek poza ubitym szlakiem i dający mnóstwo frajdy.

Lamborghi Urus na torze do bicia prędkości

Na torze Nardò Urus osiąga na końcu prostej 255 km/h (producent obiecuje maksymalną 305 km/h), mknie po zakrętach z przeciążeniem do 1,5 g, na pełnym gazie na niskim biegu paskudnie wykrzywia twarz. Uderzenie 650 KM i 850 Nm działa jak gaz rozweselający. Z włączonym Launch Control odnotowujemy 3,35 s do „setki”. Autem o masie 2,2 t?! Czy tu jeszcze obowiązują prawa fizyki?

Lamborghini Urus będzie najgorętszym SUV-em 2018 roku

SUV Lambo, który na rynek wejść ma na wiosnę 2018 r., to zaawansowana technicznie maszyna z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego na tylnej osi, stabilizacją wychyłów i karbonowo-ceramicznymi hamulcami. Z zakrętów – nawet najbardziej podstępnych i przy zmianie obciążenia silnika – wychodzi czysto. Czyli wszystko doskonale? Prawie. Ośmiostopniowy „automat” działa ciut ospale, reakcja na dodanie gazu podwójnie doładowanego V8 jest bardziej w stylu Audi niż Lambo, na bardzo szybkich zakrętach przednia część auta wpada niekiedy w lekki niepokój, podczas gdy układ kierowniczy w slalomie trochę się usztywnia.

SUV Lamborghini daje wiele możliwości wyboru

Urus pozwala na wybór spośród sześciu trybów jazdy: Strada, Sport, Corsa (tor wyścigowy), Terra, Sabia (piasek) i Neve (śnieg). Zakochaliśmy się w Corsie, a w terenie używaliśmy Terry. Corsa sprawia, że systemy – od kontroli poślizgu przez stabilizację toru po reakcję układu kierowniczego, zawieszenia i hamulców – zostają wyostrzone. Efektem jest mieszanka kontrolowanego driftu, lekkiej nad- i podsterowności, energicznych zmian kierunku i ostrego jak brzytwa hamowania.

SUV dla każdego – bardzo bogatego

Urus to dzieło sztuki inżynierskiej, którego szkoda zarówno na tor wyścigowy, jak i na trasę rajdu. Jego właściwym żywiołem jest autostrada i zwykłe drogi – im więcej na nich zakrętów, tym lepiej. To wszystko kosztować ma ok. 175 000 euro. Dla ponad-ponadprzeciętnie zarabiających to prawdziwa okazja!

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (18)

No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta :
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
BTW : suv to najdziwniejsza klasa aut. chociaż, może się czepiam, kobitki i zniewieściali mieszkańcy wielkich miast, w dobie mody na rzekomego "drwala" z przystrzyżoną gejowską bródką, też muszą mieć auto pasujące do ich stylu. a pisanie o jakichkolwiek walorach terenowych tych aut, świadczy o nieznajomości tematu. może jednak lepiej kupujcie poważne auta terenowe, potem się przydadzą jako używane ich docelowym użytkownikom : rolnikom, leśnikom, drwalom, myśliwym, geodetom i budowlańcom... suv nie przeżyłby jednego roku użytkowania w w warunkach leśno-polnych. a dodatkowo generowałby koszty zwrotów za paliwo i flaszkę dla traktorzysty, by to babskie pudełeczko co chwila wyszarpywać z rozbitej drogi w lesie...
12 gru 17 09:15 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Italia Użytkownik anonimowy
~Italia :
No photo ~Italia Użytkownik anonimowy
To już nie jest prawdziwe Lambo. Bardzo podobny do prosiaka cayen i do yego silnik z kałdi. To nie będzie działać jak należy
10 gru 17 09:02 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
A wcale nie wygląda jak Ursus, więc tytuł trochę mylący... Chociaż jak wjedzie w teren, to może wtedy prawdziwy Ursus się przyda.
Można by zrobić takie porównanie terenowe tego auta z np. Dacią Sandero Stepway
8 gru 17 22:38 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Skoda i tak bije go na głowę.
9 gru 17 11:20 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Karolkosowski Użytkownik anonimowy
~Karolkosowski :
No photo ~Karolkosowski Użytkownik anonimowy
ja jestem teraz mega nakręcony na suvy, byliśmy ze znajomymi na wakacjach i kumpel ma i dał mi pojeździć i kurde superowo. Też szukam teraz czegoś dla siebie i chyba się zdecyduje na peugeota 3008 bo widziałem w dobrych cenach na tych akcjach wyprzedażowych teraz.
14 gru 17 15:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zarabiam średnia krajowa Użytkownik anonimowy
~Zarabiam średnia krajowa :
No photo ~Zarabiam średnia krajowa Użytkownik anonimowy
A co tam kupię se - fajnie wyglada.
8 gru 17 19:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
~GT :
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
P.s. Nasz polski Ursus w terenie lepszy.
24 gru 17 01:24
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
~GT :
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
Skoro to ma być Lambo albo inny demon prędkości to musi być przyklejony do asfaltu. Nie rozumiem tego podnoszenia samochodów. SUVy czyli pseudo terenówki mają mnóstwo minusów i może jeden plus - wygodne wsiadanie, czyli samochód dla seniorów.
24 gru 17 01:23
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do ~jan:
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
9 gru 17 11:20 użytkownik ~jan napisał
Skoda i tak bije go na głowę.
myślę, że redaktor Krasnodębski z łatwością by to udowodnił, na podstawie swojej obszernej wiedzy pochodzącej z prospektów reklamowych Skody, dołożyłby kilka zwinnych porównań tabelek z osiągami z folderu reklamowego, uwzględnił cen, pojazdu, darmowy wieszak na kapelusz i rolkę papieru toaletowego, uchwyt na parasol i haczyk na siatkę z pomidorami. No i wreszcie niesamowite to rzucające na kolana logo i prestiż marki Skoda - Krasnodębski zagania także Lambo w kozi róg !
12 gru 17 09:08
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dax Użytkownik anonimowy
~dax
No photo ~dax Użytkownik anonimowy
do ~jan:
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
9 gru 17 11:20 użytkownik ~jan napisał
Skoda i tak bije go na głowę.
W sumie skoda i lambo to jeden koncern :D
12 gru 17 07:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Automobili Lamborghini S.p.A.

Lamborghini Urus

Lamborghini Usus ma pod maską podwójnie doładowane V8 o mocy 650 KM

Foto: Automobili Lamborghini S.p.A.

Foto: Automobili Lamborghini S.p.A.

Foto: Automobili Lamborghini S.p.A.

Foto: Automobili Lamborghini S.p.A.

Foto: Automobili Lamborghini S.p.A.

Foto: Automobili Lamborghini S.p.A.

Foto: Automobili Lamborghini S.p.A.

Lamborghini Urus: najgorętszy SUV roku (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego