Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Lexus ES - przybysz z USA

8 cze, 09:51

Choć Lexus ES to model nieznany w Europie, na świecie jest jednym z najważniejszych dla japońskiej marki. Nowa generacja ES-a dumnie wkracza do Europy, rywalizując w bardzo wymagającym segmencie

Udostępnij
0
Skomentuj

Podobnie jak Toyota, Lexus jest dumny ze swojego napędu hybrydowego. To nawet dobrze się składa, bo gdy diesle w Europie są w odwrocie, luksusowa japońska marka ma szansę uszczknąć dla siebie nieco większy fragment rynku niż dotychczas. Nowy Lexus ES na pewno w tym pomoże, bo podczas pierwszych jazd testowych przekonaliśmy się, że to dopracowane, dobrze wyposażone i naprawdę przemyślane auto.

Europejczycy mogą sądzić, że to zupełnie nowa linia modelowa Lexusa, bo dotąd mieliśmy tylko GS-a. Tymczasem ES to auto świetnie znane Amerykanom. W nowym wydaniu powstał on na podwoziu Toyoty Camry, ale dostosowanym przez Lexusa do potrzeb marki premium. Zadbano o zwiększenie sztywności konstrukcji, wzmocniono ją, zmniejszono też drgania i hałasy towarzyszące jeździe. Lexus słynie z idealnie wyciszonych wnętrz i ES wypada tu naprawdę świetnie.

Lexus ES - będzie tylko hybryda

W Polsce będzie dostępna tylko wersja hybrydowa o oznaczeniu „ES 300h”. Okazuje się, że napęd ten dobrze pasuje do komfortowej limuzyny, która nie przestaje być wygodna nawet w wersjach o sportowych aspiracjach, czyli z logo „F Sport”. Napęd ES 300h składa się z 2,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 178 KM i 120-konnego motoru na prąd. Sumaryczna moc całego zespołu napędowego to 218 KM. Zdaniem Lexusa średnie zużycie paliwa ES 300h to zaledwie 4,7 l/100 km, co oczywiście nie jest realną wartością. Podczas spokojnej jazdy uzyskaliśmy wynik o dwa litry na 100 km wyższy, co i tak jest świetnym rezultatem jak na 5-metrową limuzynę.

Lexus ES 300h Lexus ES 300h Foto: Lexus

Plusem hybrydowego ES-a jest to, że zmieniono nieco konstrukcję przeniesienia napędu. Dzięki modyfikacjom udało się zmniejszyć krytykowane w przypadku hybryd wycie silnika podczas przyspieszania, i to znacznie. Nie jest to tylko zasługa doskonałego wygłuszenia, lecz również dostosowania obrotów silnika do prędkości.

Uznanie należy się też za przemyślane umiejscowienie baterii pod tylną kanapą. Dzięki temu wreszcie mamy hybrydowego Lexusa bez okrojonego bagażnika. Tym samym ES jest bardzo przestronnym samochodem, którym wygodnie mogą jechać cztery dorosłe osoby wraz z bagażami.

Kabina jest też świetnie wykończona i nowocześnie zaprojektowana. Szkoda tylko, że pozostał stary system multimedialny, który wymaga poprawek. Działa za wolno, nieintuicyjnie, a jego grafika jest przestarzała. Japończycy wiedzą jednak, że trzeba to zmienić, i obiecują modyfikacje. I to wkrótce.

Lexus ES 300h Lexus ES 300h Foto: Lexus

W ES-ie są oczywiście nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo. To m.in. wykrywanie pieszych i rowerzystów (też nocą), aktywne diodowe światła drogowe, HUD i system starający się utrzymać pas ruchu. Ten ostatni nie jest jednak równie dobry, jak np. w Audi czy Mercedesie. W sumie Lexus ES to świetne auto wyższej klasy średniej, które z podniesioną przyłbicą może rywalizować z najlepszymi samochodami z Niemiec. Napęd hybrydowy w ES 300h też nie budzi zastrzeżeń – z dużym silnikiem na benzynę nawet na trasie nie jest irytujący. Zamówienia Lexus będzie przyjmować już od lipca.

Lexus ES - w punkt

To jest super. Efektowna stylistyka w połączeniu z dużymi rozmiarami.

To nie wyszło. System multimedialny zdecydowanie do poprawki – i szybkość działania, i szata graficzna.

Efekt WOW! Chyba nie ma innej marki, w której samochodach podróżuje się w takiej ciszy, jak w Lexusach. Model ES nie jest tu wyjątkiem. To idealne auto na długie trasy.

Kto to kupi? Doskonała alternatywa dla limuzyn klasy premium niemieckich marek. Dla wielu osób zaletą będzie też napęd hybrydowy.

Lexus ES - dane techniczne

Silnik benzynowy R4 + elektr.
Pojemność 2487 cm3
Moc 178 KM/5700 obr./min (218 KM cały system)
Maks. moment obrotowy 221 Nm/3600 obr./min
Napęd/skrzynia biegów na przednie kola/aut. bezstopniowa
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Długość/szerokość/wysokość 4975/1865/1445 mm
Masa własna 1680 kg
Bagażnik 454 l
Spalanie wg producenta 4,7 l/100 km
Emisja CO2 106 g/km
Cena jeszcze nieustalona

Lexus ES - naszym zdaniem

Choć Lexus ES ma napęd na przód, to i tak znakomicie jeździ, a dla wielu kierowców będzie dzięki temu po prostu bezpieczniejszy. Jest też efektowny, oszczędny i bardzo przestronny.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej