CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej5.005.324.992.33
Średnio5.425.585.262.52
Najdrożej5.996.195.992.99

Luksus w terenie

2 kwi 03 01:00

Do jazdy po bezdrożach nie służą tylko spartańsko wykończone terenówki.Odkąd powstała klasa SUV (Sport Utility Vehicle) poza ubite drogi możnazjechać także luksusowo wykończonym autem. Najnowszym modelem tej klasyjest Volvo XC 90

Wygląd samochodu wzbudza zainteresowanie wszystkich kierowców. Masywne nadwozie wyróżnia się spośród innych samochodów. Projektanci nie zapomnieli jednak o zachowaniu charakterystycznych dla marki cech stylistycznych.

Z przodu nie zabrakło grilla z ukośnym paskiem i znakiem firmowym, a z tyłu podobnie jak w modelach kombi światła poprowadzono na słupkach.

Wsiadanie trudne, ale wewnątrz jest super

Wsiadanie do wysokiego auta nie jest zbyt wygodne, ale po zajęciu miejsca można się rozkoszować przestronnym, luksusowo wykończonym wnętrzem. Tę atmosferę XC 90 zawdzięcza skórzanej tapicerce oraz metalizowanym ozdobom na konsoli środkowej i na drzwiach.

Duże, poprawnie wyprofilowane siedzenia zapewniają wszystkim komfortową podróż nawet podczas długiej jazdy. Miejsca na nogi i nad głową jest aż nadto nawet dla wysokich osób.

Kierowca swobodnie odnajdzie optymalną pozycję dzięki regulowanej dwupłaszczyznowo kierownicy oraz sterowanemu w kilku kierunkach fotelowi. Duże lusterka zapewniają doskonałą widoczność. W obserwacji sytuacji za pojazdem nie przeszkadzają składane zagłówki.

W tak dużym aucie bez problemu udało się wygospodarować mnóstwo miejsc na podręczne drobiazgi

Przed pasażerem jest duży schowek, a na drzwiach umieszczono obszerne kieszenie. Volvo nie imponuje natomiast przestrzenią na większe bagaże. 483 litry to wprawdzie więcej niż w BMW X5, które zmieści 465 litrów, ale za to Mercedes ML może przewieźć 645 litrów bagażu.

Także po złożeniu siedzeń Volvo z pojemnością 1835 litrów uplasowało się pomiędzy niemieckimi konkurentami. BMW mieści wówczas 1550 litrów, a Mercedes aż 2020 litrów. Wygodne jest składanie kanapy w XC 90. Pociągając jedną dźwignię, składa się jednocześnie oparcie i siedzisko.

Uzyskuje się wówczas równą powierzchnię ładunkową. Funkcjonalność przestrzeni bagażowej podwyższa otwierana osobno tylna klapa i burta. Dzięki temu łatwiej jest układać ładunek, a poza tym można transportować długie przedmioty przy zamkniętej pokrywie u góry i uchylonej samej burcie.

Jeżeli komuś nie jest potrzebna duża ilość miejsca na bagaże, może dokupić (za 7 tysięcy złotych) trzeci rząd siedzeń dla dwóch osób. XC 90 doskonale nadaje się do jazdy z przyczepą. Bez problemu może uciągnąć ciężar o masie ponad dwóch ton.

Duża moc, automat i napęd na cztery koła

Prawdziwą naturę i możliwości auta poznaje się dopiero podczas jazdy. Za sprawne przemieszczanie się w testowanym modelu odpowiadał pięciocylindrowy silnik o mocy 210 KM. Wprawdzie podczas przyspieszania pasażerowie nie są wciskani mocno w fotele, ale sprint do "setki" poniżej 10 sekund w aucie ważącym prawie dwie tony, z automatyczną skrzynią biegów i napędem na obie osie to bardzo dobry wynik. Także wciśnięcie gazu przy wyższych obrotach powoduje żwawą reakcję samochodu i umożliwia sprawne wyprzedzanie.

Wysoka jest kultura pracy jednostki napędowej

Ani podczas dynamicznego rozpędzania się, ani podczas szybkiej jazdy do uszu pasażerów nie dochodzi hałas spod maski. Także odgłosy wiatru owiewającego karoserię nie są uciążliwe.

Jedyna wada silnika to spore zapotrzebowanie na paliwo. Podczas testu komputer w jeździe miejskiej pokazywał zużycie na poziomie 19 litrów. Na trasie wyniosło ono około 12 litrów na 100 km.

Miłym zaskoczeniem był dla nas układ jezdny XC 90

Zawieszenie doskonale radzi sobie z tłumieniem nierówności, podczas przejeżdżania przez wyboje karoseria pozostaje stabilna i nie kołysze się. Samochód zdaje się kpić z praw fizyki. Zastosowana elektronika dba o bezpieczeństwo jadących.

W standardzie są ABS oraz ESP, które w Volvo nazywa się DSTC. Każdy model Volvo XC 90 seryjnie wyposażony jest w układ RSC przeciwdziałający przewróceniu się auta. Kurtyny powietrzne obejmują także trzeci rząd siedzeń, który wyposażono w zagłówki i napinacze pasów bezpieczeństwa.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej