Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mazda 3 2017 - ślicznotka z gadżetami

9 mar, 16:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Mazda 3 – z mocnym, dużym wolnossącym silnikiem i wykończeniem, którego nie powstydziłyby się marki premium – różni się od kompaktowych rywali. Sprawdźmy, co zmieniło się w niej po face liftingu.

Po 4 latach na rynku przyszedł czas na modernizację. Trzeba się jednak dobrze przyjrzeć kompaktowej Maździe, żeby dostrzec zmiany stylistyczne. Producent postąpił zgodnie z zasadą, że nie warto na siłę poprawiać tego, co dobre. Trochę kosmetyki z delikatną zmianą kształtu reflektorów na czele – to tyle, ile da się zauważyć na zewnątrz.

Więcej zmieniono we wnętrzu. Najbardziej rzuca się w oczy obrotomierz, który zastąpił analogowy zegar prędkościomierza pośrodku pola przed oczami kierowcy – w stylu, który nieuchronnie kojarzy się z Porsche. I od razu powiem, że wolałam poprzednie rozwiązanie, bo wydawało się lepiej przemyślane i po prostu ładniejsze. Teraz pole po lewej po usunięciu obrotomierza wygląda dziwnie pusto, a cyferki prędkościomierza nie dość mocno przykuwają uwagę. Na szczęście dobrze je widać na poprawionym kolorowym wyświetlaczu head-up, na którym pojawiają się także m.in. znaki ograniczeń prędkości. Niestety, head-up – tak jak poprzednio – jest dostępny tylko w topowej wersji SkyPASSION. Nowy kształt ma także wielofunkcyjna kierownica, a klasyczny hamulec ręczny zastąpiono elektromechanicznym, uruchamianym przyciskiem.

Bez zmian pozostało w „trójce” fantastyczne uczucie dopasowania kokpitu do kierowcy. Wsiadanie do świetnie skrojonego, jakby na miarę, pięknie wykończonego materiałami o wysokiej jakości wnętrza sprawia radość wciąż na nowo. A to dopiero początek.

Mazda 3 - niekończąca się przyjemność

Prawdziwa frajda zaczyna się po włączeniu silnika. Mazda, w odróżnieniu od konkurencji z Europy i Azji, nie uległa pokusie zmniejszania jednostek (żeby obniżyć spalanie) i dodawania do nich turbosprężarek (w celu utrzymania przyzwoitych osiągów). Japończycy tak udoskonalili swoje duże silniki – m.in. wykorzystali nowatorski system odzyskiwania energii i obniżyli masę tłoków – że palą one mniej niż znacznie mniejsze turbodoładowane. Dość powiedzieć, że podczas jazdy miejskiej, w korkach i w siarczyste lutowe mrozy komputer auta testowego pokazywał niespełna 9 l/100 km. A przy tym 165-konny silnik 2.0 równomiernie wchodzi na obroty, dając nieodparte wrażenie pełnej kontroli kierowcy nad dynamiką samochodu. Do tego płynnie przełączana 6-biegowa skrzynia tak znakomicie współgra z pracą silnika, że trudno w tej klasie o lepszy i zapewniający więcej radości z jazdy zespół napędowy.

Mazda 3 2.0 SkyPassion Mazda 3 2.0 SkyPassion Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Układ jezdny budzi ambiwalentne uczucia. Z jednej strony „trójka” doskonale trzyma się drogi, mknie po łukach jak przyklejona, posłusznie podążając za poleceniami kierowcy i wzmagając u niego przyjemne poczucie zespolenia z autem. Sprzyja temu wprowadzony wraz z face liftingiem system GVC, dostosowujący moment obrotowy silnika do skrętów kierownicy. Jednak z drugiej strony zawieszenie pozostało nadmiernie sztywne, przez co nierówności nawierzchni wyraźnie przenikają do wnętrza.

Kompaktowa Mazda nie jest tania, lecz jeśli wziąć pod uwagę jakość wykonania, zaawansowanie techniczne i bogate wyposażenie, na pewno warta swojej ceny. Opcje, takie jak nawigacja czy systemy asystujące zwiększające bezpieczeństwo, nie wymagają wygórowanych dopłat. A radość z jazdy japońską „trójką”? Bezcenna.

Mazda 3 - to nam się podoba

Mocny silnik harmonijnie rozwija moc, oszczędne spalanie, sprawna zmiana biegów, wrażenie zespolenia kierowcy z autem, wysoka jakość wykończenia.

Mazda 3 - to nam się nie podoba

Wciąż nadmiernie sztywne zestrojenie zawieszenia, zmniejszające komfort jazdy, ograniczona przez kształt tylnych słupków widoczność do tyłu.

Mazda 3 - nasza ocena

Wysoko cenię to auto, a znam je dobrze, bo wersją sprzed liftingu jeżdżę na co dzień. Lubię zwłaszcza świetnie wykonane wnętrze, łatwą obsługę multimediów i radość, jaką czerpię z prowadzenia. Ale Mazda 3, choć podąża własną drogą, spełnia wszystkie wymagania stawiane modelom tej klasy.

Mazda 3 - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna 165 KM/6000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 210 Nm/4000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Średnie spalanie wg producenta 5,8 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd man. 6-biegowa/przedni
Pojemność bagażnika 364-1263 l
Długość/szerokość/wysokość 4470/1795/1465 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Gwarancja mech./perforacyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy co 20 tys. km
Cena podst. testowanej wersji 92 400 zł
Cena egz. po doposażeniu 105 400 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Mazdafan Użytkownik anonimowy
~Mazdafan :
No photo ~Mazdafan Użytkownik anonimowy
Ekran na środku czyli obrotomierz zależy od wybranej wersji u mnie jest klasyczny analogowy w Sky motion to samo było przed liftingiem więc to nie jest żadną zmiana. Dodając do tego cena jest myląca mazda się zaczyna od poniżej 70tys a nie 92. Tak wiem że to testowa wersja ale możnaby o tym wspomnieć bo cena 100tys jednak odrzuca.
10 mar 10:39 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
do ~Mazdafan:
No photo ~Mazdafan Użytkownik anonimowy
10 mar 10:39 użytkownik ~Mazdafan napisał
Ekran na środku czyli obrotomierz zależy od wybranej wersji u mnie jest klasyczny analogowy w Sky motion to samo było przed liftingiem więc to nie jest żadną zmiana. Dodając do tego cena jest myląca mazda się zaczyna od poniżej 70tys a nie 92. Tak wiem że
Za jakość trzeba zapłacić. To nie jest pozorant jak audi.
20 mar 15:16 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~,kjn Użytkownik anonimowy
~,kjn :
No photo ~,kjn Użytkownik anonimowy
Byłem na jeździe testowej, zawieszenie zestrojone idealnie, samochód się świetnie prowadzi i jest stosunkowo wygodny, taki jego charakter, co do obrotomierza to jest chyba tylko w skypassion (najwyższa wersja wyposażenia, akurat taką jechałem, więc nie jestem pewien), poza tym, cena zaczyna się dużo niżej, gdzieś na poziomie rywali
27 mar 11:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysiek Użytkownik anonimowy
~Krzysiek :
No photo ~Krzysiek Użytkownik anonimowy
Gdyby jeszcze była wersja kombi to byłoby idealne auto dla mnie, a tak muszę szukać dalej.
11 mar 11:42 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~grot Użytkownik anonimowy
~grot :
No photo ~grot Użytkownik anonimowy
Do 3 taki silnik? Wstyd... A tak serio to cieszę sie, ze do tak małego auta w końcu dostępny jest normalny silnik. Ciekawe jak sie jeździ :-)
6 kwi 20:23 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MSS Użytkownik anonimowy
~MSS :
No photo ~MSS Użytkownik anonimowy
Właśnie podjęłam decyzje o zakupie Mazdy 3 Sedan. Zakochałam sie w niej...
22 paź 08:31
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamil Bobula Użytkownik anonimowy
~Kamil Bobula :
No photo ~Kamil Bobula Użytkownik anonimowy
warta tej kasy warta :D
5 paź 17:35
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamil Bobula Użytkownik anonimowy
~Kamil Bobula :
No photo ~Kamil Bobula Użytkownik anonimowy
Co myślicie warto taka kupic to Firmy ładna miałem z 2006 roku ale ta po lifcie piękna jest :D
5 paź 17:34
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wpisz Użytkownik anonimowy
~Wpisz
No photo ~Wpisz Użytkownik anonimowy
do ~DD:
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
20 mar 15:16 użytkownik ~DD napisał
Za jakość trzeba zapłacić. To nie jest pozorant jak audi.
nie trawię szmelcwagenów, ale wsiądź najpierw do ełdi, a później farmazony wypisuj... nie ta liga, nie ma porównania w niczym.
21 mar 11:27 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
27%
73%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Mazda 3 2.0 SkyPassion

Po co zmieniać coś, co się wszystkim podoba? Dlatego modyfikacje stylistyczne to tylko kosmetyka: trochę więcej chromu, inne kształty kloszy lamp, zderzaka, lusterek.

Mazda 3 2017 - ślicznotka z gadżetami (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego