CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.89
Średnio4.584.704.312.10
Najdrożej4.794.954.592.71

Mazda 6 2.5 Skyactiv-G - aż się prosi o tylny napęd!

13 mar, 15:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Drugi lifting „szóstki” wniósł do niej więcej wyrafinowanych detali. W wersji z 2,5-litrowym silnikiem można teraz zatęsknić właściwie tylko za jednym...

Pójście pod prąd opłaciło się Maździe – w przeciwieństwie do niemal wszystkich rywali nie ograniczyła drastycznie pojemności skokowej swoich silników, nie „zaturbiła” ich i przeczekała najczarniejszy okres downsizingu. Volkswagen już ogłosił, że dni silnika 1.4 TSI są policzone. My wiedzieliśmy to od dawna, bo nasze testy spalania, przeprowadzane w realnych warunkach, a nie w laboratorium, obnażyły paliwożerność wysilonych jednostek. Przykład z naszego testu porównawczego sprzed 2 tygodni: 2-litrowa Mazda 3 (120 KM) spaliła o 1,2 l/100 km mniej niż Renault Mégane 1.2 Turbo (130 KM).

192-konna Mazda 6 z 2,5-litrowym wolnossącym silnikiem zadowoliła się na naszej pętli pomiarowej średnio 7,8 l/100 km, czyli zużyła o 24 proc. więcej, niż obiecuje Mazda – down-sizingowe turbobenzyniaki zazwyczaj wykazują w limuzynach nawet 40-procentowe odchylenie od katalogowych wyników. Punkt dla Mazdy.

Lifting przeprowadzony minionej jesieni (to już 2. modernizacja) pozostawił topową wersję silnikową „szóstki” bez zmian – i to dobra wiadomość. Zła jest taka, że silnik wciąż nieprzyjemnie buczy przez pierwsze kilometry z rana, a po rozgrzaniu też do cichych, niestety, nie należy. 7,6-sekundowemu sprintowi do „setki” towarzyszy dźwięk drażniący ucho.

Żwawa jazda byłaby też przyjemniejsza, gdyby przekładnia płynniej pracowała na niższych biegach, a napęd trafiał nie na przód, lecz na... tył! Układ napędowy można ożywić sportowym trybem pracy, ale wówczas zmiana przełożeń staje się nerwowa i szarpie. Szybkie ruszenie spod świateł prawie zawsze kończy się buksowaniem kół – długie auto „siada” na tylnych kołach i odciąża przód.

Jasne, przekonstruowanie Mazdy 6 na układ RWD jest w przypadku obecnej platformy niewykonalne i szanse na to, że doczekamy się takiej zmiany w nowej generacji, są niemal zerowe. Pewnym lekiem mógłby być napęd 4x4, ale jest on oferowany tylko w „szóstce” kombi z dieslem.

Inżynierom Mazdy udało się wyeliminować nerwowość układu kierowniczego z wersji sprzed liftingu. Teraz Mazda 6 posłuszniej jedzie na wprost, mniej myszkuje. Z kolei stabilność toru jazdy w zakrętach poprawia nowy system G-Vectoring Control. Potrafi zmienić moment obrotowy silnika w zależności od skrętu kierownicy. Na wejściu w zakręt dociąża przednią oś przez zredukowanie siły ciągu. Działa subtelnie i jeśli ktoś nie wie o istnieniu tej elektroniki, to po prostu odczuje jej wpływ w postaci nieco zwinniejszego prowadzenia.

Lifting ulepszył także systemy asystujące. Układ unikania kolizji potrafi teraz reagować też na pieszych wchodzących na jezdnię i działa w zakresie prędkości 4-80 km/h. Z kolei podczas cofania bardzo przydaje się nowy czujnik ruchu poprzecznego.

Niestety, zaprzepaszczono kolejną okazję, żeby wyeliminować denerwujące drobiazgi. Zamki wciąż blokuje się od środka, przesuwając wihajster nad klamką, a nie wygodnym guzikiem. Co więcej, pociągnięcie klamki nie zwalnia blokady. Przedni podłokietnik trzeszczy, a uchwyt na wewnętrznej stronie klapy bagażnika jest tak wyprofilowany, że dłoń się z niego zsuwa, gdy chcemy zamknąć klapę. W efekcie chwyta się za często brudną krawędź pokrywy.

Mazda 6 - nasza opinia

Liftingi przychodzą, „wolne ssaki” zostają – dobrze, że Mazda pozostaje wierna swoim ideałom. Drugi lifting poprawił właściwości dynamiczne Mazdy 6, ale pewne głupie drobiazgi wciąż pozostały niedopieszczone – szkoda. Mimo wszystko to auto jest godne polecenia.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (32)

No photo
No photo ~mazda6 Użytkownik anonimowy
~mazda6 :
No photo ~mazda6 Użytkownik anonimowy
jezdzilem pierwsza generacja 6 z 2litrowym silnikiem benzynowym bez problemow.teraz jezdze druga generacja tez benzyna i tez nie ma problemow.aha olej wymieniam po 15tys.km nie po 30tys.to sa dobre samochody..w miescie spalanie 9-10 litrow na trasie 7-8 litrow.
14 mar 10:17 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Wolnossąca benzyna najlepszy wybór a najlepiej 6 cylindrów. Od dawna tak uważam. Zaraz po zrobieniu prawka w Polsce kupiłem sobie Audi 80 2.3 5 cylindrów a było to w latach 90. Mało kto jeździł więcej niż 4 cylindry, mimo że się nie przelewało wtedy nie narzekałem ze za duzo pali bo nie palił tak wcale więcej niż znajomych Polonezy, Fiaty 125, Vectry czy tym podobne samochody.
13 mar 22:51 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
64%
36%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
~abc :
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
Najgorzej jest kiedy sie zalacza i-Eloop na postoju - wtedy to piekne auto chodzi jak Ursus C360. Poza tym auto fajne, ale Japonczycy pomimo, ze z liftingu na lifting poprawiaja kolejne elementy, nie ogarniaja dbalosci o detale. Wychodza tez oszczednosci i przesadne odchudzenie konstrukcji auta (nawet fotele sprawiaja problemy). Hamulce (zwichrowane tarcze) nie pasuja do takiego samochodu. Takze potencjal jest, ale ladna karoseria to nie wszystko. Dopoki nie wezma sie na serio za wyciszenie (co wymaga przeprojektowania karoserii) to nie mamy nawet co porownywac do segmentu premium. Przez wiekszosc z tych rzeczy klienci odchodza do Infiniti, Volvo lub Audi (mozna wyrwac w tej samej cenie schodzace roczniki jak A5 lub Volvo XC60).
16 mar 14:06 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~McSubi Użytkownik anonimowy
~McSubi :
No photo ~McSubi Użytkownik anonimowy
Autor nie zrozumiał koncepcji samochodu. Dodanie tylnego napędu zwiększy masę i moment bezwładności, dojdzie niewygodny tunel, środek ciężkości uniesienia się i w efekcie wyjdzie kolejny spadła w stylu mędrca lub bmw.
14 mar 12:59 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~właściciel nowej 6 Użytkownik anonimowy
~właściciel nowej 6 :
No photo ~właściciel nowej 6 Użytkownik anonimowy
Zupełnie nie potrzebny mi tylny napęd. Krytyka redaktora piszącego dla VW Bild. W Passacie ci nie przeszkadza przedni?
14 mar 14:09 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nb h Użytkownik anonimowy
~nb h :
No photo ~nb h Użytkownik anonimowy
yyyy, nikt sie z niczym nie uporal siedze na forum mazdy gj od paru lat i nikt nigdy nie mial takiego problemu , pomuyliles sie z jakims fiatem ?
13 mar 22:41 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ahl Użytkownik anonimowy
~ahl
No photo ~ahl Użytkownik anonimowy
do ~McSubi:
No photo ~McSubi Użytkownik anonimowy
14 mar 12:59 użytkownik ~McSubi napisał
Autor nie zrozumiał koncepcji samochodu. Dodanie tylnego napędu zwiększy masę i moment bezwładności, dojdzie niewygodny tunel, środek ciężkości uniesienia się i w efekcie wyjdzie kolejny spadła w stylu mędrca lub bmw.
Prawie wszystko to prawda, ale co z tego jak kazdy kto lubi i umie jezdzic woli naped na tyl. Poza bezapelacyjnie lepszymi wlasciowsciami jezdnymi takiego rozwiazania, jest jeszcze drobna zaleta zwiazana z bezpieczenstwem - przy uderzeniu czolowym tylna os bierze rozniez udzial w kompensacji energii uderzenia.
14 mar 14:15 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jaromir Użytkownik anonimowy
~Jaromir :
No photo ~Jaromir Użytkownik anonimowy
Wydmuszka za glosna jak na benzyne,nieprecyzyjny uklad kierowniczy, wiatr robi z tym autem co chce.No i do tego plaga kradziezy-na czesci jako dawcy dla szrotu z chlAmeryki...
14 mar 15:29 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MK Użytkownik anonimowy
~MK :
No photo ~MK Użytkownik anonimowy
Kto z piszących o wadach jeździ tym autem. Ja przejechałem 6 już 100 tys. km i nie mam powodów do narzekań. Kultura jazdy i prowadzenie oraz spalanie bardzo dobre. Poprzednie auto to BMW E90. Auta porównywalne.
14 mar 17:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~df Użytkownik anonimowy
~df :
No photo ~df Użytkownik anonimowy
Zona jezdzi mazda 3 2.0 165km. Jedzie to fajnie ale silnikami z turbo jezdzi sie przyjemniej maja wiecej pary z dolu. A dzwiek 4 cylindrowki mazdy w wysokich obrotach jest faktycznie straszny. TSI VW w tym polu o niebo lepsze. Natomiast ja uwielbiam motory V8 dlatego osobiscie mam Grand Cherokee 5.7 oczywiscie w LPG ale dzwiek tej maszyny powala.
14 mar 14:21 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Mazda 6 2.5 Skyactiv-G - aż się prosi o tylny napęd!

Drugi lifting „szóstki” wniósł do niej więcej wyrafinowanych detali. W wersji z 2,5-litrowym silnikiem można teraz zatęsknić właściwie tylko za jednym...

Mazda 6 2.5 Skyactiv-G - aż się prosi o tylny napęd! (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego