Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mazda MX-5 2.0 - już wiosnę czuć!

10 kwi, 16:21

Pierwsze promienie słońca przywołują zawsze tę samą myśl: a może by tak roadster... Przyjemność z jazdy bez dachu warto zacząć od Mazdy MX-5, ale czy musi to być najmocniejsza wersja 2.0 z wszystkimi opcjami?

Udostępnij
0
Skomentuj

Ciepło może jeszcze nie jest, ale pierwsi fanatycy słońca już jeżdżą z otwartym dachem i chwytają nieśmiałe oznaki wiosny. Ci najbardziej zatwardziali praktykują swoją „religię” w Maździe MX-5. Co sprawia, że ten samochód wyzwala w dorosłych osobach taki optymizm i dziecięcą radość z małych rzeczy?

Mazda MX-5 - zmienia perspektywę

MX-5 samo w sobie jest filigranowe i już to zmienia punkt widzenia – pozwala łatwiej doceniać drobne radości codzienności, jak choćby bezchmurne niebo po szarej zimie. Siedzi się bardzo nisko, w poczuciu zespolenia z autem i w przypadku testowanego egzemplarza – na opcjonalnym fotelu Recaro. Jest on skrojony pod szczupłych, warto się do niego przymierzyć przed zamówieniem pakietu za 7000 zł, który zawiera też rozpórkę przednich kielichów i zawieszenie marki Bilstein, czyniące resorowanie naprawdę twardym. Brać?

Nastawieni na torowe pojeżdżawki i tak będą woleli coś twardszego, a asfalty najpiękniejszych dróg naszego kraju rzadko bywają idealnie gładkie. Na progi spowalniające, studzienki i inne draństwa seryjne zawieszenie też nadaje się lepiej. Rezygnacja z pakietu Recaro wstydu nie przynosi, a jeśli wciąż wam mało komfortu, spróbujcie miększego Fiata 124 lub... zapomnijcie o roadsterze.

Wolnossące, 160-konne 2.0 jest jedynym wyborem, jeśli chce się mieć bogate wyposażenie SkyPASSION czy testowane topowe SkyFREEDOM. Bazowe 131-konne 1.5 występuje tylko w podstawowej wersji SkyENERGY, i to już od 89 000 zł. I znowu – małe potrafi dać dużo szczęścia (dla mnie absolutnie wystarczająco), ale większy silnik zapewnia go jeszcze więcej. Odnotowaliśmy 7-sekundowy sprint do „setki”, masę 1070 kg po zalaniu paliwa pod korek i ubywanie średnio 7 l co 100 km.

Przesunięty w stronę kabiny w celu lepszego rozkładu mas silnik żywo reaguje na gaz, przyjemnie się z nim jeździ zarówno spokojnie, na niskich obrotach, jak i – zgodnie z przeznaczeniem – wykręcając go do 6,5 tys. obr./min. Ale małe 1.5 kręci się jeszcze wyżej, jeszcze swobodniej i na co dzień po prostu częściej osiąga się te rejony obrotomierza. Szkoda tylko, że 1.5 nie ma „szpery”. Ale czujecie już, co chcę powiedzieć? MX-5 jest rzadkim przypadkiem, gdy wolałbym najtańszą i najsłabszą wersję niż pełen wypas z topowym silnikiem.

Mazda MX-5 2.0 SkyFreedom Mazda MX-5 2.0 SkyFreedom Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Czy tęskniłbym za którymś z luksusów SkyFREEDOM? Czujnik ruchu poprzecznego rzeczywiście się przydaje, gdy przy zamkniętym dachu cofamy z miejsca parkingowego – tylne okno jest małe, słupek duży, czyli widoczność kiepska. Z kolei system Bose zawiera głośniki w zagłówkach – gdy rozmawiamy przez system głośnomówiący, dźwięk płynie tylko... zza głowy. Dzięki temu po otwarciu dachu naszej konwersacji telefonicznej nie słyszy cała ulica. Każda wersja MX-5 cudownie lekko i bezpośrednio się prowadzi. Dobrze, że udogodnienia są dostępne, ale roadster Mazdy bez „przypraw” też smakuje wybornie.

Mazda MX-5 - to nam się podoba

Lekkie i bezpośrednie prowadzenie, wygodny ręczny mechanizm dachu, dobre hamulce, umiarkowane spalanie.

Mazda MX-5 - to nam się nie podoba

Wysoki hałas w kabinie przy prędkościach autostradowych, przeciętne materiały wykończenia wnętrza.

Mazda MX-5 - naszym zdaniem

Wiosna nadchodzi szybciej z MX-5 i już bazowa wersja ma wszystko, co potrzebne do szczęścia – polecam MX-5 za 89 000 zł. Za 30 000 zł więcej dostajemy moc i luksusy, ale nie gwarancję słońca. Oszczędność można przeznaczyć na podróże tam, gdzie ciepło.

Mazda MX-5 2.0 SkyFreedom - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory benzynowy/R4/16
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymlana 160 Km/6000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 200 Nm/4600 obr./min
Napęd/skrzynia biegów tylny/ręczna, 6-biegowa
Długość/szerokść/wysokość 3915/1735/1230 mm
Rozstaw osi 2310 mm
Pojemność bagażnika 130l l
Masa rzeczywista/ładowność 1070 kg/190 kg
Prędkość maksymalna 214 km/h
Przyspieszenie 0-50/0-100 km/h 2,3 s/7,0 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 5,9 s (4. bieg)/8,0 s (5. bieg)
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,6 l/100 km
Emisja CO2 154 g/km
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena testowanego egzemplarza 120 900 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej