Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mazda MX-5 FL - trudno tu już coś poprawić

4 paź, 15:26

Nie, nie pomyliliśmy się. To co widzicie na zdjęciach, to zmodernizowana Mazda MX-5, która... wygląda praktycznie tak samo, jak przed liftingiem. Zmieniły się detale, doszło kilka nowych systemów wspomagających kierowcę, a w 2-litrowym silniku dodano 24 KM. Czy to wystarczy? Tak, bo to auto już wcześniej było świetne.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Najpoplarniejszy roadster na świecie został poddany modernizacji
  • Zmiany nie są duże, jedna z powazniejszych to zmodyfikowany silnik 2.0, którego moc wzrosła do 184 KM

Aktualna, 4. generacja modelu MX-5 wróciła do korzeni – stała się węższa, krótsza i przede wszystkim lżejsza, a przez to zwinniejsza. Co więcej, to model z najniżej umieszczonym środkiem ciężkości spośród wszystkich dotychczasowych generacji. Trudno się zatem dziwić, że modernizacja, której poddano MX-5, jest dość symboliczna.

W poliftingowym modelu nadal będzie można wybierać pomiędzy wersją z miękkim lub twardym dachem (RF), a w ofercie pozostają te same skrzynie biegów oraz silniki – benzynowe 1.5 oraz 2.0, przy czym ten ostatni przeszedł poważne modyfikacje, a jego nominalna moc wzrosła ze 160 do 184 KM.

Mazda MX-5 FL - detale, których brakowało

Mazda zamiast przemodelowania na siłę zderzaków i lamp postawiła głównie na unowocześnienie swojej techniki. Jednak fani modelu bardziej niż z systemów Car-Play i Android Auto lub też wykrywania znaków drogowych ucieszą się z tego, że w końcu są tu: dwuosiowa regulacja kolumny kierowniczej, kamera cofania i system wspomagania hamowania w warunkach miejskich. W wyposażeniu pojawiły się ponadto układy ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu czy też wykrywania zmęczenia. Co prawda, są mniej przydatne w aucie tego typu, ale w końcu nigdy nie wiadomo, co może nas spotkać. Zresztą zawsze można je wyłączyć.

Mazda MX-5 FL - wciążdaje mnóstwo frajdy

Mazda nie zdecydowała się na ingerencje w układ zawieszenia ani w kierowniczy, więc jak się domyślacie, poliftingowe MX-5 prowadzi się tak samo, jak przed modernizacją... czyli znakomicie! O tym, że połączenie tylnego napędu i bezpośredniego układu kierowniczego z idealnym balansem masy wychodzi Maździe świetnie, przekonaliśmy się znów na słynnej Trasie Transfogaraskiej. Tam odbyła się prezentacja nowej 2-litrowej wersji MX-5.

Mazda MX-5 FL Mazda MX-5 FL Foto: Mazda

Wnioski? Japoński roadster jest niewiarygodnie neutralny na górskich serpentynach. „Wrzucenie” auta w efektowny „slide” wymaga kręcenia silnika wysoko ponad 3 tys. obr./min – w końcu mamy tu do czynienia z jednostką wolnossącą. Dodatkowe punkty do trakcji należy przypisać też po stronie opcjonalnego zawieszenia firmy Bilstein (dostępne w pakiecie Recaro Sport za 7000 zł). Jeśli chcecie mieć większą przyczepność, kupcie je, jeśli komfort – zostańcie przy standardowych nastawach.

Czy dodatkowe 24 KM robią różnicę? Trudno stwierdzić, bo już 160-konna wersja była w pełni wystarczająca, ale istotniejsza wydaje się możliwość kręcenia silnika do 7500 obr./min. Miło zaskakuje też spalanie. Co prawda, nie udało się nam osiągnąć wartości podanej przez producenta, ale wynik w granicach 9 l/100 km na stromej i krętej Trasie Transfogaraskiej jest naprawdę przyzwoity.

Ceny testowanej przez nas 2-litrowej wersji nieco wzrosły przez przeprowadzone modyfikacje i zaczynają się od niecałych 106 000 zł. Z kolei tańszy wariant z silnikiem 1.5 o mocy 132 KM można już mieć za niecałe 90 000 zł.

Mazda MX-5 FL - w punkt

To jest super. Efektowny wygląd oraz tylny napęd.

To nie wyszło. Uchwyty na kubki i estetyka montażu tylnej kamery.

Efekt WOW! Świetne wyważenie nadwozia.

Kto to kupi? Ci, którzy szukają weekendowego auta do zabawy.

Mazda MX-5 FL - naszym zdaniem

To jest prawdziwy fun car! Silnik umieszczony z przodu, napęd na tylne koła, idealny międzyosiowy rozkład mas i nisko umieszczony punkt ciężkości to najlepsza recepta na dobrą zabawę. A to wszystko w rozsądnej cenie!

Mazda MX-5 FL - dane techniczne

Silnik benzynowy R4/16
Pojemność 1998 cm3
Moc 184 KM/7000 obr./min
Maks. moment obrotowy 205 Nm
Napęd/skrzynia biegów na tył/ręczna 6-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Długość/szerokość/wysokość 3915/1735/1918 mm
Bagażnik 130 l
Spalanie wg producenta 6,9 l/100 km
Emisja CO2 156 g/km
Cena od 105 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej