CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.051.95
Średnio4.544.674.292.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Mazda MX-5 RF oraz Range Rover Evoque Cabrio - kabriolety nie z tej planety

20 cze, 16:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Dwudrzwiowy SUV cabrio i roadster z dachem targa – oba są prawdziwymi oryginałami wśród aut z otwieranym dachem. A który daje większe poczucie wolności?

Skłamalibyśmy, mówiąc, że Range Rover Evoque Cabrio i Mazda MX-5 RF są pierwszymi reprezentantami swojego gatunku. Historia zna już przypadki seryjnie produkowanego SUV-a cabrio i roadstera z dachem typu targa. Nissan w latach 2010-14 oferował w USA Murano w wersji CrossCabriolet. Jedyną grupą klientów, którym się podobał, byli emeryci na Florydzie, więc dziś ten model jest już historią. Większym powodzeniem cieszyła się Honda CR-X Del Sol, która przetrwała w produkcji 6 lat i jeszcze nie tak dawno cieszyła się sporym wzięciem na rynku wtórnym i wśród młodych tunerów. A Honda jakby zapomniała, że kiedyś specjalizowała się w małych rakietach tego typu...

Mazda MX-5 RF i Range Rover Evoque Cabrio - z pasji, a nie z Excela

Na szczęście nie wszystkie marki dziadzieją i pochwalamy odwagę zarówno Range Rovera, jak i Mazdy, że oferują tak niszowe modele. Poza tym, że narodziły się z pasji, a nie z czystej analizy zysków, mają wspólny... czas przyspieszenia 0-100 km/h. I na tym podobieństwa się kończą. Oczywiście, jako kabriolety są kierowane do ludzi, którzy uwielbiają poczucie wolności, jakie daje jazda z otwartym dachem. Tyle że różnie tę wolność interpretują.

Evoque kilka lat temu odmłodził wizerunek marki. Jest tym samym dla Range Rovera, czym tańsza linia torebek dla Furli. Jako kabriolet można by go też porównać do letniej kolekcji, inspirowanej przygodą. Bo jeżeli ktoś zechce, może zjechać Evokiem Cabrio z asfaltu. Tryby jazdy po piasku i błocie kuszą, ale niosą też z sobą ryzyko ubrudzenia karoserii w kolorze Phoenix Orange, jak i skórzanej tapicerki wygodnych foteli. Jest jeszcze tryb na śnieg – tu ryzyko zakurzenia wnętrza jest mniejsze i wizja lansowania się zimą w słonecznym kurorcie narciarskim też kusi. Niezależnie od obaw o czystość:

Evoque to kabriolet na każdą porę roku i drogę, który dba o swoich pasażerów. Nawet powyżej 100 km/h po otwarciu dachu kabina dobrze izoluje od hałasu i zawirowań powietrza, a w razie załamania pogody dach zamyka się w 18 s nawet przy 50 km/h. Auto prowadzi się lekko i odprężająco, skrzynia w trybie „D” może nawet zbyt rozleniwia stado 240 KM. Z kolei w „S” 9-stopniowej przekładni zdarza się, niestety, poszarpywać. Lepiej więc oprzeć łokieć o tapicerowaną górną krawędź boczku drzwi i oddać łechtaniu swojej próżności.

Mazda MX-5 RF i Range Rover Evoque Cabrio Mazda MX-5 RF i Range Rover Evoque Cabrio Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Mazda MX-5 RF - frajda na asfalcie

Mazdą MX-5 RF nie zjedziemy z asfaltu, ale tam, gdzie będzie on pokręcony w agrafki, szykany i przewyższenia, można spędzić za kierownicą najprzyjemniejsze chwile. I będziemy też mieli wrażenie szybkości przy bezpiecznych prędkościach – to niezmiennie kochamy w każdym MX-5, tak samo jak precyzję prowadzenia i beztroskę każdego przejechanego kilometra.

„RF-ka” jest wyraźnie miększa od swoich sióstr z miękkim dachem, wykazuje większy pierwiastek komfortu i jeżeli w jakiejkolwiek odmianie „automat” ma sens, to w tej. Owszem, to typ „ślizgacza” który pogarsza sprint do „setki” o całą sekundę (w porównaniu z manualną skrzynią) i rozmywa też reakcję na gaz 2-litrowego wolnossącego silnika. Tryb Sport dodaje nieco temperamentu, są też łopatki do ręcznej zmiany biegów, ale największą zaletą „automatu” w MX-5 pozostaje i tak wygodniejsza jazda w korkach.

Czy z zamkniętym, czy z otwartym dachem – MX-5 RF ocieka erotyzmem. Ma filigranową, ale zmysłową sylwetkę i przeróbka na targę absolutnie nie została zrobiona na siłę. Dachem można sterować tylko na postoju, bo jednak jest to skomplikowany i delikatny mechanizm. Poza „kapturkiem” chowa się także tylna szyba. Efekt: zadziwiająco cywilizowany opływ powietrza! Są tu nawet mniejsze zawirowania i jest ciszej niż w o wiele droższym Porsche 911 targa.

I ostatecznie aspekt ceny jest kartą przetargową MX-5 RF. Kosztuje mniej niż połowę tego, co Evoque, a tak samo pozwala oddalić się od trosk.

Mazda MX-5 RF i Range Rover Evoque Cabrio - naszym zdaniem

Jeżeli ktoś myśli poważnie o zboczeniu z asfaltu w teren, pewnie będzie wolał Jeepa Wranglera niż Evoque’a. Jednak Mazda wyczarowała z MX-5 kolejne niepodrabialne oblicze – megastylowe i superradosne.

Range Rover Eovque Cabrio HSE Mazda MX-5 RF
Silnik t.benz. R4 benz. R4
Pojemność 1999 cm3 1998 cm3
Moc 240 KM/5800 obr./min 160 KM/6000 obr./min
Moment obr. 340 Nm/1750 obr./min 200 Nm/4600 obr./min
Napęd 4x4/skrzynia aut. 9b tylny/skrzynia aut. 6b
Dł./szer./wys. 4370/1980/1609 mm 3915/1735/1236 mm
Bagażnik 251 l 127 l
Masa własna 1936 kg 1080 kg
Prędkość maks. 209 km/h 194 km/h
0-100 km/h 8,6 s 8,5 s
Spalanie 8,6 l/100 km 6,4 l/100 km
Cena 331 700 zł 133 500 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~ZWOLENNIK MAZDY Użytkownik anonimowy
~ZWOLENNIK MAZDY :
No photo ~ZWOLENNIK MAZDY Użytkownik anonimowy
MAZDA POWINNA WYPUSCIC COS WSTYLU TEGO RANGE ROVER I BYL BY O WIELE LADNIESZY ELEGANCKI CABRIOLET OT TEGO RANGE NO I MECHANICZNIE MAZDA LEPSZA JAPONSKA TECHNIKA I ELEGANCJIA WYGRYWA RANGE ROVER TEZ OKY ALE ELEGANCJA U MAZDY NIE DO POBICIA TO WEDLOG MOJEGO GUSTU KAZDY GUST SZANUJE
21 sie 20:27
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
Evoque cabrio jest trochę bez sensu. Na dodatek jest cięższe od modelu 5D o 200 kg. Stosunkowo małe cabrio na bazie niezwykle ciężkiego suva ważące prawie 2 tony jest mało sensowne. To raczej taka reklamówka możliwości producenta niż realna oferta.
9 sie 14:12
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mizdeb Użytkownik anonimowy
~Mizdeb :
No photo ~Mizdeb Użytkownik anonimowy
W moim odczuciu MX-5 przegania każde cabrio dostępne na rynku, a poza tym cena zachęca aby sobie kupić takie cudeńko. Mazda zdecydowanie swoim modelami MX-5 podbiła świat roadsterów.
28 cze 14:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~eda Użytkownik anonimowy
~eda :
No photo ~eda Użytkownik anonimowy
chwilówki na dowodzik kasa d 40min tu http://kredytyk.com.pl
26 cze 11:20
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Mazda MX-5 RF i Range Rover Evoque Cabrio

Range Rover i Mazda interpretują wolność na swoje sposoby.

Mazda MX-5 RF oraz Range Rover Evoque Cabrio - kabriolety nie z tej planety (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego