CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.051.76
Średnio4.494.684.272.00
Najdrożej4.804.994.762.24

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé - szybki jak SUV?

20 kwi, 09:46
Udostępnij
0
Skomentuj

Ten samochód jest kolejnym dowodem na to, że SUV-y nie mają już nic wspólnego z terenówkami. Prawie 370-konny Mercedes-AMG na pewno nie służy do jazdy poza asfaltem.

Następca GLK w wersji coupé jest sprzedawany od jesieni zeszłego roku. Do testu trafiła wersja AMG z widlastym, 3-litrowym silnikiem.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - nadwozie

Z przodu siedzi się bardzo wygodnie – fotele można elektrycznie regulować we wszystkich płaszczyznach (nawet długość siedziska), są też podgrzewane i wentylowane (opcja). Z tyłu najgorzej jest z miejscem nad głowami – minus karoserii w stylu coupé. Jak w większości aut tego typu widoczność do tyłu z miejsca kierowcy okazuje się mizerna (kamera cofania w opcji). Do obsługi multimediów służą pokrętło i mały touchpad, ale dla ułatwienia dostęp do wielu funkcji zdublowano przyciskami bezpośredniego wyboru. W stosunku do zwykłej odmiany GLC bagażnik przy normalnym ustawieniu siedzeń jest mniejszy o 50 l, a po rozłożeniu siedzeń o 200.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - silnik

Trzylitrowe biturbo spontanicznie reaguje na gaz, nie tylko w trybach Sport i Sport+. Dziewięciostopniowy klasyczny „automat” bardzo delikatnie i szybko zmienia biegi – na pewno nie gorzej niż preselekcyjne dwusprzęgłówki. Do tego jednostka wytwarza taki dźwięk, że dynamiczne przyspieszanie gwarantuje oglądanie się przechodniów za autem. Podczas spokojnej jazdy GLC zużyło niecałe 13 l/100 km – Mercedes obiecuje średnio 8,9 l, ale w to chyba nikt nie wierzy. Poza tym blisko 370 koni trzeba „wyżywić” – stać na psa, stać na budę.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - prowadzenie

Szerokie 21-calowe koła, napęd na obie osie, aktywne zawieszenie – samochód jeździ jak przyklejony do asfaltu! Jest twardo, ale pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność – im szybciej, tym większe zdziwienie, że GLC aż tak dobrze sobie z nimi radzi. Mechanikę wspiera oczywiście elektronika, która w trybie Sport+ ingeruje dopiero wtedy, gdy jest to niezbędne.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - koszty

Merc z opcjami kosztuje 417 500 zł, co oczywiście robi wrażenie, biorąc pod uwagę wielkość auta, ale gdy pomyślimy o osiągach i konkurencji – wcale nie tak duże.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - to nam się podoba

Trakcja, aktywne zawieszenie, dobór materiałów wykończeniowych, dźwięk silnika.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - to nam się nie podoba

Słaba widoczność do tyłu z miejsca kierowcy, duża różnica w stosunku do deklarowanego zużycia paliwa.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé - naszym zdaniem

Typowy sportowiec, tyle że nietypowo wysoki. Mimo to GLC Coupé prowadzi się doskonale, niezależnie od prędkości, a kierowca może się cieszyć z wyższej niż w klasycznym aucie pozycji za kierownicą i wygodnego wsiadania do kabiny.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory t.benz./V6/24
Pojemność 2996 cm3
Moc maksymlana 367 KM/5500 obr./min
Maks. moment obrrotowy 520 Nm/2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 9b
Długość/szerokść/wysokość 4732/1890/1602 mm
Rozstaw osi 2873mm
Pojemność bagażnika 500-1400 l
Masa własna/ładowność 1855/605 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Średnie spalanie testowe 13,0 l/100 km
Cena test. egzemplarza 417 455 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do ~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
21 kwi 23:32 użytkownik ~Quattros napisał
Nie za bardzo lubię linie SUV w coupé, samochód jest super tylko ten design tyłu nie bardzo. SUV da naprawdę świetne, sam jeżdżę od kilku dobrych lat Mercedesem ML i już czas ba zakup nowego ale na takie coś bym się raczej nie zdecydował, raczej wolę klas
ja w ogóle suvów nie lubię. moja żona jeździ ML. tragedia, buja to, przechyla się na drodze, nijak się nie ma w prowadzeniu do E-klasy, czy nawet C-klasy. sztywna terenówka jak LandCruiser wydaje się stabilniejsza w prowadzeniu, ale ta ma znowu osiągi żuka, lub torby na zakupy segmentu A, a to też dyskwalifikuje to auto do codziennego lub rodzinnego użytku.
27 kwi 09:13 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Nie za bardzo lubię linie SUV w coupé, samochód jest super tylko ten design tyłu nie bardzo. SUV da naprawdę świetne, sam jeżdżę od kilku dobrych lat Mercedesem ML i już czas ba zakup nowego ale na takie coś bym się raczej nie zdecydował, raczej wolę klasyczną linie jak Mercedes ML czy BMW X5.
21 kwi 23:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do ~tuttitu:
No photo ~tuttitu Użytkownik anonimowy
25 kwi 15:01 użytkownik ~tuttitu napisał
Niemiecki rdzewiejący szajs, droga zabawka dla ludzi z górą pieniędzy.
tobie mózg zardzewiał, co widać w twojej obsesji na punkcie rdzy, golasie ! golasy do sauny ! a nie drogie auta oglądać, bo oczopląsów dostaniesz !
27 kwi 09:10 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tuttitu Użytkownik anonimowy
~tuttitu :
No photo ~tuttitu Użytkownik anonimowy
Niemiecki rdzewiejący szajs, droga zabawka dla ludzi z górą pieniędzy.
25 kwi 15:01 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~on Użytkownik anonimowy
~on :
No photo ~on Użytkownik anonimowy
brzydki jest ten merc, więc mniej mi żal , że mnie na niego nie stać
3 maja 14:29
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé

Ten samochód jest kolejnym dowodem na to, że SUV-y nie mają już nic wspólnego z terenówkami.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé - szybki jak SUV? (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego