Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mercedes Klasy V Marco Polo - mobilny dom na każdą porę roku

15 lis 17 13:00

Choć ciepłe letnie noce już dawno za nami, postanowiliśmy wybrać się kamperem Mercedesa na rodzinną wycieczkę. Spaliśmy w nim, robiliśmy posiłki i dobrze się bawiliśmy. Nie obyło się jednak bez przygód.

Udostępnij
0
Skomentuj

"Jedziemy w październiku kamperem na weekend do Wrocławia" – taka propozycja (a raczej oświadczenie) padła z moich ust podczas niedzielnego rodzinnego obiadu. Dzieci, 6-letni Wojtek i 3-letni Szymon, niemal jednogłośnie krzyknęły: "Super"! Na twarzy żony nie widziałem jednak entuzjazmu. Po kilku sekundach wiedziałem już dlaczego: Przecież jest październik, zmarzniemy w nocy! Ze stoickim spokojem odpowiedziałem: "Będzie dobrze, mamy ogrzewanie postojowe". A więc jedziemy!

Zanim wyruszyliśmy, trzeba było się spakować. W licznych szafkach, szufladach i w lodówce upakowaliśmy więc naczynia, sztućce, garnki, produkty spożywcze. Bagaże trafiły do przestrzeni za oparcia tylnych siedzeń. Dzieci oczywiście zabrały ze sobą tablet. To były tylko weekendowe bagaże, gdyby trzeba było zmieścić wakacyjne, konieczne byłoby przesunięcie kanapy do przodu. Podróż z Warszawy do Wrocławia minęła błyskawicznie. Nie tylko ze względu na dobre drogi (autostrada A2 i ekspresówka S8), lecz także z racji komfortowych warunków (wygodne fotele i świetne resorowanie). Ważące ponad 2,5 tony auto dzięki 190-konnemu dieslowi nie było zawalidrogą, a w dodatku podróż nie kosztowała dużo (spalanie 9,5 l/100 km). Przyjemną jazdę zapewniał też szybko i miękko pracujący „automat”.

Mercedes Klasy V Marco Polo - w pełni wyposażony kamper

Po dotarciu na miejscu i zwiedzeniu wrocławskiego Afrykarium udaliśmy się na kemping. Rozłożenie się (wysunięcie rolety, podłączenie do prądu i uniesienie dachu) zajęło 10 minut. Także przygotowanie ciepłego posiłku odbyło się sprawnie (w aucie były: lodówka, zlew i dwupalnikowa kuchenka gazowa). Dzieci w tym czasie oglądały na piętrze bajkę na tablecie podłączonym do gniazda USB.

Mercedes V 250d 4Matic Marco Polo Mercedes V 250d 4Matic Marco Polo Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

W aucie było ciepło, ale po zakończeniu posiłku uruchomiliśmy ogrzewanie postojowe (temp. na zewnątrz: 10,5 st. Celsjusza). Dodatkowy akumulator zapewniał nam oświetlenie, a z dysz nawiewu leciało przyjemnie ciepłe powietrze. Niestety, po 1,5 godz. ogrzewanie przestało działać, a na ekranie radia pojawił się komunikat: "System nieaktywny, akumulator za mało naładowany". Na szczęście mieliśmy ze sobą odzież termiczną!

Żeby przygotować dzieci do spania, musieliśmy rozłożyć dwumiejscową kanapę. Jej oparcia składały się elektrycznie, ale przesunąć ją wzdłuż trzeba było już ręcznie i co gorsza, wymagało użycia dużej siły. Niestety, jedno z oparć nie złożyło się do końca i powstał mały uskok na powierzchni do spania. Dobrą atmosferę do snu zapewniły przyciemniane boczne szyby i wysuwane rolety. Noc minęła spokojnie, choć nad ranem we wnętrzu było rześko. Po wyjściu z auta okazało się, że w wysuwanej markizie po nocnych opadach zebrało się kilkanaście litrów deszczówki. Resztę dnia spędziliśmy już bez przygód, zwiedzając Hydropolis i Kolejkowo.

Mercedes V 250d 4Matic Marco Polo Mercedes V 250d 4Matic Marco Polo Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Mercedes Klasy V Marco Polo - to nam się podoba

Komfortowe warunki do spania dla 4 osób, jakość wykończenia, dobre prowadzenie, dynamiczny

silnik, rozsądne spalanie.

Mercedes Klasy V Marco Polo - to nam się nie podoba

Kombinacje przy obracaniu foteli, przesuwanie kanapy wymaga siły, awaria ogrzewania postojowego, zadaszenie nie chroni przed deszczem.

Mercedes Klasy V Marco Polo - nasza ocena

Jazda luksusowym Marco Polo dzięki niedużym wymiarom jest łatwa i przyjemna, a 4x4 pozwala dojechać niemal wszędzie. Idealny dla pary na długie wakacje, dla rodziny – raczej tylko w weekendy.

Mercedes V 250d $matic Marco Polo - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 2143 cm3
Moc maksymalna 190 KM/3800 obr./min
Maks. moment. obrotowy 440 Nm/1400-2400 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 7-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 199 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Średnie spalanie producenta 6,7 l/100 km (test: 9,5)
Pojemność bagażnika 830 l
Długość/szerokość/wysokość 5140/1928/1980 mm
Wysokość z rozłożonym dachem 2553 mm
Rozstaw osi 3200 mm
Masa własna/ładowność 2490 kg/710 kg
Cena 254 402 zł (plus opcje za ponad 100 tys.)
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej