- Przy okazji liftingu pod maskę trafił nowy silnik 4.0 V8 o mocy 469 KM
- Klasa S coupe kosztuje od 488 000 zł
- Ten model zadowoli fanów szybkich aut, jak i wygodnych limuzyn
Klasa S – symbol luksusu, ale i potęgi niemieckiego koncernu – głównie kojarzy się z flagowym modelem Mercedesa. Choć od 2014 roku jest także oferowana jako coupé (ta wersja zastąpiła model CL), to jednak niewielu osobom kojarzy się ze sportowym, dwudrzwiowym nadwoziem. W ubiegłym roku, podobnie jak pozostałe odmiany (sedany zwykły i wydłużony, kabriolet), została poddana face liftingowi. Oprócz zmian w wyglądzie, nowych systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy wszystkie wersje nadwoziowe klasy S otrzymały nowy silnik – podwójnie doładowanego 4-litrowego benzyniaka V8 o mocy 469 KM.
Mercedes S 560 Coupe - ponad 5-metrowe coupe
Choć odmiany coupé i cabrio są nieco krótsze od klasycznego sedana, to i tak w ich przypadku mamy do czynienia z samochodami o długości przekraczającej 5 m. Przy tych gabarytach wcale nie tak łatwo uzyskać zgrabne proporcje, a zwłaszcza tzw. lekkość w wyglądzie, ale trzeba przyznać, że stylistom Mercedesa zabieg ten udał się niemal doskonale. S coupé ma potężną maskę, długie drzwi i nisko poprowadzoną linię dachu. Skoro wspomnieliśmy o wadze – „5-metrowy sportowiec” Mercedesa waży, bagatela, 2,2 tony!
Mercedes S 560 Coupe - silnik z werwą i dużą klasą
Tyle że w przypadku prawie 500-konnego silnika duża masa auta nie ma większego znaczenia. Rozpędzanie od zera do „setki” trwa niespełna 4,5 s, a na natychmiastową reakcję na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu możemy liczyć niemal zawsze, niezależnie od położenia wskazówki prędkościomierza czy obrotomierza. Gwałtownemu przyspieszeniu towarzyszy oczywiście charakterystyczny dla silnika V8 przepiękny bulgot spod maski.
Kierowcy preferujący spokojny tryb jazdy także będą zadowoleni z wersji S 560, bowiem kiedy zechcemy (czyli po wybraniu odpowiedniego trybu), jest ona znakomicie wyciszona, w miarę oszczędna (10 l/100 km) i wygodna. Mimo pneumatycznego zawieszenia nie będzie to jednak aż tak wysoki komfort, jakiego można by się spodziewać po klasie S, bowiem w testowanym samochodzie zastosowano 20-calowe koła z niskoprofilowymi oponami.
Mercedes S 560 Coupe - piękno przed praktycznością
Podejrzewamy, że pewnym zaskoczeniem dla niektórych będzie to, że opisując przestronność klasy S, użyjemy przymiotnika „ciasna”. Mimo ponad 5-metrowego nadwozia w drugim rzędzie siedzeń tak właśnie jest. Owszem, zmieszczą się tam dwie dorosłe osoby, ale przestrzeni na nogi jest jak na lekarstwo. Poczucie luksusu u siedzących z tyłu zwiększą za to: funkcje indywidualnego sterowania zapachem i temperaturą, możliwość podgrzewania siedzeń czy delektowania się znakomitym dźwiękiem, wydobywającym się z nagłośnienia Burmester. Podróżni z przodu mogą dodatkowo podgrzać sobie też podłokietniki, wybrać nastrojowe oświetlenie, schłodzić fotele czy skorzystać z masażu.
Mercedes S 560 Coupe - moc i wygląd zobowiązują
700 Nm momentu obrotowego bez żadnych problemów zostaje przeniesione na asfalt. Wszystko za sprawą dopracowanego napędu na obie osie (4Matic), ale też szybkiej w reakcjach 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Inżynierowie także świetnie poradzili sobie z układem jezdnym, który podczas sportowej jazdy w cudowny sposób niweluje prawie 2,2-tonową masę samochodu.
Mercedes S 560 Coupe - to nam się podoba
Osiągi, prowadzenie, jakość, systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo.
Mercedes S 560 Coupe - to nam się nie podoba
Mało przestrzeni z tyłu, nieco skomplikowana obsługa systemów pokładowych, wysoka cena.
Mercedes S 560 Coupe - naszym zdaniem
Przyznam, że podszedłem sceptycznie do tego auta. Bo co to za sportowiec, który waży 2,2 tony i ma 5-metrowe nadwozie? Poza tym oznaczenie coupé literą „S” też mi jakoś nie pasowało. Po jazdach testowych niesmak szybko jednak przerodził się w zachwyt.
Mercedes S 560 Coupe 4Matic - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz. V8/32 |
Pojemność skokowa | 3982 cm3 |
Moc maksymalna | 469 KM/5250-5500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 700 Nm/2000-4000 obr./min |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,6 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Czas rozpędzania 60-100/80-120 km/h | 2,2 s/2,7 s (aut.) |
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h | 53 dB/60 dB/64 dB |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) | 36,2 m/36,3 m |
Średnie spalanie | 9,0 l/100 km (testowe: 10,0) |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 9-biegowa/4x4 |
Długość/szerokość/wysokość | 5027/1899/1411 mm |
Rozstaw osi | 2945 mm |
Pojemność bagażnika | 400 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 80 l |
Masa rzeczywista/ładowność | 2176 kg/464 kg |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Przeglądy | wg wskazań komputera |
Cena podst. wersji silnikowej | 624 000 zł |
Cena testowanego auta | 798 831 zł |