Gaz płynny spalany w silniku benzynowym zapewnia o 20 proc. niższą emisję dwutlenku węgla w porównaniu z paliwem bezołowiowym. Ale wszyscy wiemy, że nie tylko ekologia, lecz przede wszystkim finanse są główną przyczyną jego rosnącej popularności.

Nadwozie

Sprinter, jak większość proponowanych w tej klasie aut, ma szerokie możliwości konfiguracji: 4 rozstawy osi (3250-4325 mm), 4 dopuszczalne masy całkowite (3-5 t), 3 wysokości (2435-3055 mm). W testowym samochodzie zastosowano podwozie o długim rozstawie osi (4325 mm) i dmc 3,5 tony, na którym osadzonozabudowę furgon mieszczącą 8 europalet. We wnętrzu zamontowano opcjonalną 2-osobową kanapę (łącznie dla podróżnych są 3 miejsca). Zapewnia ona wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów, kierowca ma także do dyspozycji funkcjonalnie i ergonomicznie zaplanowaną przestrzeń.

Układ napędowy

1,8-litrowy benzyniak wyposażony w fabryczną instalację gazową LGT (Liquefied Gas Technology) po osiągnięciu temperatury 45 stopni Celsjusza automatycznie przełącza się na paliwo gazowe. Jest to nieodczuwalne przez kierowcę, o zmianie zasilaniana gazinformuje jedynie dioda przy przełączniku (możliwość manualnej zmiany trybu). Dynamika 156-konnego silnika na LPG jest subiektywnie taka sama, jak podczas jazdy na tradycyjnym paliwie (przy pełnym obciążeniu czuć niedostatek mocy). Jedyny większy mankament jaki znaleźliśmy w układzie napędowym to nie najlepsza precyzja zmiany biegów.

Układ Jezdny

Niezależne zawieszenie przednie ze stabilizatorem, z tyłu sztywny most i resory paraboliczne – to klasyczna konstrukcja zawieszenia, która sprawdza się w dostawczaku.

Koszty

Dzięki instalacji LPG (dopłata 5620 zł) jeździmy taniej niż dieslem (koszt przejechania 100 km to ok. 48 zł), jednocześnie mamy wydłużony o 450 km zasięg pojazdu (łącznie do 1200 km).