CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS - wysoce zadziorne

25 lip, 10:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Oryginalnie wyglądają, mają mocne silniki i napęd na 4 koła – Mini Countryman Cooper S i Nissan Juke Nismo RS to rzucające się w oczy GTI na szczudłach. Po raz pierwszy stają do pojedynku.

Cztery metry i trzydzieści centymetrów długości, ponad 1,6 t masy, ośmiostopniowy „automat”, napęd na 4 koła, 450-litrowy bagażnik i iście rodzinna kabina – owszem, mówimy o MINI, choć nazwa jakoś coraz mniej do tego wszystkiego pasuje. Nowy Countryman stał się naprawdę dużym, zaskakująco wygodnym i funkcjonalnym autem. Wykorzystano w nim podzespoły BMW X1, czyli ma napęd na przednie koła i opcjonalne sprzęgło wielopłytkowe, przekazujące w razie uślizgu moment także na tylną oś. Silnik również jest konstrukcją Bawarczyków: to 192-konne 2.0 turbo.

Mini Countryman dzieli podzespoły z BMW X1

Niełatwo znaleźć konkurenta dla mocnego „maksiminiaka”, jest jednak na rynku pewien weteran: Nissan produkuje Juke’a już od 7 lat, a od 2014 r. oferuje go także w sportowej wersji Nismo. Jej topową ewolucję RS napędza 214-konny silnik 1.6 Turbo. Jeżeli jednak chcemy mieć napęd 4x4, musimy się zgodzić na skrzynię CVT. W takiej specyfikacji Juke jest o 13 cm krótszy i o 170 kg lżejszy od Countrymana – czy znajdzie to odzwierciedlenie w punktacji?

Juke wygląda jak egzotyczny okaz świata fauny i właśnie dlatego można go tylko kochać albo nienawidzić. Mini sprawia przy nim wrażenie bardziej konserwatywnego, bo ma pudełkowate nadwozie. A to przekłada się wprost na przestronniejszą niż w Nissanie kabinę. Dorośli czują swobodę w obu rzędach siedzeń, podczas gdy w Juke’u siedzą z tyłu za karę. W każdym z tych crossoverów zadbano o to, żeby kierowca nawet podczas szybkiej jazdy nie zsuwał się z fotela. Seryjne sportowe fotele Mini są świetne. Kubełki Recaro w Nissanie – jeszcze sztywniejsze, ale wymagają 6300 zł dopłaty.

Nissan Juke jest szybszy w slalomie

Gdy się siedzi tak mocno otulonym, aż chce się dać gaz do dechy. W Juke’u silnik robi dużo hałasu, ale bierze się też energicznie do roboty. Podobnie jak w Mini, pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po 7,3 s. Nissan bardzo chętnie zmienia kierunek jazdy, daje się pewnie i szybko wprowadzać w zakręty. Dzięki wektorowaniu momentu napędowego na tylnej osi można też bardzo stabilnie z nich wychodzić. W slalomie Nissan okazuje się nawet szybszy od Mini. To także zasługa sztywnego zawieszenia, które drobiazgowo informuje kierowcę o stanie drogi, ale zachowuje też minimalny margines komfortu.

Mini nie daje jednak za wygraną. Zbiera cenne punkty za krótszą drogę hamowania, a także czule reagującą na polecenia wydawane gazem ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów firmy Aisin. Bezstopniowa konstrukcja Nissana jest przy niej nieco ospała, choć jak na CVT i tak całkiem dobrze ją zestrojono. Zupełnie bezsensowne są za to symulowane przełożenia i łopatki przy kierownicy.

Nissan ma całkiem niezłe CVT

W Countrymanie czuć od razu, że to nowocześniejszy i dojrzalszy samochód. Łagodniej filtruje nierówności drogi, ma sztywniejszą karoserię i jest zdecydowanie porządniej wykończony w środku. Juke dostał dużo tanich tworzyw wymieszanych z wstawkami z alcantary. Miejscami są kiepsko spasowane i stukają. Multimedia także okazują się przestarzałe, niektóre grafiki wydają się niczym wyjęte z lat 90. XX wieku. Mini pod tym względem błyszczy. Jeśli jednak porównać brzmienie, to bardziej podoba nam się dźwięk silnika Nissana. Jest bardziej mechaniczny, sportowy, podczas gdy Mini brzmi syntetycznie, jakby było trochę strudzone.

Jeżeli ktoś szuka tylko dobrej zabawy, to Nissan go nie rozczaruje. Jednak Mini oferuje wszechstronniejszy pakiet. To prawdziwie sportowo-rodzinny crossover na miarę naszych czasów.

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS - test spalania

. . Foto: Auto Świat

Juke bardzo słabo wypadł w teście spalania. Choć ma motor o mniejszej pojemności niż Countryman (1,6 l), to jest on bardziej wysilony i wymaga 98-oktanowej benzyny. Dwulitrówce konstrukcji BMW w Mini wystarcza 95 oktanów i o 1,7 l/100 km mniej. Podczas sportowej jazdy różnice są jeszcze większe. Silnik Nissana pali wtedy prawie jak V8 – 15,3 l/100 km (Mini: 11,6 l).

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS - wyniki pomiarów drogowych

Mini Nissan
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,6 s 2,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,3 s 7,3 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 12,2 s 11,6 s
Elastyczność 60-100 km/h 4,1 s (aut.) 3,8 s (aut.)
Elastyczność 80-120 km/h 5,3 s (aut.) 4,8 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1633/487 kg 1464/416 kg
Rozdział masy (przód/tył) 58/42 proc. 60/40 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,4/11,4 m 11,4/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 36,9 m 37,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 36,0 m 37,1 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A) 60 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 66 dB (A) 68 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 70 dB (A) 72 dB (A)
Spalanie testowe 8,3 l/100 km 10,0 l/100 km
Zasięg 610 km 500 km

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS - dane producentów

Mini Nissan
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benzynowy/R4/16 t.benzynowy/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośr./łańcuch wtrysk bezpośr./łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1998 1618
Moc maksymalna (KM/obr./min) 192/5000 214/6000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 280/1380 250/2400
Prędkość maksymalna (km/h) 222 200
Skrzynia biegów aut. 8-biegowa bezstopniowa CVT
Napęd 4x4 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 450-1390 207-506
Pojemność zbiornika paliwa (l) 51 50
Marka i model opon testowanego auta Pirelli PZero Continental SportContact XL
Rozmiar opon testowanego auta 225/50 R 18 225/45 R 18
Emisja CO2 (g/km) 146 172
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 1800/750 1150/734

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS - gwarancja, ceny

Mini Nissan
Cena podstawowa testowanej wersji 145 563 zł 117 750 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) 42,4 proc. 44,4 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 3 lata lub 100 tys. km
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat
Przeglądy wg wskazań wg wskazań
Cena po doposażeniu 165 235 zł 124 050 zł

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Mini Nissan
Przestronność z przodu 40 31 29
Przestronność z tyłu 30 24 16
Pojemność bagażnika 25 20 15
Ładowność 15 12 10
Widoczność 20 17 13
Fotele, pozycja kierowcy 30 26 25
Ergonomia obsługi 20 16 12
Jakość wykończenia 20 17 13
Suma punktów 200 163 133
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Mini Nissan
Przyspieszenie 25 20 21
Elastyczność 25 24 25
Poziom hałasu 15 12 11
Skrzynia biegów 15 13 9
Zachowanie na drodze 30 26 26
Komfort jazdy 30 22 19
Układ kierowniczy 15 13 12
Średnica zawracania 5 4 4
Skuteczność hamulców 40 35 33
Suma punktów 200 169 160
Koszty Maks. pkt. Mini Nissan
Cena po doposażeniu 50 20 35
Utrata wartości 15 13 12
Zużycie paliwa 30 18 15
Wyposażenie – komfort 30 24 22
Wyp. – bezpieczeństwo 30 11 11
Ubezpieczenia 10 7 8
Gwarancja 15 8 10
Przeglądy 20 13 13
Suma punktów 200 114 126
Wynik końcowy 600 446 126
Miejsce w teście  1. 2.

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS - naszym zdaniem

Jazda każdym z tych aut sprawia dużo frajdy. Szkoda, że Nissana nie można mieć z napędem 4x4 i ręczną skrzynią – taka lepiej by pasowała do charakteru tego auta. Mini jest mniej zwariowanym, ale lepiej dopracowanym samochodem, który sprawdzi się nawet w roli rodzinnego wozu. Niestety, będzie to też dość drogi wybór.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
Jak dla mnie to dobór aut do porównania trochę dziwny. Juka można kupić już za 55 tysięcy a Countrymana za 111 tysięcy, czyli na wejściu już widać że to są różne segmenty aut. Do bezpośredniego porównania przyjęto Juka Nismo który jest wersją specjalną i jest bardzo drogi, podczas gdy nieco słabsza wersja z silnikiem 1,6 o mocy 190 KM zaczyna się od 84 tysięcy. Poza tym charakter tych dwóch aut jest nieco inny. Juke to auto głównie dla dwóch osób a Mini sili się na bycie autem rodzinnym. O różnicy w cenie nawet nie wspominam. Dodatkowo Mini ma dosyć słaby silnik jak na pojemność 2,0.
Gdybym to ja miał kupować auto do zabawy to wolałbym Juka 1,6 turbo manuala a nie CVT. Gdybym chciał auto rodzinne to za cenę Mini miałbym już Forestera turbo. Ale każdy kupuje co mu pasuje. Dla mnie to jest test zrobiony trochę na siłę by pokazać przewagę Mini.
26 lip 09:13 | ocena: 94%
Liczba głosów:18
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rozbawiony Użytkownik anonimowy
~rozbawiony :
No photo ~rozbawiony Użytkownik anonimowy
Podsumowanie - Nissan Juke zwinniejszy w zakrętach, tak samo szybki jak Mini, tańszy o 40 tys. zł. A i tak przegrywa bo np. ma gorszą przestronność do tyłu (aż minus 8 pkt, choć w autach tej klasy i tak są czujniki a nawet kamery). Jak znaczenie dla kupującego auto sportowe ma widoczność do tyłu, że uciekło tyle punktów? Ech Błażej. Powiedz lepie mamie żeby zabrała Cię do fryzjera, może głowa ci się przewietrzy i zaczniesz oceniać samochody obiektywnie.
26 lip 14:23 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~1xVETO Użytkownik anonimowy
~1xVETO :
No photo ~1xVETO Użytkownik anonimowy
W porównaniu aut sportowych wygrał MINI bo ma większy bagażnik, lepszą widoczność do tyłu oraz niższe spalanie. Przegrał NISSAN, bo jest zwinniejszy w zakrętach, tak samo szybki, ma dłuższą gwarancję i kosztuje 3/4 ceny konkurenta. Brawo Szopenie.
26 lip 14:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DJ Użytkownik anonimowy
~DJ :
No photo ~DJ Użytkownik anonimowy
Nie trzeba już nawet czytać porównań żeby wiedzieć że i tak wygra samochód z niemieckiego koncernu. Macie chyba coraz większe problemy z obiektywnością.
26 lip 00:02 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ff Użytkownik anonimowy
~ff :
No photo ~ff Użytkownik anonimowy
łopatki przy kierownicy niepotrzebne? Autor tego tekstu chyba nie ma bladego pojędzia o autach z CVT...
26 lip 14:50 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ANDRE Użytkownik anonimowy
~ANDRE :
No photo ~ANDRE Użytkownik anonimowy
Obydwa auta i za drogie i za brzydkie.
26 lip 13:49 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
do ~ff:
No photo ~ff Użytkownik anonimowy
26 lip 14:50 użytkownik ~ff napisał
łopatki przy kierownicy niepotrzebne? Autor tego tekstu chyba nie ma bladego pojędzia o autach z CVT...
A miałeś kiedykolwiek auto z łopatkami przy kierownicy? Fajny bajer do użycia kilka razy a potem nie używasz. A skrzynia CVT jak dla mnie to najgorszy rodzaj automatów. Ale czego się spodziewać w dosyć tanim aucie. I dlatego wolałbym już zwykłe 1,6 turbo z manualem.
26 lip 15:34 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Obserwator Użytkownik anonimowy
~Obserwator :
No photo ~Obserwator Użytkownik anonimowy
Nissan przegrał bo jest slabszy pod kazdym wzgledem, a nie lepszy w slalomie. Jeździłem jednym i drugim. To dwa różne swiaty. Mini jest o duuuuzo lepszy
26 lip 21:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DanielBel Użytkownik anonimowy
~DanielBel :
No photo ~DanielBel Użytkownik anonimowy
Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem Nissana. Pożyczałem niedawno w Panek jeden z nowych modeli i na długiej trasie poza miastem jak zwykle sprawdził się niezawodnie.
30 lip 14:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~George Użytkownik anonimowy
~George :
No photo ~George Użytkownik anonimowy
..."o osiągach aut...". Istnieją wyłącznie SAMOCHODY.
27 lip 07:47
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS

Mini Countryman Cooper S ALL4: 192 KM, 0-100 km/h w 7,3 s, 1633 kg, 145 563 zł.

Nissan Juke 1.6 DIG-T Nismo RS 4x4: 214 KM, 0-100 km/h w 7,3 s, 1464 kg, 117 750 zł.

Mini Countryman Cooper S kontra Nissan Juke Nismo RS - wysoce zadziorne (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego