Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mini Countryman John Cooper Works - łączy niemożliwe

21 kwi, 09:14

Kultowa marka, SUV i auto sportowe – Mini Countryman John Cooper Works chce połączyć wiele atrakcyjnych, ale trudnych do pogodzenia cech. Sprawdzamy, jak mu się to udaje

Udostępnij
0
Skomentuj

John Cooper, konstruktor aut wyścigowych i twórca pierwszego Mini Coopera z lat 60. zeszłego wieku, stał się ojcem duchowym wszystkich Mini Cooperów. Założona przez jego syna firma John Cooper Works, początkowo jako niezależny tuner, w 2007 r. została przejęta przez BMW. Obecnie logo JCW noszą najmocniejsze wersje MINI o wyraźnie sportowym zacięciu.

Mini Countryman - nadwozie

W naszym teście pojawiła się druga generacja SUV-a MINI w wydaniu JCW. Nadwozie z lakierem Rebel Green, ozdobionym czerwonymi pasami, 19-calowe felgi (w standardzie 18-calowe), tylny spoiler, chromowane pedały, czarno-czerwona kolorystyka wnętrza i logotypy John Cooper Works podkreślają sportowe ambicje auta, które prezentuje się bardzo stylowo. Przy tym nowy Countryman ma niezłe kwalifikacje, żeby stać się autem rodzinnym: nadspodziewanie przestronną i starannie wykończoną kabinę oraz funkcjonalny bagażnik.

Mini Countryman - silnik

Zespół napędowy pasuje do charakteru MINI. Czterocylindrowiec turbo z zapałem rozwija moc 231 KM (o 39 KM większą niż w Countrymanie Cooperze S), w czym pilnie wspiera go, zwłaszcza w trybie sportowym, 8-stopniowy „automat” (za 9263 zł; seryjnie 6-biegowy „manual”). Gardłowych dźwięków, które wydobywają się z dwóch końcówek wydechu, nie powstydziłby się rasowy sportowiec.

Mini Countryman - prowadzenie

Marka zobowiązuje. Mimo że ważący 1630 kg JCW Countryman wcale nie jest taki mini, auto porusza się zwinnie, sprawnie zachowując tor jazdy, a prowadzenie go sprawia mnóstwo frajdy, nawet w przypominającym często tor przeszkód ruchu miejskim. Przy tym komfort jazdy pozostaje na przyzwoitym poziomie.

Mini Countryman - koszty

Ceny JCW Countrymana – seryjnie z napędem na 4 koła – zaczynają się od 168 300 zł, a z „automatem” – od 177 563 zł (za analogiczne technicznie BMW X1 xDrive25i trzeba zapłacić 188 063 zł). To już niezła fortuna, ale jeśli chce się dostać auto tak wyposażone, jak testowe, trzeba dopłacić jeszcze prawie 75 000 zł. Za dużo!

Mini Countryman - to nam się podoba

Dynamika i właściwości jezdne, rasowy styl, świetne wykończenie, niesamowite brzmienie!

Mini Countryman - to nam się nie podoba

Wysoka cena bazowej wersji i opcji koniecznych, żeby uzyskać efekt taki, jak w teście.

Mini Countryman - nasza opinia

Misja spełniona. MINI nigdy nie przestało być kultowe. SUV? Jeśli uznamy to za synonim auta rodzinnego, to Countryman może nim być. Sportowiec? Osiągi, charakterystyka i brzmienie silnika oraz lekkość, z jaką JCW objeżdża zakręty, świadczą na plus.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej