Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

Kompaktowy SUV pełen atutów - Mitsubishi ASX 1.6 2WD

8 lip 15 00:00
Udostępnij
0
Skomentuj

SUV tylko z przednim napędem? Tak, ma to sens! Te auta oferują wiele innych atutów, dlatego cieszą się powodzeniem

Kompaktowe SUV-y są coraz popularniejsze i nikogo to nie dziwi. Ten typ auta wydaje się idealnym wyborem na nasze drogi. Nie dziwi również to, że w statystykach sprzedaży dominują wersje z przednim napędem.

Głównym powodem ich rynkowego sukcesu jest to, że tak skonfigurowane odmiany są o wiele tańsze od tych z napędem 4x4 które są droższe niemal o 30 tys. zł. Poza tym wielu kierowców decydujących się na auto tego typu raczej nie zamierza opuszczać asfaltowych dróg, żeby jeździć w bardzo trudnym terenie.

Razem z naszymi Czytelnikami, Aleksandrą i Krzysztofem, sprawdziliśmy walory przednionapędowego Mitsubishi ASX. Podczas pierwszego kontaktu z kompaktowym SUV-em nasi testujący nie kryli zdziwienia tym, że to auto oferuje tak dużo przestrzeni we wnętrzu.

Spore wrażenie na Czytelnikach zrobiły również stylistyka deski rozdzielczej oraz ilość miejsca zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Każdemu z nich spodobały się duże lusterka, dzięki którym widoczność zza kierownicy jest niemal wzorcowa we wszystkich kierunkach. Tutaj naprawdę trudno się do czegoś przyczepić – jedynym zastrzeżeniem była mała ilość miejsca nad głową w drugim rzędzie siedzeń, za co odpowiada szklany dach, seryjny w testowanej przez nas wersji.

Po zajęciu miejsca za kierownicą zarówno Aleksandrę, jak i Krzysztofa zaskoczyło to, jak dobrze jest wyciszone wnętrze ASX-a. To, że podczas spokojnej jazdy do kabiny nie dociera natarczywy dźwięk silnika, może się podobać. Krzysztof zwrócił również uwagę na to, w jaki sposób producent podszedł do charakterystyki zawieszenia – jest przyjemnie sprężyste, a jednocześnie komfortowe. Natomiast według Oli silnik mógłby być nieco mocniejszy.

Zaproszeni do testu Czytelnicy docenili system start-stop, który bardzo sprawnie działa i co równie ważne – zauważalnie wpływa na zużycie paliwa. Podczas testu spalania lepszy okazał się Krzysiek, gdyż osiągnął średni wynik na poziomie 6,8 l/100 km. Było to dla niego naprawdę dużym zaskoczeniem.

Nasi testujący docenili ASX-a i nie przeszkadzał im brak napędu 4x4. Czyli potwierdza się, że w tej klasie bardziej liczą się wygląd i komfort jazdy, a nie zdolności pokonywania trudnego terenu. Okazuje się też, że nadal działa magia niezawodnej marki Mitsubishi.

Nasi Czytelnicy docenili jakość wykończenia ASX-a. Ich zdaniem dzięki prostej konstrukcji układu napędowego auto nie będzie stwarzać wielu problemów. Dodatkowo zauważyli, że w cenie kompaktu można kupić bezpiecznego SUV-a, który dzięki większemu prześwitowi dojedzie tam, gdzie zwykłe auta się poddają. Docenili również oryginalną stylistykę, która nie została okupiona ograniczoną przestronnością wnętrza.

Mitsubishi ASX 1.6 2WD - Auto Złotego środka

Jak się okazało, SUV nie musi mieć napędu na obie osie. Nasi Czytelnicy dobrze ocenili ASX-a 2WD, który jest udanym kompaktowym SUV-em. To auto można polubić za przestronne wnętrze, oszczędny silnik i zawieszenie stworzone z myślą o polskich drogach. Już wiem, że dla wielu osób SUV z przednim napędem to wymarzone auto.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (85)

No photo
No photo ~użytkownik Użytkownik anonimowy
~użytkownik :
No photo ~użytkownik Użytkownik anonimowy
Mam Asx 1,6 z napędem na przednią oś od 4 miesięcy za tą kasę uważam że auto naprawdę rewelacja.
Moja wersja invite navi ma wszystko co normalnej osobie potrzebne do użytkowania.
Spalanie jak na takie auto 6,5 benzyny przy normalnej jedzie.
Spasowanie elementów bardzo dobre. Fajnie wysoko się siedzi i wygodnie wsiada.
Krawężniki mnie nie interesują, jak ktoś chce jeździć w teren to niech kupi Sobie Pajero Sport i nie ględzi.
I tak gwarantuję że będzie mu szkoda wjechać nówką gdzieś las i porysować samochód.
Ja jak chcę jeździć po lesie kupiłem starego samuraja i mogę go katować.
Asx to fajny kompromis. Jak trzeba wjechać w polną drogę czy koleiny też da radę.
Osobiście polecam!
8 gru 15 22:52 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
~Misiek
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
do ~mariner:
No photo ~mariner Użytkownik anonimowy
2 cze 15 20:28 użytkownik ~mariner napisał
Fajna fura za te pieniądze, ale z tym wyciszeniem to proszę nie żartować bo to najsłabsza strona tego auta.
Przejechałem tym autkiem ponad 120 000km w 3 lata, więc pozwolę sobie merytorycznie odpowiedzieć na uwagi.

Deska to po prostu deska. Ma wszystko co ma mieć, nawet duży kolorowy wyświetlacz i tyle. Kierowca częściej patrzy przez szybę niż na deskę. Na pewno dużą zaletą są głęboko osadzone zegary, przez co są czytelne nawet przy ostrym słońcu i nie widoczne przez pasażera z przedniego siedzenia ;-)))

Miejsce na kubki położone za lewarkiem ma swoje uroki - jest rewelacyjnym miejscem do trzymania smartfona (zastępuje uchwyt, jest w wygodnym miejscu i blisko do gniazda zapalniczki)

Nie wiem jaki masz problem z hamulcem ręcznym. Moim zdaniem jest OK.

Nie zauważyłem też jakichkolwiek z widocznością (może dlatego że jestem wyższy niż 165cm ;) ) . Lusterka zewnętrzne są tak duże, że praktycznie nie ma żadnych martwych stref.

Moim zdaniem samochodzik jest OK. Leje paliwo, robię przeglądy i jeżdżę. Nic się nie dzieje, pali rozsądnie (średnio 6,5l ON / 100km), a jak spadnie śnieg i drogowcy zaśpią to dopiero widać za co się płaci kupując napęd na 4 łąpy ;)))

Pozdrawiam Miśkowiczów :-))))
10 lip 15 14:47 | ocena: 73%
Liczba głosów:15
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aaa Użytkownik anonimowy
~Aaa :
No photo ~Aaa Użytkownik anonimowy
To chyba jasne, ze zalety 4x4 beda widoczne dopiero na sniegu... Robic test w lecie w miescie i stwierdzic ze naped na 1 os jest ok... Gratulacje.
10 lip 15 08:25 | ocena: 92%
Liczba głosów:39
92%
8%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ryszard1955 Użytkownik anonimowy
~ryszard1955 :
No photo ~ryszard1955 Użytkownik anonimowy
SUV - sport utility vehicle (samochód sportowo-terenowy) w założeniu miał służyć do jazdy w terenie (off road) i posiadać komfort samochodu osobowego. Najnowsze modele tej klasy zdatne są wyłącznie do szpanowania. Spróbujcie pojeździć SUV -em z nisko profilowanymi oponami po głębokim piachu lub błocie - szybko się zakopiecie, przy napędzie na jedną oś - od razu. Poeta Ildefons Gałczyński określał takie twory słowami: "ni pies nie wydra coś na kształt świdra"
10 lip 15 08:48 | ocena: 53%
Liczba głosów:19
53%
47%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tester Użytkownik anonimowy
~Tester
No photo ~Tester Użytkownik anonimowy
do ~Troll:
No photo ~Troll Użytkownik anonimowy
10 lip 15 09:31 użytkownik ~Troll napisał
Jak ten dinozaur jest cichy to nowa Vitara jest chyba bezszelestna.
Chyba nie jeździłeś Vitarą. To jest największa wtopa konstrukcyjna z jaką się spotkałem ! A zawieszenie ze średniowiecza. Mając wybór kupić Vitarę, albo wesprzeć akcję pomocy dla Lwów - wybieram pomoc dla Lwów !
10 lip 15 10:36 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
~Adam69
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
do ~Maja:
No photo ~Maja Użytkownik anonimowy
10 lip 15 10:47 użytkownik ~Maja napisał
Jovito przyłączam się, szczególnie Pana Jędrzeja z centrali
Pozdrawiam nieudolnych marketingowców Satalla. Przyłóżcie się bardziej, bo to aż w oczy kłuje. Jeśli prezentujecie taki sam poziom kompetencji jak wasi marketingowcy, to nie wróżę wam świetlanej przyszłości.
10 lip 15 11:39 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ed Użytkownik anonimowy
~Ed :
No photo ~Ed Użytkownik anonimowy
Mam taki samochodzik prawie rok, REWELACJA. Wygodny, mało pali, jezdzimy na narty i nad morze. Pralkę i lodówke też woziliśmy. Za 66 600 zł nic nie ma lepszego ! Bardzo lubimy naszego "pudla".
10 lip 15 14:35 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kamill Użytkownik anonimowy
~kamill :
No photo ~kamill Użytkownik anonimowy
4 x4 to nie tylko jazdy po śniegu ,czy po wertepach .
Na zwykłym mokrym asfalcie , w sytuacji awaryjnej, napęd na 4 kapcie daje większe szanse na wyjście cało .
Zwłaszcza stały napęd - np. Subaru .
Jeśli dołączany to musi szybko reagować.
Hondy na przykład są słabe bo napęd dołącza się z dużym opóźnieniem .
10 lip 15 10:20 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rene61 Użytkownik anonimowy
~rene61 :
No photo ~rene61 Użytkownik anonimowy
Ja to sie ciesze ze swego miska. Kupilem blue skya za 77 k. Czarna perla. Zajebisty suvik. I ciesze sie, ze tak plujecie jadem. Bo japonce obnizyli cene na wakacje i nie byl drogi. Wiele do gadania maja Ci co nawet nim nie jezdzili. Dzielny jest i spokojnie mozna wjechac nawet na twierdze Ostrog w Srebrnej Gorze. Zima!. Mam w nim wszystko to co w premium doplaca sie za 30 000. I piewszy raz widzilem olej po 15000 nie odbarwiony. Za roczny przeglad dalem 783 zl. A na ten czas ( dwie godziny) zastepczego lansera. Tez niezla bryka. Pozdr. Morda mi sie smieje jak z moimi ustawionymi parametrami czeka zwarty i gotowy.
12 sie 15 16:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~właściciel ASX-a Użytkownik anonimowy
~właściciel ASX-a :
No photo ~właściciel ASX-a Użytkownik anonimowy
mam takiego ASX-a wersja 1,6 instyle. widoczność świetna za sprawą świateł ksstko enonowych HID (kiedy siedzę za kierownicą i patrze w bok przez boczną szybe widzę swiatło, nawet na przegladzie facet dziwił sie ze tak mocno nie swieci ani a6 ani 5 ani e klasa. 2 sprawa spalanie jest naprawde bardzo niskie jak na mase, opory. 3-miejsca w środku jest naprwde dużo, widoczność świetna, co do silnika wiadomo że jakby był mocniejszy to lepiej ale ja jeżdze głownie na miejscu czasem trasa. wszystko zalezy do czego komu potrzebne auto. moj wujek kiedys tez mowił tylko audi tylko audi nic na fffff, jezdził a4 z 96r, teraz jak już rozkręcił troszkę firme kupił fiata 500L!!!! a do firny megan- wiec wniosek taki jakby kogoś bylo stac na nowe nie kupuje starego
12 lip 15 13:47 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Kompaktowy SUV pełen atutów - Mitsubishi ASX 1.6 2WD

SUV tylko z przednim napędem? Tak, ma to sens! Te auta oferują wiele innych atutów, dlatego cieszą się powodzeniem.

Kompaktowy SUV pełen atutów - Mitsubishi ASX 1.6 2WD (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego