CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.564.051.89
Średnio4.584.744.312.10
Najdrożej4.794.954.592.71

Mitsubishi ASX 1.6 - Nowy stary ASX

6 lut, 12:31
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowa odsłona japońskiego SUV-a pozostaje... starym dobrym ASX-em. Dla potencjalnych amatorów tego modelu to jednak nie wada – auto jest proste w obsłudze i solidnie zrobione.

Mitsubishi ASX oferowane w 2017 roku to model po face liftingu. Tak, tak – to żaden „nowy ASX”, zmiany w tym modelu to jedynie kosmetyka, polegająca głównie na przekonstruowaniu wykonanych z tworzywa elementów przodu pojazdu. Styliści Mitsubishi postarali się, żeby zasadnicze elementy karoserii i metalowe poszycia pozostały bez zmian. W sumie słusznie: po co generować koszty, jeśli nie można gruntownie zmodernizować samochodu, który bez większych zmian jest obecny na rynku od ponad 6 lat?

Mitsubishi ASX - Nadwozie

Nie tylko z zewnątrz zmieniło się niewiele – również w środku zasadnicze elementy pozostały po staremu. Po modernizacji ASX ma nową kierownicę, nieco większy ekran systemu multimedialnego, przyjemniejsze materiały. Zmiany są niewielkie, ale na plus. Poza tym – tak jak i w starszych ASX-ach – we wnętrzu znajdziecie przyzwoitą ilość miejsca dla czterech osób i w sumie awaryjne piąte miejsce. Jadąc nocą, docenicie bardzo dobre reflektory ksenonowe.

Mitsubishi ASX - Silnik

117-konny motor 1.6 w warunkach miejskich znakomicie sobie radzi – przynajmniej do ok. 3 tys. obr./min pozostaje cichy, równomiernie rozwija moc, jest przy tym oszczędny (spalanie w mieście 8-9 l/100 km). To zalety dość prostej konstrukcji, niepoddanej downsizingowi – silnik ma zmienne fazy rozrządu, ale tylko pośredni wtrysk benzyny, brak turbo. Są i wady tej koncepcji: podczas wyprzedzania przy prędkości 100 km/h nie ma komfortowego zapasu momentu obrotowego.

Mitsubishi ASX - Prowadzenie

Dopóki asfalt jest suchy, trudno mieć jakiekolwiek uwagi do układu jezdnego – zapewnia komfort i przyczepność, można wtedy nawet stwierdzić, że napęd na 4 koła jest w tym modelu zbędny. Wystarczy jednak, że spadnie deszcz, i w przednionapędowym SUV-ie pojawiają się wyraźne deficyty trakcji – trudno sprawnie ruszyć, odczuwa się podsterowność.

Mitsubishi ASX - Koszty

Za 89 900 zł dostaniecie „prawie najwyższą” wersję ASX z: benzynowym silnikiem 1.6, ksenonami, nawigacją, 18-calowymi kołami, automatyczną klimatyzacją i tempomatem. Uczciwa cena.

Mitsubishi ASX - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory benzynowy/R4/16
Pojemność 1590 cm3
Moc maksymlana 117 Km/6000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 154 Nm/4000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia ręczna. 5b
Długość/szerokść/wysokość 4355/1810/1640 mm
Rozstaw osi 1670 mm
Pojemność bagażnika 419 l
Masa własna/ładowność 1260 kg/610 kg
Prędkość maksymalna 183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Średnie spalanie testowe 8,0 l/100 km
Emisja CO2 136 g/km
Cena testowanego egzemplarza 90 890 zł

Mitsubishi ASX - to nam się podoba

Jakość montażu elementów wnętrza, dobre wyciszenie, skuteczność oświetlenia (ksenony).

Mitsubishi ASX - to nam się nie podoba

Brak napędu 4x4 w wersji benzynowej, słaba trakcja na mokrej nawierzchni, umiarkowany temperament.podoba

Mitsubishi ASX - naszym zdaniem

To dobry samochód, choć już trochę trąci myszką i nie zmienią tego nowe plastiki, kierownica ani nawigacja z multimediami. Mimo to nie brakuje zwolenników takiej „sprawdzonej” techniki i – w tym przypadku – nie zamierzam im odradzać zakupu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~sailor1 Użytkownik anonimowy
~sailor1 :
No photo ~sailor1 Użytkownik anonimowy
Facelifting nie przemawia do mnie. Poprzednia wersja była ciekawsza, z tym agresywnym wlotem.

Ale to chyba jedyny minus. Wg mnie ASX ze swoja prostą, niezawodną konstrukcją i dużym prześwitem (19 cm a nie jak np. w C-HR niecałe 16 cm) jest wciąż jedną z najlepszych opcji na rynku. Silnik wolnossący to już rzadkość, a taki posłuży najdłużej.
8 lut 15:09 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
~abc :
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
Ten silnik przezyje obecne silniki Mazdy i Hondy. Taka jest prawda a te stare silniki japonskie zyja dopiero po 4 tys obrotow i wtedy moga pogonic kota niejednemu autu o wiekszej mocy.
6 lut 22:04 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
~Paweł :
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
Przód auta zepsuty, wręcz zalatuje wsiowym tuningiem !
7 lut 21:54 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Derek Użytkownik anonimowy
~Derek :
No photo ~Derek Użytkownik anonimowy
90 tysiakow za 117 KM to uczciwa cena hahahaha to jakiś zart.
17 lut 22:19 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~darekl Użytkownik anonimowy
~darekl :
No photo ~darekl Użytkownik anonimowy
Co za bzdury. Autor nawet nie jezdzil autem. Test napisany bo zaplacili
13 mar 12:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asdd Użytkownik anonimowy
~asdd
No photo ~asdd Użytkownik anonimowy
do ~Derek:
No photo ~Derek Użytkownik anonimowy
17 lut 22:19 użytkownik ~Derek napisał
90 tysiakow za 117 KM to uczciwa cena hahahaha to jakiś zart.
lepsze stare audi 3.0 tdi co nie buraku
20 lut 11:10 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mm Użytkownik anonimowy
~mm :
No photo ~mm Użytkownik anonimowy
Mam 7 lat, po 100 tys. wymieniłem klocki. To tyle jeśli o koszty. Dolewek oleju 0. Poza pierwszy serwisem wszystkie wymiany oleju i filtrów w garażu. Auto proste, słaby lakier, trochę głośne powyżej 90km. Średnie spalanie 6l. Na 2 - 3 osoby za te pieniądze najlepsze auto na ryku.
Montowane w Japonii. Samochód do jazdy, bez bajerów, nie zabłyśniemy w niedziele przed kościołem (jedyna poważna wada)
13 wrz 18:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
~Piotr
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
do ~Paweł:
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
7 lut 21:54 użytkownik ~Paweł napisał
Przód auta zepsuty, wręcz zalatuje wsiowym tuningiem !
A go już masz! Czy tylko marzysz.
5 wrz 18:15
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
do ~abc:
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
6 lut 22:04 użytkownik ~abc napisał
Ten silnik przezyje obecne silniki Mazdy i Hondy. Taka jest prawda a te stare silniki japonskie zyja dopiero po 4 tys obrotow i wtedy moga pogonic kota niejednemu autu o wiekszej mocy.
Nie nazywajmy muła sportowcem.
7 lut 14:14 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
27%
73%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Słaba jakość i drogie części.
7 lut 04:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus Navi

Przód auta ma nowy grill i nowe chromowane listwy. Błotniki, maska – jak w starym ASX-ie.

Mitsubishi ASX 1.6 - Nowy stary ASX (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego