CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.264.494.091.39
Średnio4.464.714.281.97
Najdrożej4.794.994.762.29

Odlotowa para - Nissan Juke i Toyota C-HR

28 sty, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Dzieli je wprawdzie 21 cm długości, ale oba za wszelką cenę chcą być inne – normalność zostawiają nudziarzom. Odważny ten, kto je kupi. Ale gdy już to zrobi, zostanie bohaterem ulicy.

Te crossovery są modne z zewnątrz, ale dość ciasne w środku. Ich tylne kanapy nie nadają się do leczenia klaustrofobii. Z pewnością jednak każde z tych aut skutecznie wyleczy swojego właściciela z anonimowości, bo Nissana i Toyoty nie sposób nie zauważyć. Jedyne, co można przeoczyć, to ukryte w słupkach tylne klamki C-HR. Mimo 4,35 m długości wsiadanie z tyłu nie jest łatwe.

Wnętrze okazuje się przyjemne, pod warunkiem że nie interesuje nas to, co za oknem – szyby tylnych drzwi są małe i dzieci niewiele przez nie zobaczą. Juke mierzy 4,14 m długości, czyli jest o 21 cm krótszy, ma za to z tyłu większe okna. Lepiej dla klaustrofobów, ale podczas cofania Nissanem szerokie słupki C ograniczają pole widzenia. I nie obawiajcie się, że widoczność zasłonią wam dodatkowo dorośli siedzący z tyłu – osoba o wzroście 180 cm i tak tam nie usiądzie.

Fotele obu aut trzymają boczki i tłuszczyk na miejscu, ale słabiej podpierają ramiona. C-HR jest solidnie zmontowane. Kokpit pomysłowo zaprojektowano, ekran multimediów jest duży – tak młodzieżowa i świeża Toyota jeszcze nigdy nie była!

Juke jest sprzedawany od 2010 r., ale żeby wyczuć jego zaawansowany wiek, trzeba wejść do kabiny. Nadwozie nadal cieszy (lub drażni) oko, za to kokpit został już nadgryziony zębem czasu. Ekran nawigacji ma wielkość smartfona, a dobór materiałów to miks tanich plastików. Półka bagażnika przypomina hamak. Skoro już jesteśmy przy tylnych częściach pojazdu, to po złożeniu kanapy w C-HR powstaje duży próg. A jak spisują się jednostki napędowe?

Z czterocylindrowego turbodoładowanego silnika C-HR o pojemności 1197 cm3 wyciśnięto 115 KM. Juke ma identyczne parametry, ale jest lżejszy. Jeśli chodzi o jazdę, to stary Nissan dorównuje nowej Toyocie. W toyotowskiej jednostce 1.2 kulminacja akcji rozgrywa się pomiędzy 1800 a 2500 obr./min. Toyota osiąga wyższą prędkość niż Nissan, ale Juke szybciej rozpędza się do „setki”.

Na naszym torze testowym sprawił też więcej frajdy, bowiem jego układ kierowniczy daje nieco więcej informacji zwrotnych niż koło sterowe C-HR. Układowi kierowniczemu Toyoty brakuje wyraźniejszego uzależnienia oporu na kierownicy od kąta skrętu kół, a także większej progresywności wspomagania w funkcji prędkości jazdy.

I tu przechodzimy do kolejnego punktu programu: komfortu. Na szybko pokonywanych zakrętach nadwozie Toyoty nie przechyla się zbytnio, co daje kierowcy wrażenie sportowości. Ale zawieszenie C-HR niezbyt dobrze znosi krótkie nierówności i długie pofałdowania jezdni. Karoseria cały czas pozostaje w lekkim niepokoju, co nie jest zbyt komfortowe.

Nie, żeby Juke był miękko zestrojony, ale lepiej trzyma się w ryzach. Jego mechanizm zmiany biegów jest odrobinę bardziej precyzyjny. Przełożenia w Toyocie wchodzą równie łatwo. Z drugiej strony Jukiem solidnie trzęsie, gdy pokonujemy nierówności. Kategorię dynamiki jazdy przegrał jednak znacznie dłuższą drogą hamowania.

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Toyota Nissan
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,6 s 3,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s 10,6 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 19,5 s 17,9 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h (4. bieg) 9,5 s 9,4 s
Czas rozpędzania 80-120 km/h (6. bieg) 22,3 s 21,6 s
Masa rzeczywista/ładowność 1421/424 kg 1275/435 kg
Rozdział masy (przód/tył) 60/40 proc. 62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,0/11,1 m 11,1/11,4 m
Hamowanie (opony zimowe) ze 100 km/h (zimne) 38,8 m 43,9 m
Hamowanie (opony zimowe) ze 100 km/h (gorące) 38,2 m 42,7 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A) 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 66 dB (A) 67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 71 dB (A) 72 dB (A)
Spalanie testowe 7,5 l/100 km 6,7 l/100 km
Zasięg 660 km 680 km

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wymiary kabin (oceniane)

Toyota C-HR Nissan Juke
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1115 1130
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1470 1390
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 960 1020
Zakres regulacji fotela (mm) 225 230
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 690 680
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1445 1370
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 910 870
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 350 320

Zmierzone po odsunięciu oparcia fotela kierowcy od pedału hamulca o jeden metr, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście.

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - dane katalogowe (nieoceniane z wyjątkiem pojemności bagażników)

C-HR Juke
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16 t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1197 1197
Maks. moc silnika (KM/obr./min) 115/5600 115/4500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 185/1500 190/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 190 178
Skrzynia biegów man. 6 man. 6
Napęd przedni przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/b
Pojemność bagażnika (l) 377-1160 354-797
Marka i model opon testowanego auta Pirelli Sottozero Winter Bridgestone Blizzak LM32
Rozmiar opon testowanego auta 225/50 R 18 215/55 R 17
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50 46
Spalanie fabr. w mieście/w trasie/śr. (l/100 km) 7,4/5,1/5,9 7,1/4,9/5,7
Dł./szer./wys. (mm) 4350/1790/1570 4135/1765/1565

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

C-HR Juke
Wersja Dynamic N-Connecta
Poduszki powietrzne czołowe/boczne/kurtynowe S/S/S S/S/S
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy S N
Reflektory ksenonowe/pełne LED/dzienne LED N/5900 zł/S 2500 zł/N/S
Światła przeciwmgielne/czujnik deszczu S/S S/S
Klimatyzacja automatyczna S S
Lusterka elektr. sterowane i podgrzewane/składane S/6900 zł* S/S
System multimedialny/ekran dotykowy S/S S/S
Nawigacja/kierownica wielofunkcyjna 2500 zł/S S/S
Złącza Bluetooth/AUX/USB S/S/S S/S/S
Kluczyk zbliżeniowy 6900 zł* S
Podgrzewane fotele przednie/kierownica S/6900 zł* N/N
Tempomat/adaptacyjny tempomat S/S S/N
Regulacja kierownicy w poziomie/w pionie S/S N/S
Kamera cofania S S lub 1800 zł* (360 stopni)
Czujniki parkowania przód/tył 6900 zł* za obie opcje N/N
Automat parkujący 6900 zł* N
System unikania kolizji z autonomicznym hamowaniem S N
Asystent utrzymania pasa ruchu S 1800 zł*
Monitoring martwego pola 6900 zł* 1800 zł*
Czujnik ruchu poprzecznego podczas cofania 6900 zł* 1800 zł*
Skaner znaków drogowych S N
Lakier metaliczny 2 500 zł 2 000 zł
Koła i felgi standardowe/w testowanym aucie 18 cali/18 cali 17 cali/17 cali

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana; *pakiet

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - ceny, gwarancja, przeglądy (oceniane)

C-HR Juke
Cena podstawowa testowanej wersji 98 900 zł 74 400 zł
Gwarancja mechaniczna 3 lata 3 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat
Przeglądy co 15 tys. km co 20 tys. km
Cena po doposażeniu 110 800 zł 78 200 zł

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. C-HR Juke
Przestronność z przodu 40 28 29
Przestronność z tyłu 30 19 16
Pojemność bagażnika 25 16 15
Ładowność 15 11 11
Widoczność 20 10 12
Fotele, pozycja kierowcy 30 23 22
Ergonomia obsługi 20 15 12
Jakość wykończenia 20 16 14
Suma punktów 200 138 131
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. C-HR Juke
Przyspieszenie 25 17 18
Elastyczność 25 15 16
Poziom hałasu 15 12 12
Skrzynia biegów 15 12 13
Zachowanie na drodze 30 24 25
Komfort jazdy 30 24 23
Układ kierowniczy 15 13 14
Średnica zawracania 5 4 4
Skuteczność hamulców 40 31 24
Suma punktów 200 152 149
Koszty i wyposażenie Maks. pkt. C-HR Juke
Cena po doposażeniu 50 33 40
Zużycie paliwa 30 17 19
Wyposażenie – komfort 30 26 20
Wyp. – bezpieczeństwo 30 25 17
Ubezpieczenia 10 7 8
Gwarancja 15 10 10
Przeglądy 20 10 13
Suma punktów 185 128 127
Wynik końcowy 585 418 407
Miejsce w teście 1. 2.

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - pojedynek dziwaków?

Kogoś, kto na co dzień jeździ Golfem, Mazdą CX-3 lub – już niedługo – Audi Q2, te auta mogą szokować wyglądem. Ale jeżeli ktoś gustuje w awangardzie, to Nissan i Toyota „sprzedadzą się” już po pierwszym kontakcie wzrokowym. Tym, co je najbardziej dzieli, są: systemy asystujące, ergonomia i odczuwalna jakość wykończenia.

Jeździliście już C-HR albo macie Juke'a? Zapraszamy do komentowania!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Czy podoba Wam się kosmiczna Toyota C-HR i kupilibyście ją za cenę stu tysięcy złotych?
Tak

22 %

Nie

78 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (79)

No photo
No photo ~Adamsa Użytkownik anonimowy
~Adamsa :
No photo ~Adamsa Użytkownik anonimowy
Z toyotą (zawsze jak widzę tę nazwę na myśl przychodzi mi honda...) nie mam kompletnie nic wspólnego. Juke to auto mojej mamy, jeździłem nim trochę zanim kupiłem swoje, w mieście bardzo żwawy, "tryby jazdy" rzeczywiście zmieniają charakter auta, który w najmocniejszym z nich potrafi pokazać pazur, tylko ta fatalna skrzynia manualna... Silnik jest super, ale w połączeniu z nią biegi lepiej przerzucam w swoim Puncie sprzed 2000 roku... Do tego tandetne spasowanie plastików, które zdarzyło się, że nawet wypadły. Ale szczerze? Mama, ja i inni domownicy, którzy czasami korzystają z tego auta - nikt nie narzeka na nie za bardzo, zero awarii, zero problemów, jeździ jak należy, przykuwa spojrzenia, nawet jeśli nie podoba się kierowcom BMW, to ogląda się za nim wiele pań ;) Paru znajomym podobał się bardzo, ja mam mieszane uczucia, ale generalnie to zmyślnie narysowany babok. Nie wstydzę się nim nigdzie jechać, a to myślę że na +
28 sty 15:58 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Toyota dostaje za wyposażenie dodatkowo 14 punktów (adaptacyjny tempomat i unikanie kolizji ok, ale reszta to drugie bzdury - full LED, automat parkujący), oraz 7pkt więcej za lepsze hamulce (ok). Ale za to cena to 7 punktów dla Juke. Dla mnie przesada z tą wyższością Toyoty. Jak ktoś chce praktyczne auto w rozsądnej cenie to kupi Nissana. Jak ktoś chce poszpanować to Toyotę bo to nowy model. A i tak lepsza byłaby Honda CR-V.
29 sty 09:30 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
69%
31%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fajniuteńkie wozidełko Użytkownik anonimowy
~Fajniuteńkie wozidełko :
No photo ~Fajniuteńkie wozidełko Użytkownik anonimowy
Mam tę Toyotę w garażu. Nietuzinkow, piękne auto, wygląda niezwykle solidnie przy bliższym oglądzie. Bardzo efektowne wnętrze, precyzyjnie działające przełączniki. Słowem auto-kosmos. Dobre fotele. Na razie jestem wniebowzięty... Motor oczywiście 1.2 tb. Co do porównania; jest bez sensu, ze względu na wiek konstrukcji. Toyota jest modolem nowszym, dizajnersko bardziej wyrafinowanym. Co do Nissana Jukea, największą bolączką tego samochodu jest maleńki bak, którego pojemność powoduje urwanie głowy ze zbyt częstymi wizytami na stacji benzynowej.... Zaręczam, że kilka znajomych z żalem pozbyło się młodych samochodów ze względu na tę uciążliwość. A szkoda, gdyż są to niezwykle bezawaryjne wozidełka.
30 sty 18:23 | ocena: 58%
Liczba głosów:26
58%
42%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SzefJana Użytkownik anonimowy
~SzefJana :
No photo ~SzefJana Użytkownik anonimowy
nikt nie napisał że boczki w toyocie tekturowe, a ramka na zdjecia na kokpicie to całkowita potażka (trchę się marzyło żeby "podlexusować" auto... nie za te pieniądze !!! zresztą porównanie w mordę... proszę porównać cenowo do juka nissmo, to dopiero toyota zblednie (nissmo215 km, alkantara lub siedzenia rocaro etc itd itp za max 115 tys...)... szukam i chyba zakończę na nieco droższym infiniti qx 30
30 sty 20:25 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzycho 007 Użytkownik anonimowy
~Krzycho 007 :
No photo ~Krzycho 007 Użytkownik anonimowy
Mojej Mazdy CX-3 nie zamieniłbym na żadnego z nich. Wersja SkyPassion 2l benzyna 150 KM oraz 4x4 w automacie to jest to.
Prawdziwa frajda z jazdy, jeszcze można włączyć opcję sport i reszta zostaje daleko z tyłu.
30 sty 14:56 | ocena: 74%
Liczba głosów:19
74%
26%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lolik Użytkownik anonimowy
~Lolik :
No photo ~Lolik Użytkownik anonimowy
W sumie bardzo podobne specyfikacje, jednak wydaje mi się, że Toyota jest o wiele bardziej spektakularnie zaprojektowana i robi większe wrażenie. Również jeśli chodzi o jakość wykonania i bezawaryjność bardziej ufałbym Toyocie.
30 sty 08:21 | ocena: 65%
Liczba głosów:17
65%
35%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Popis Użytkownik anonimowy
~Popis :
No photo ~Popis Użytkownik anonimowy
Głupki typu kto to kupuje- ja to kupiłem. Żona jeździ Juke, a czasami i ja i powiem, że to całkiem przyjemne auto. Wbrew pozorom wcale nie takie ciasne, mam 180 i za kierownicą jest spory zapas, a z tylu czasami i syn się przejedzie 195 cm. Przyjemny silnik o wystarczającej dynamice i w mieście żaden krawężnik nie straszny. Mazda o której tu ktoś pisze jest droższa i niczym nie przewyższa nissana, jeździłem.
30 sty 19:18 | ocena: 60%
Liczba głosów:15
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grawek Użytkownik anonimowy
~Grawek :
No photo ~Grawek Użytkownik anonimowy
Marketingowego bełkotu gejoty ciąg dalszy... Nie potrafią zrobić normalnego auta to wymyślają jakieś insekty ze śrutownikiem pod maską...
31 sty 04:38 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sławomir CHR Użytkownik anonimowy
~Sławomir CHR :
No photo ~Sławomir CHR Użytkownik anonimowy
Mam to auto dwa tygodnie wszystkie systemy działają rewelacja, wykończenie super montaż super. 1,2 silnik to nie jest kosiarka jak co niektórzy "gadaja" trzeba przetestować aby wyrazić opinię , przyznaje miałem obawy ale są rozwiane
29 sty 23:32 | ocena: 59%
Liczba głosów:17
59%
41%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
~Łukasz :
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
Dwa brzydkie kaczątka
28 sty 17:58 | ocena: 68%
Liczba głosów:19
68%
32%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Nissan Juke i Toyota C-HR

Juke jaki jest, każdy widzi. Nie sposób go nie zauważyć. C-HR to z kolei jeden z najbardziej futurystycznych modeli na rynku i jednocześnie najbardziej rewolucyjna stylistycznie Toyota od wielu, wielu lat. Czy okażą się porównywalnymi rywalami?

Odlotowa para - Nissan Juke i Toyota C-HR (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego