Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nissan Micra 1.5 dCi - na przekór trendom

22 sty, 13:57

Diesle nie są ostatnio lubiane, ale Nissan nie przejmuje się tym i silnik tego typu stosuje również w swoim maluchu – Micrze. Czy w przypadku miejskiego samochodu warto zdecydować się na taki wariant?

Udostępnij
0
Skomentuj

Silniki wysokoprężne nie mają ostatnio dobrej prasy. Trudności ze spełnianiem wyśrubowanych norm emisji spalin czy próby ograniczenia ruchu w centrach europejskich miast sprawiają, że sens ich stosowania może być dyskusyjny. Dotyczy to głównie aut miejskich. Tymczasem Nissan Micra w dalszym ciągu jest dostępny z jednostką tego typu o mocy 90 KM.

Nissan Micra - inna niż poprzedniczki

Zanim przejdziemy do tego „okropnego” diesla, skupmy się przez chwilę na nadwoziu. Ostre rysy w połączeniu z wąskimi reflektorami powodują, że auto prezentuje się nowocześnie i nawet w najmniejszym stopniu nie przypomina stonowanego designu poprzednika. We wnętrzu mamy nie tylko dobre materiały wykończeniowe i wygodną pozycję za kierownicą, lecz także przestronność z przodu. Z tyłu jest, niestety, tak jak w większości aut tej klasy. To oznacza, że dorośli pasażerowie muszą pogodzić się z ograniczoną ilością miejsca na nogi.

Nissan Micra 1.5 dCi Tekna Nissan Micra 1.5 dCi Tekna Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nissan Micra to przykład tego, że udany design samochodu nie zawsze idzie w parze z praktycznymi rozwiązaniami. W tym przypadku łupem urody padła widoczność. Podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego wyznaczonego prostopadle do ulicy w obserwacji sytuacji za autem przeszkadza szeroki trzeci słupek. Na szczęście za 1900 zł można mieć kamery 360 stopni.

Uzupełnieniem udanej karoserii jest 90-konny silnik Diesla. Taka moc przy niewielkiej masie sprawia, że samochód pozwala na sprawne przemieszczanie się po miejskich arteriach. W całym zakresie prędkości obrotowych kierowca ma do dyspozycji odpowiednią dawkę momentu. Zadowalające jest również spalanie. Wprawdzie wyższe, niż obiecuje producent, ale 5,1 l/100 km to nadal wartość godna uznania.

Zastrzeżeń nie wzbudza praca zawieszenia. Nierówności tłumi bardzo dobrze, a jednocześnie nie przyczynia się do nadmiernych przechyłów nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. W opanowaniu auta pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Największym ograniczeniem przy zakupie bogato wyposażonej Micry z dieslem jest cena. Na szczęście w bazowej wersji Visia auto kosztuje akceptowalne 51 990 zł.

Nissan Micra 1.5 dCi - to nam się podoba

Niskie spalanie, pojemny kufer, przestronne wnętrze z przodu, wysoki komfort resorowania, wygodne fotele, materiały o dobrej jakości.

Nissan Micra 1.5 dCi - to nam się nie podoba

Ograniczona widoczność do tyłu, niezbyt dużo miejsca na tylnej kanapie, głośna praca silnika podczas szybkiej jazdy, wysoka cena zakupu.

Nissan Micra 1.5 dCi - naszym zdaniem

Pod względem stylistyki obecna Micra to jedno z ciekawszych aut segmentu B. Co ważne, to również wygodny maluch. Silnik Diesla cieszy dobrą dynamiką i nie potrzebuje przy tym nadmiernych ilości paliwa. Niestety, w tej wersji cena auta jest wysoka.

Nissan Micra 1.5 dCi - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 1461 cm3
Moc maksymalna 90 KM/4000 obr./min
Maks. moment. obrotowy 220 Nm/2000 obr./min
Skrzynia biegów/napęd ręczna 5-biegowa
Napęd na przednie koła
Prędkość maksymlana 179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h 9,4 s (4. bieg)/17,9 s (5. bieg)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 43,5 m/42,3 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 59 dB/66 dB/70 dB
Średnie spalanie testowe 5,1 l/100 km
Średnie spalanie producenta 3,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 300-1004 l
Długość/szerokość, wysokość 3999/1734/1455 mm
Rozstaw osi 2525 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1175 kg/415 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 63 990 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata lub 100 tys. km/12 lat
Przeglądy co rok lub 30 tys. km
Cena testowanego auta 76 540 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej