Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nissan Micra 1.5 dCi - na przekór trendom

22 sty, 13:57

Diesle nie są ostatnio lubiane, ale Nissan nie przejmuje się tym i silnik tego typu stosuje również w swoim maluchu – Micrze. Czy w przypadku miejskiego samochodu warto zdecydować się na taki wariant?

Udostępnij
0
Skomentuj

Silniki wysokoprężne nie mają ostatnio dobrej prasy. Trudności ze spełnianiem wyśrubowanych norm emisji spalin czy próby ograniczenia ruchu w centrach europejskich miast sprawiają, że sens ich stosowania może być dyskusyjny. Dotyczy to głównie aut miejskich. Tymczasem Nissan Micra w dalszym ciągu jest dostępny z jednostką tego typu o mocy 90 KM.

Nissan Micra - inna niż poprzedniczki

Zanim przejdziemy do tego „okropnego” diesla, skupmy się przez chwilę na nadwoziu. Ostre rysy w połączeniu z wąskimi reflektorami powodują, że auto prezentuje się nowocześnie i nawet w najmniejszym stopniu nie przypomina stonowanego designu poprzednika. We wnętrzu mamy nie tylko dobre materiały wykończeniowe i wygodną pozycję za kierownicą, lecz także przestronność z przodu. Z tyłu jest, niestety, tak jak w większości aut tej klasy. To oznacza, że dorośli pasażerowie muszą pogodzić się z ograniczoną ilością miejsca na nogi.

Nissan Micra 1.5 dCi Tekna Nissan Micra 1.5 dCi Tekna Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nissan Micra to przykład tego, że udany design samochodu nie zawsze idzie w parze z praktycznymi rozwiązaniami. W tym przypadku łupem urody padła widoczność. Podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego wyznaczonego prostopadle do ulicy w obserwacji sytuacji za autem przeszkadza szeroki trzeci słupek. Na szczęście za 1900 zł można mieć kamery 360 stopni.

Uzupełnieniem udanej karoserii jest 90-konny silnik Diesla. Taka moc przy niewielkiej masie sprawia, że samochód pozwala na sprawne przemieszczanie się po miejskich arteriach. W całym zakresie prędkości obrotowych kierowca ma do dyspozycji odpowiednią dawkę momentu. Zadowalające jest również spalanie. Wprawdzie wyższe, niż obiecuje producent, ale 5,1 l/100 km to nadal wartość godna uznania.

Zastrzeżeń nie wzbudza praca zawieszenia. Nierówności tłumi bardzo dobrze, a jednocześnie nie przyczynia się do nadmiernych przechyłów nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. W opanowaniu auta pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Największym ograniczeniem przy zakupie bogato wyposażonej Micry z dieslem jest cena. Na szczęście w bazowej wersji Visia auto kosztuje akceptowalne 51 990 zł.

Nissan Micra 1.5 dCi - to nam się podoba

Niskie spalanie, pojemny kufer, przestronne wnętrze z przodu, wysoki komfort resorowania, wygodne fotele, materiały o dobrej jakości.

Nissan Micra 1.5 dCi - to nam się nie podoba

Ograniczona widoczność do tyłu, niezbyt dużo miejsca na tylnej kanapie, głośna praca silnika podczas szybkiej jazdy, wysoka cena zakupu.

Nissan Micra 1.5 dCi - naszym zdaniem

Pod względem stylistyki obecna Micra to jedno z ciekawszych aut segmentu B. Co ważne, to również wygodny maluch. Silnik Diesla cieszy dobrą dynamiką i nie potrzebuje przy tym nadmiernych ilości paliwa. Niestety, w tej wersji cena auta jest wysoka.

Nissan Micra 1.5 dCi - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 1461 cm3
Moc maksymalna 90 KM/4000 obr./min
Maks. moment. obrotowy 220 Nm/2000 obr./min
Skrzynia biegów/napęd ręczna 5-biegowa
Napęd na przednie koła
Prędkość maksymlana 179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h 9,4 s (4. bieg)/17,9 s (5. bieg)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 43,5 m/42,3 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 59 dB/66 dB/70 dB
Średnie spalanie testowe 5,1 l/100 km
Średnie spalanie producenta 3,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 300-1004 l
Długość/szerokość, wysokość 3999/1734/1455 mm
Rozstaw osi 2525 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1175 kg/415 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 63 990 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata lub 100 tys. km/12 lat
Przeglądy co rok lub 30 tys. km
Cena testowanego auta 76 540 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (79)

No photo
No photo ~Mkz Użytkownik anonimowy
~Mkz
No photo ~Mkz Użytkownik anonimowy
do ~Diesel:
No photo ~Diesel Użytkownik anonimowy
23 sty 08:59 użytkownik ~Diesel napisał
Bajki o dieslach o 30 lat starszych. Mam 140 tys w Yarisie. Od nowości głównie Wrocław. Bez awarii.
Nie rozumiem tych nagonek - każdy jeździ tym co lubi i na co go stać. Niedawno kupowałem dla żony Yarisa, przez ograniczenia budżetowe celowałem w roczniki około 2004. Z tej okazji jeździłem zarówno benzyniakiem 1.3, jak i dieslem. Ostatecznie wybór padł na tę ostatnią opcję, bo zwyczajnie dużo przyjemniej i dynamiczniej się nim jeździło, choć jest teoretycznie słabszy.
Ale 30 letnich diesli się nie czepiaj - jeżdżę takim i mimo kilku możliwości zmiany na nowszy jakoś nie widzę powodu, żeby się z nim rozstawać. W przeciwieństwie do młodszych samochodów w rodzinie jeszcze mnie nie zawiódł, mimo 10 lat użytkowania.
23 sty 09:37 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek :
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
Kupiliśmy małą hybrydę toyoty, żeby dojeżdżać do pacy. Niby fajna ale to taki "melex" - pali 5 litrów. Mam też 170 konnego diesla zafirę z 2017 roku - super fura rodzinna - pali średnio 5,5-6,0, te 6 to po mieście (skrzynia manual bo automat w Oplu to gwarantowane 2 litry więcej). I wychodzi na to, że koszt jazdy malutką hybrydą i ogromnym dieslem jest taki sam. Natomiast co mnie zastanawia, dlaczego marki premium typu AUDI, Mercedes, BMW nie idą w hybrydy tylko dalej diesle tuką - czy to czasem ta hybryda to nie dla mas jest produkowana i cisną nam kit, że to najlepszy wybór. Owszem najlepszy ale dla producentów bo serwis zapewnia producent bo mały warsztat w hybrydzie nic nie zrobi. Także te hybrydy fajne - ale trochę przereklamowane
23 sty 12:22 | ocena: 82%
Liczba głosów:34
82%
18%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sceptyk Użytkownik anonimowy
~sceptyk :
No photo ~sceptyk Użytkownik anonimowy
Trendy napedzane sa przez nachalna reklame. Toyota przoduje u nas z promocja hybryd, ktorych sprzedaz jest sladowa. Zacofany technicznie acz podatny na reklame obywatel idzie na ten lep ( plus bezsensowne gadzety jak podgrzewana kierownica!) i nie potrafi nawet wyliczyc ile bedzie go kosztowac uzytkowanie diesla-benzyny-hybrydy.
23 sty 08:48 | ocena: 79%
Liczba głosów:24
79%
21%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~janek Użytkownik anonimowy
~janek
No photo ~janek Użytkownik anonimowy
do ~Tomaszew:
No photo ~Tomaszew Użytkownik anonimowy
23 sty 11:31 użytkownik ~Tomaszew napisał
Suzuki SX4 - silnik 1,6 120KM - spalanie w mieście około 6,5l, na trasie około 5,5 przy 90km/h. Średnie spalanie z 90tys - 6,2 przy czym 80% to miasto.
kolego masz pecha akurat jezdziłem duzo SX4 i po miescie przy dobrej jezdzie 7,3 a w tracie 6,5 przy predkosciach 110 120 km/h i nie pisz bzdur chyba ze trasie jezdzisz do 90 km/h
23 sty 11:58 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~K1 Użytkownik anonimowy
~K1 :
No photo ~K1 Użytkownik anonimowy
Diesel pali znacznie mniej niż benzyna, zwłaszcza w mieście. Ten będzie palił 5-6 l, benzyna 1.4 około 10. Sprawdzone w praktyce. Tak więc teoretycy najpierw spróbujcie, potem komentujcie. Poza tym tego typu auta często kupują firmy, a one wiedzą jak liczyć pieniądze.
23 sty 10:57 | ocena: 76%
Liczba głosów:33
76%
24%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
~RR :
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
A ja myślę że Nissan nie celuje wcale w mamusie ważące swoje torebki do sklepu a bardziej we floty dla przedstawicieli handlowych. Przy odpowiednich rabatach może zabrać część tego rynku np. Skodzie.
23 sty 09:22 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~stan Użytkownik anonimowy
~stan
No photo ~stan Użytkownik anonimowy
do ~@:
No photo ~@ Użytkownik anonimowy
23 sty 08:57 użytkownik ~@ napisał
Do tej pory trendy (na diesle) były napędzane mitami o niskim spalaniu i niezawodności. Ale okazało się, że rzeczywistość jest zupełnie inna, więc ludzie zwracają się ku hybrydom i benzyniakom.
Kupno diesla ma jeszcze sens, gdy codziennie robi się jednora
jeżdżę dieslem do pracy dieslem (60 km w dwie strony) , średnie spalanie oscyluje w granicach 5-5,2 l/100 ( dojazd do Warszawy a więc korki są normą) , nie widzę lepszej alternatywy dla diesla , miałem przed dieslem auto benzynowe i na tej samej trasie zużywało 10-12 l/100.
23 sty 12:35 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
Producent podaje średnie spalanie 3,7 l a w teście średnie spalanie wyszło 5,1 l a więc 40% więcej , powinni byli reklamować to auto jako bubla i żadać odszkodowania , to dyskwalifikuje producenta.
23 sty 12:26 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miś yogi Użytkownik anonimowy
~miś yogi
No photo ~miś yogi Użytkownik anonimowy
do ~RR:
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
23 sty 09:22 użytkownik ~RR napisał
A ja myślę że Nissan nie celuje wcale w mamusie ważące swoje torebki do sklepu a bardziej we floty dla przedstawicieli handlowych. Przy odpowiednich rabatach może zabrać część tego rynku np. Skodzie.
Słuszna uwaga. Zdecydowana większość tego typu aut sprzedawanych w Polsce w salonach trafia do firm.
23 sty 09:26 | ocena: 94%
Liczba głosów:17
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Diesel traktor lux. Użytkownik anonimowy
~Diesel traktor lux. :
No photo ~Diesel traktor lux. Użytkownik anonimowy
Super, fajne auto ! Akurat czasem mi kombajn nie chce zapalić, to taką micrą se podhluję bizona. W ogóle to chciałbym takie auto małe do wielgaśnej przyczepy kempingowej. U nas na wsi tak sobie wymyślilim, że wszyscy mamy już przyczepe kempinguwum, ino nima samachodu do ciungania. I taka micra, to w sam raz, o, i lawete też pociungnie.
23 sty 15:42 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej