Silniki wysokoprężne nie mają ostatnio dobrej prasy. Trudności ze spełnianiem wyśrubowanych norm emisji spalin czy próby ograniczenia ruchu w centrach europejskich miast sprawiają, że sens ich stosowania może być dyskusyjny. Dotyczy to głównie aut miejskich. Tymczasem Nissan Micra w dalszym ciągu jest dostępny z jednostką tego typu o mocy 90 KM.
Nissan Micra - inna niż poprzedniczki
Zanim przejdziemy do tego „okropnego” diesla, skupmy się przez chwilę na nadwoziu. Ostre rysy w połączeniu z wąskimi reflektorami powodują, że auto prezentuje się nowocześnie i nawet w najmniejszym stopniu nie przypomina stonowanego designu poprzednika. We wnętrzu mamy nie tylko dobre materiały wykończeniowe i wygodną pozycję za kierownicą, lecz także przestronność z przodu. Z tyłu jest, niestety, tak jak w większości aut tej klasy. To oznacza, że dorośli pasażerowie muszą pogodzić się z ograniczoną ilością miejsca na nogi.
Nissan Micra to przykład tego, że udany design samochodu nie zawsze idzie w parze z praktycznymi rozwiązaniami. W tym przypadku łupem urody padła widoczność. Podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego wyznaczonego prostopadle do ulicy w obserwacji sytuacji za autem przeszkadza szeroki trzeci słupek. Na szczęście za 1900 zł można mieć kamery 360 stopni.
Uzupełnieniem udanej karoserii jest 90-konny silnik Diesla. Taka moc przy niewielkiej masie sprawia, że samochód pozwala na sprawne przemieszczanie się po miejskich arteriach. W całym zakresie prędkości obrotowych kierowca ma do dyspozycji odpowiednią dawkę momentu. Zadowalające jest również spalanie. Wprawdzie wyższe, niż obiecuje producent, ale 5,1 l/100 km to nadal wartość godna uznania.
Zastrzeżeń nie wzbudza praca zawieszenia. Nierówności tłumi bardzo dobrze, a jednocześnie nie przyczynia się do nadmiernych przechyłów nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. W opanowaniu auta pomaga precyzyjny układ kierowniczy.
Największym ograniczeniem przy zakupie bogato wyposażonej Micry z dieslem jest cena. Na szczęście w bazowej wersji Visia auto kosztuje akceptowalne 51 990 zł.
Nissan Micra 1.5 dCi - to nam się podoba
Niskie spalanie, pojemny kufer, przestronne wnętrze z przodu, wysoki komfort resorowania, wygodne fotele, materiały o dobrej jakości.
Nissan Micra 1.5 dCi - to nam się nie podoba
Ograniczona widoczność do tyłu, niezbyt dużo miejsca na tylnej kanapie, głośna praca silnika podczas szybkiej jazdy, wysoka cena zakupu.
Nissan Micra 1.5 dCi - naszym zdaniem
Pod względem stylistyki obecna Micra to jedno z ciekawszych aut segmentu B. Co ważne, to również wygodny maluch. Silnik Diesla cieszy dobrą dynamiką i nie potrzebuje przy tym nadmiernych ilości paliwa. Niestety, w tej wersji cena auta jest wysoka.
Nissan Micra 1.5 dCi - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1461 cm3 |
Moc maksymalna | 90 KM/4000 obr./min |
Maks. moment. obrotowy | 220 Nm/2000 obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | ręczna 5-biegowa |
Napęd | na przednie koła |
Prędkość maksymlana | 179 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,9 s |
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h | 9,4 s (4. bieg)/17,9 s (5. bieg) |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) | 43,5 m/42,3 m (opony zimowe) |
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h | 59 dB/66 dB/70 dB |
Średnie spalanie testowe | 5,1 l/100 km |
Średnie spalanie producenta | 3,7 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 300-1004 l |
Długość/szerokość, wysokość | 3999/1734/1455 mm |
Rozstaw osi | 2525 mm |
Masa rzeczywista/ładowność | 1175 kg/415 kg |
Cena podstawowa testowanej wersji | 63 990 zł |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna | 3 lata lub 100 tys. km/12 lat |
Przeglądy | co rok lub 30 tys. km |
Cena testowanego auta | 76 540 zł |