Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 - komfortowo, ale...

27 sie, 10:22

Nissan Qashqai od lat jest najchętniej kupowanym crossoverem w Polsce. Sprawdzamy wersję ze 130-konnym dieslem i napędem na przód – zarówno w mieście, jak i na autostradzie

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Bagażnik Nissana Qashqaia do największych w klasie nie należy
  • Qashqai nie ma sobie równych pod względem komfortu filtrowania nierówności
  • Superkomfortowe zawieszenie, bogate wyposażenie, wygodne miejsca dla pasażerów, to największe zalety Nissana Qashqaia

Druga generacja Nissana Qashqaia zadebiutowała pod koniec 2013 roku, a testowy egzemplarz jest wersją po liftingu, który przeprowadzono wiosną 2017.

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 - nadwozie

Przestronnie i bardzo wygodnie na przednich fotelach, wystarczająca przestrzeń na tylnych. Czarne tworzywa w wykończeniu wnętrza upiększono wstawkami pomalowanymi czarnym fortepianowym lakierem oraz srebrnymi ramkami – źle to nie wygląda. Ergonomia rozwiązań obsługi jest bardzo dobra, jedynie wirtualne klawisze na dotykowym ekranie mogłyby być większe. Słabą widoczność do tyłu rekompensuje kamera cofania, ale obraz z niej rozczarowuje jakością (zwłaszcza po zmroku). Duży plus za świetne ledowe reflektory, minus – za bagażnik o przeciętnej wielkości.

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 - silnik

Diesel 1.6 jest oszczędny (średnie spalanie oscylowało wokół 6 l/100 km), a charakterystyczny klekot słychać tylko podczas rozruchu. Jeżdżąc autem w mieście, wydawało nam się, że jest również świetnie wyciszone, ale przy prędkości 140 km/h na autostradzie zaczęło się niestety robić głośno w kabinie. Sześciobiegowa skrzynia bardzo lekko pracuje, choć trochę bez wyczucia, ale w aucie, które budowano z myślą o komforcie, to nie razi.

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 - prowadzenie

Naszym zdaniem największy atut tego auta. Wielowahaczowe zawieszenie sprawiło, że Qashqai nie ma sobie równych pod względem komfortu filtrowania nierówności, a stabilność jazdy przy większych prędkościach też nie daje powodów do narzekania. Jeżdżąc po mieście, mieliśmy wrażenie doskonałego wręcz odizolowania kierowcy i pasażerów od środowiska zewnętrznego. Układ kierowniczy może nie jest zbyt bezpośredni, ale wpisuje się w komfortowy wizerunek auta.

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 - koszty

Wersja Tekna z pakietem Premium to wydatek 115 000 zł. W zamian dostajemy cały wachlarz systemów wspomagania kierowcy (z aktywnym tempomatem) i skórzaną tapicerkę. Wybór opcji ogranicza się wyłącznie do... lakieru metalizowanego.

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 - to nam się podoba

Superkomfortowe zawieszenie, bogate wyposażenie, wygodne miejsca dla pasażerów.

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 - to nam się nie podoba

Hałas przy wyższych prędkościach, mały bagażnik, słaba kamera cofania.

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 - nasza opinia

Gdy jeździłem tylko po mieście, wydawało mi się, że Qashqai to ideał: komfortowy, cichy, wygodny. Do tego diesel 1.6 mało pali. Niestety, hałas w kabinie na autostradzie trochę mnie rozczarował, podobnie jak obraz z kamery cofania. A było tak blisko!

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej