Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Nissan X-Trail FL 1.6 DIG-T Tekna - SUV na asfalt

27 lis, 09:25

SUV, a nie ma napędu 4x4? Dziś wielu kierowcom to zupełnie nie przeszkadza. Testujemy Nissana X-Trail po niedawno przeprowadzonym faceliftingu w specyfikacji, która cieszy się nadspodziewanie dużym powodzeniem na rynku.

Udostępnij
0
Skomentuj

W Polsce w zasadzie zbliżony udział w sprzedaży modelu X-Trail ma wariant przednionapędowy z benzyniakiem, co wersje wysokoprężne, które za dopłatą oferują napęd 4x4. Tę opcję wiele osób woli zamienić na bogatsze wyposażenie. Taki jest właśnie nasz egzemplarz testowy.

Nissan X-Trail – duży i wygodny

X-Trail to w uproszczeniu większy Qashqai – dłuższy (o niecałe 30 cm) i z wyższym prześwitem (o 3 cm). Znacznie większe rozmiary czuć na każdym kroku. Samochód ma masywną sylwetkę, jego wnętrze okazuje się bardzo przestronne, a pojemność bagażnika w wersji standardowej wynosi aż 565 l (w opcji odmiana 7-miejscowa). Zmodernizowany model wyróżnia się przede wszystkim nowym przodem. Okazalszy grill i nowe reflektory sprawiły, że auto wygląda nowocześniej.

Nissan X-Trail FL 1.6 DIG-T Tekna Nissan X-Trail FL 1.6 DIG-T Tekna Foto: Nissan

Pod maską znalazł się silnik 1.6 DIG-T. Turbodoładowany benzyniak generuje sporą moc (163 KM) i wysoki moment obrotowy (240 Nm), który jest dostępny w szerokim zakresie od 2000 do 4000 obr./min. Silnik sprawnie radzi sobie z napędzaniem dużego SUV-a, jakim niewątpliwie jest X-Trail. Auto żwawo reaguje na dodanie gazu i lekko nabiera prędkości. Napęd na przednie koła jest przekazywany poprzez ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Poszczególne przełożenia włącza się lekko i całkiem precyzyjnie, ale drogi prowadzenia lewarka są baaardzo długie.

Nissan X-Trail – pozytywnie zaskakuje

Jednostka napędowa 1.6 DIG-T pasuje do rodzinnego charakteru X-Traila. Jest nie tylko dynamiczna, cicha, ale również oszczędna. Średnie spalanie podczas tygodniowego testu wyniosło 8,0 l/100 km. W trasie można zejść nawet do 6,4 (bardzo spokojna jazda drogami lokalnymi). Podróż z wyższą prędkością będzie kosztować ok. litr więcej na każde 100 km. W mieście również jest dobrze pod kątem spalania. Komputer pokładowy zatrzymał się na poziomie ok. 9 l. To świetne wyniki, jak na tak duży samochód, i to z silnikiem benzynowym.

Zawieszenie samochodu jest wystarczająco miękkie, by zapewnić należyty komfort jazdy na drodze utwardzonej, jak i szutrowej. Chociaż większe nierówności mogłyby być tłumione nieco skuteczniej. Komfortu jazdy raczej nie powinny pogarszać 19-calowe felgi, ponieważ opony i tak mają wysoki profil (225/55).

Nissan X-Trail – plusy i minusy

Wnętrze SUV-a Nissana zaprojektowano w starym stylu. Na kokpicie znajdziemy wiele przycisków i nieduży ekran dotykowy. Po liftingu nic się pod tym kątem nie zmieniło. Szkoda, ponieważ obsługa multimediów i nawigacji pozostawia wiele do życzenia. Nowa jest za to kierownica. Ma trzy ramiona i odpowiednie wyprofilowanie, umożliwiające pewny chwyt.

Nissan X-Trail FL 1.6 DIG-T Tekna Nissan X-Trail FL 1.6 DIG-T Tekna Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Przednie fotele są szerokie i bardzo wygodne, ale nie oczekuj od nich zbyt dobrego trzymania bocznego. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60:40 i przesuwana, co umożliwia dostosowanie kabiny do bieżących potrzeb. Więcej miejsca mogą mieć pasażerowie z tyłu lub większy może stać się bagażnik. Stabilne umieszczeni pakunków umożliwia przegroda. Można ją zrobić z jednej z półek podwójnej podłogi bagażnika. Proste, ale funkcjonalne rozwiązanie. Pochwalić należy też wykonanie kabiny, szczególnie z miękką skórzaną tapicerką foteli w wersji Tekna.

Kierowca ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, ale w trakcie parkowania może polegać na systemie kamer pokazującym obraz dookoła samochodu. Pomocna opcja w ciasnych miejscach. Z biegiem czasu konkurencja Nissana również zaczęła ją oferować. Denerwują natomiast zbyt czułe czujniki parkowania oraz system awaryjnego hamowania w razie niebezpieczeństwa. Samochód dwa razy nagle zahamował na ostrym zjeździe do garażu podziemnego, zapewne „myśląc”, że zamierzam uderzyć w strop, a nie zjechać poziom niżej... Elektronika w nowych autach ma nam pomagać, ale czasami potrafi też denerwować.

Na koniec drobnostka. Na rynku północnoamerykańskim X-Trail sprzedawany jest pod nazwą Rogue. Być może z tego powodu uchwyty na napoje w centralnej konsoli są tak duże. Standardowe kubki z kawą po prostu w nie wpadają i trudno jest je potem wyjąć.

Nissan X-Trail - naszym zdaniem

X-Trail zostawił po sobie dobre wrażenie. To duży i komfortowy samochód, stanowiący dobrą propozycję dla osób szukających pakownego auta na długie, rodzinne podróże. Dziwią tylko ograniczone możliwości jego konfiguracji. Np. z silnikiem benzynowym nie dostaniecie „automatu” (dostępny tylko z 2.0 dCi), ani napędu 4x4 (opcja w 1.6 i 2.0 dCi). Jeśli nie odpowiadają Ci dostępne konfiguracje, zapewne znajdziesz rozwiązanie u innych marek w tym konkurencyjnym segmencie.

Nissan X-Trail - dane techniczne

Silnik-typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1618 ccm
Moc maksymalna 163 KM/5600 obr./min.
Moment obrotowy 240 Nm/2000-4000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Skrzynia manualna 6-biegowa
Napęd przedni
Średnie spalanie testowe 8,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,2 l/100 km
Długość, szerokość, wysokość 4690/1820/1710 mm
Rozstaw osi 2705 mm
asa własna 1460 kg
Pojemność bagażnika 565 l
Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena podstawowa (promocja) od 95 000 zł
Cena testowanej wersji 127 750 zł

.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Panaceum Użytkownik anonimowy
~Panaceum
No photo ~Panaceum Użytkownik anonimowy
do ~Mak:
No photo ~Mak Użytkownik anonimowy
28 lis 15:46 użytkownik ~Mak napisał
Mnie na suva nie stać a szkoda bo chciałbym takim pojeździć. Mój brat kupił sobie tego najnowszego rextona i powiem że serce zabolało. Może i mi się kiedyś uda zmienić moje wysłużone auto
Zrób se dobrze - wypożycz sobie samochód w Panek
30 lis 14:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
~RR :
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
A ten silnik to ten sam co w Renault Talisman i Kadjar 1.618? Ma ktos info czy tam jest łańcuch czy pasek
5 gru 16:42
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Clis Użytkownik anonimowy
~Clis :
No photo ~Clis Użytkownik anonimowy
kiedy w końcu będzie automat do 1.6 dig-t ?????????
1 gru 16:30
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mak Użytkownik anonimowy
~Mak :
No photo ~Mak Użytkownik anonimowy
Mnie na suva nie stać a szkoda bo chciałbym takim pojeździć. Mój brat kupił sobie tego najnowszego rextona i powiem że serce zabolało. Może i mi się kiedyś uda zmienić moje wysłużone auto
28 lis 15:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Nissan

Nissan X-Trail FL 1.6 DIG-T Tekna

SUV, a nie ma napędu 4x4? Dziś wielu kierowcom to zupełnie nie przeszkadza.

Nissan X-Trail FL 1.6 DIG-T Tekna - SUV na asfalt (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego