CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.544.411.99
Średnio4.684.904.582.19
Najdrożej4.955.194.942.35

Nowy Volkswagen Tiguan - stabilny nawet na lodzie

12 lut 16 17:08
Udostępnij
0
Skomentuj

Jest większy, przestronniejszy i ma bardziej sportową stylistykę. Czy to wystarczy, żeby nowy Volkswagen Tiguan odniósł sukces? Pozostałe zalety tego auta sprawdziliśmy podczas jazd w trudnych zimowych warunkach

Volkswagen Tiguan nigdy nie był pojazdem, który wybierano za finezyjną stylistykę. Od początku był niczym klasowy kujon, ceniono go przede wszystkim z racji jego umiejętności. Teraz przyszedł wreszcie czas na kolejną odsłonę tego modelu. Przed nią trudne zadanie – ma zabłysnąć bardziej niż poprzednia. Pierwszy sprawdzian samochodu przeprowadziliśmy na dalekiej Północy, w szwedzkiej Laponii. Mieliśmy tam okazję jeździć tym pojazdem m.in. po zamarzniętym jeziorze.

W porównaniu z poprzednikiem samochód jest o 3 cm szerszy i o 3 cm niższy, jednocześnie jego stylistyka stała się odważniejsza. Design Tiguana ma teraz więcej sportowych cech. Całość uzupełniają 19-calowe aluminiowe felgi oraz nadwozie pomalowane na rubinowo.

Na zamarzniętym jeziorze, częściowo pokrytym śniegiem. Jest oczywiście ślisko, ale nie na tyle, żeby nasz „kujon” wpadł w jakieś większe kłopoty. To zasługa umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła 4Motion Control. Wybiera się nim jeden z czterech trybów pracy: Snow, Onroad, Offroad oraz Offroad z możliwością indywidualnych ustawień.

W warunkach dobrej przyczepności Volkswagen Tiguan jest napędzany na przednią oś, ale gdy nastąpi uślizg tych kół, w ułamku sekundy dołącza się napęd na tył.

Przekonajmy się zatem, jak zachowuje się auto na śliskich zakrętach. Pokonujemy łuk z prędkością 40 km/h, szybki ruch kierownicą i nagłe hamowanie na środku zakrętu. Wszelkie próby niegodziwości są szybko poskramiane i system sprawnie nas utrzymuje na drodze.

Szczególnie podczas jazdy w trybie Snow układ antypoślizgowy (ASR) stale współpracuje z elektronicznie sterowanym pedałem gazu. Jeżeli system wyczuwa poślizg któregoś z kół, szybko ogranicza dostarczanie mocy do niego, tym samym stabilizuje pojazd i sprawia, że pozostaje on na obranym kierunku jazdy.

Nasz testowy Volkswagen Tiguan był wyposażony w silnik Diesla o mocy 150 KM i dwusprzęgłową skrzynię, która w dużej mierze przyczynia się do radości z prowadzenia – sprawnie zmienia biegi i robi to bez żadnych szarpnięć. Mówiąc szczerze, większa moc silnika wcale nie jest w tym przypadku potrzebna, ale mniejsza również byłaby niewskazana (w ofercie znajduje się też 115-konny diesel, ale z napędem na przód).

Dzięki temu napędowi samochód uzyskuje „setkę” już po 9,3 s. Poza tym powody do zadowolenia daje sposób działania jednostki. Zamontowany pod maską diesel na tyle równo i cicho pracuje, że podczas jazdy nawet w minimalnym stopniu nie zakłóca spokoju pasażerów.

Jedną z ważniejszych zalet nowego Volkswagena Tiguana jest lepsza przestronność w porównaniu z poprzednikiem. Jednak to nie dziwi, ponieważ nadwozie urosło na długość o 6 cm, a rozstaw osi – o 8 cm. Wprawdzie tylna kanapa jest przesuwana w zakresie 18 cm, ale mimo to po ustawieniu jej skrajnie z przodu udało się uzyskać o 3 cm więcej miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu samochodu.

Lepiej niż w poprzedniku oceniamy również część ładunkową, gdyż ma teraz objętość 615 litrów, a zatem aż o 145 litrów więcej niż dotychczas. Po złożeniu kanapy powstaje natomiast kufer o kubaturze 1655 litrów. Niestety, po powiększeniu części ładunkowej nie uzyskuje się idealnie równej podłogi.

Nowego Volkswagena Tiguana można już zamawiać, ceny zaczynają się od 97 980 zł za 125-konnego benzyniaka z przednim napędem i w wersji Trendline. Tiguan z napędem 4x4 kosztuje minimum 131 680 zł i jest to 150-konny diesel z manualną skrzynią i w odmianie Comfortline. Topowy, 190-konny diesel z DSG, napędem 4x4 i w wersji Highline oznacza już wydatek 162 980 zł.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR 4Motion - dane techniczne

Silnik t.diesel R4
Pojemność 1968 cm3
Moc 150 KM przy 3500 obr./min
Maks. moment obr. 340 Nm/1750 obr./min
Napęd 4x4/skrzynia automatyczna 7b
Dł./szer./wys. 4486/1839/1643 mm
Bagażnik 615-1655 l
Masa własna 1637 kg
V maks. 200 km/h
0-100 km/h 9,3 s
Poj. zb. paliwa 58 l
Spalanie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 147 g/km
Cena 140 580 zł

Nowy Volkswagen Tiguan nasza opinia

Nowy Volkswagen Tiguan to auto dopracowane pod niemal każdym względem. Nie tylko świetnie jeździ, lecz także stał się praktyczniejszy. Niestety, z racji tak skalkulowanych cen trudno będzie mu stać się hitem sprzedaży.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 3/2017 już w sprzedaży, a w nim: zapowiedź nowego Audi A3; fascynująca Kia Stinger; prezentacja Skody Octavii po liftingu; Citroën C3 kontra Peugeot 208 i Renault Clio; testy Opla Mokki X, Jaguara XJ i Toyoty GT86; czym grozi jazda na rezerwie; bezpieczny wyjazd na ferie; rodzaje systemów cisnienia w oponach; problemy z uruchomieniem auta - diagnostyka elektryki; Ford Kuga - test 100 tys. km; używane auta rodzinne za 10 tys. zł; Mercedes-AMG E 63 s - pierwsza jazda na torze; youngtimer - Alfa Romeo 155.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (54)

No photo
No photo ~Zainteresowany małym SUVkiem Użytkownik anonimowy
~Zainteresowany małym SUVkiem :
No photo ~Zainteresowany małym SUVkiem Użytkownik anonimowy
Drogi? To co powiedzieć o Tucsonie? 169 tys - wersja premium, CRDI + automat. Tu topowy Tiguan - 162 tys a przy Hyundaiu jest rakietą. VW był drogi i nadal jest ale Hyundai? Co skłoniło Koreańczyków do wystawienia ceny z kosmosu? KIA Sportage jest tańsza o 20-30 tys. od Tucsona a to takie samo autko. Tylko design inny...Co kto lubi. Jednak wydanie ponad 160 tys na samochodzik 4,48 m to lekka przesada. XC 60 można kupić bez wysiłku, a to jednak inna klasa i dużo większy samochód...Dziwny jest ten świat. VW jak zwykle pompuje ceny do absurdu ale Hyundai mnie rozwalił na łopatki. Podobał mi się, ale jak zobaczyłem ceny - wyszedłem z salonu. Rozum ich opuścił. Tylko KIA Sportage lokuje się w górnych granicach przyzwoitości. GT Line jest całkiem fajna i za 125 tys. Na tym tle okazja!
17 lut 16 00:20 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jak kolwiek Użytkownik anonimowy
~jak kolwiek :
No photo ~jak kolwiek Użytkownik anonimowy
jak to zwykle bywa w auto świecie super auto, super silnik, super skrzynia nie ma się do czego przyczepić. przecież to vw i nie może być inaczej jak tylko naj, naj, naj, a cena to rzecz nieważna.
16 lut 16 15:44 | ocena: 76%
Liczba głosów:33
76%
24%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vq Użytkownik anonimowy
~vq
No photo ~vq Użytkownik anonimowy
do ~ed:
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
16 lut 16 18:19 użytkownik ~ed napisał
NX można kupić za ta cenę.Prawdziwe auto klasy premium
z napędem na przód i korbkami w drzwiach ?
16 lut 16 18:24 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NUDY Użytkownik anonimowy
~NUDY :
No photo ~NUDY Użytkownik anonimowy
Wy znacie jakieś inne marki od vw bo to już jest nudne !!!
16 lut 16 16:03 | ocena: 80%
Liczba głosów:25
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Yow Użytkownik anonimowy
~Yow :
No photo ~Yow Użytkownik anonimowy
Jakos nie powala nie robi efektu wow
16 lut 16 16:05 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~passat alltrack Użytkownik anonimowy
~passat alltrack :
No photo ~passat alltrack Użytkownik anonimowy
A plują ci, którzy nigdy nowym volkswagenem nie jeździli.
16 lut 16 20:11 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fag Użytkownik anonimowy
~Fag :
No photo ~Fag Użytkownik anonimowy
O jakim VW albo Skodzie bedzie jutro?
16 lut 16 17:13 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bodzo24 Użytkownik anonimowy
~bodzo24 :
No photo ~bodzo24 Użytkownik anonimowy
Słabiutkie parametry. W mojej starej bmw x3 3.0d przyspieszenie do 100km/h w 7.8 sekundy ale auto waży 2tony a tutaj marne 9.3 sek na takie leciutkie auto i jakby nie było nowe
16 lut 16 18:01 | ocena: 50%
Liczba głosów:28
50%
50%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~observer Użytkownik anonimowy
~observer :
No photo ~observer Użytkownik anonimowy
Kiedy my Polacy przestaniemy "zachlystywac sie" na zasadzie ah i eh wytworami niemieckiej motoryzacji i budowac i gospodarke Vaterlandu? Jest tyle innych marek na swiecie, rownie dobrych a niekoniecznie niemieckich
16 lut 16 16:40 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
48%
52%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
~ed :
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
Buahahahahahahahahaqa!!! Wieśwagen za cene Lexusa
16 lut 16 16:04 | ocena: 65%
Liczba głosów:37
65%
35%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej