CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.194.141.96
Średnio4.544.764.422.13
Najdrożej4.894.994.852.45

Nowy Volkswagen Tiguan - stabilny nawet na lodzie

12 lut 16 17:08
Udostępnij
0
Skomentuj

Jest większy, przestronniejszy i ma bardziej sportową stylistykę. Czy to wystarczy, żeby nowy Volkswagen Tiguan odniósł sukces? Pozostałe zalety tego auta sprawdziliśmy podczas jazd w trudnych zimowych warunkach

Volkswagen Tiguan nigdy nie był pojazdem, który wybierano za finezyjną stylistykę. Od początku był niczym klasowy kujon, ceniono go przede wszystkim z racji jego umiejętności. Teraz przyszedł wreszcie czas na kolejną odsłonę tego modelu. Przed nią trudne zadanie – ma zabłysnąć bardziej niż poprzednia. Pierwszy sprawdzian samochodu przeprowadziliśmy na dalekiej Północy, w szwedzkiej Laponii. Mieliśmy tam okazję jeździć tym pojazdem m.in. po zamarzniętym jeziorze.

W porównaniu z poprzednikiem samochód jest o 3 cm szerszy i o 3 cm niższy, jednocześnie jego stylistyka stała się odważniejsza. Design Tiguana ma teraz więcej sportowych cech. Całość uzupełniają 19-calowe aluminiowe felgi oraz nadwozie pomalowane na rubinowo.

Na zamarzniętym jeziorze, częściowo pokrytym śniegiem. Jest oczywiście ślisko, ale nie na tyle, żeby nasz „kujon” wpadł w jakieś większe kłopoty. To zasługa umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła 4Motion Control. Wybiera się nim jeden z czterech trybów pracy: Snow, Onroad, Offroad oraz Offroad z możliwością indywidualnych ustawień.

W warunkach dobrej przyczepności Volkswagen Tiguan jest napędzany na przednią oś, ale gdy nastąpi uślizg tych kół, w ułamku sekundy dołącza się napęd na tył.

Przekonajmy się zatem, jak zachowuje się auto na śliskich zakrętach. Pokonujemy łuk z prędkością 40 km/h, szybki ruch kierownicą i nagłe hamowanie na środku zakrętu. Wszelkie próby niegodziwości są szybko poskramiane i system sprawnie nas utrzymuje na drodze.

Szczególnie podczas jazdy w trybie Snow układ antypoślizgowy (ASR) stale współpracuje z elektronicznie sterowanym pedałem gazu. Jeżeli system wyczuwa poślizg któregoś z kół, szybko ogranicza dostarczanie mocy do niego, tym samym stabilizuje pojazd i sprawia, że pozostaje on na obranym kierunku jazdy.

Nasz testowy Volkswagen Tiguan był wyposażony w silnik Diesla o mocy 150 KM i dwusprzęgłową skrzynię, która w dużej mierze przyczynia się do radości z prowadzenia – sprawnie zmienia biegi i robi to bez żadnych szarpnięć. Mówiąc szczerze, większa moc silnika wcale nie jest w tym przypadku potrzebna, ale mniejsza również byłaby niewskazana (w ofercie znajduje się też 115-konny diesel, ale z napędem na przód).

Dzięki temu napędowi samochód uzyskuje „setkę” już po 9,3 s. Poza tym powody do zadowolenia daje sposób działania jednostki. Zamontowany pod maską diesel na tyle równo i cicho pracuje, że podczas jazdy nawet w minimalnym stopniu nie zakłóca spokoju pasażerów.

Jedną z ważniejszych zalet nowego Volkswagena Tiguana jest lepsza przestronność w porównaniu z poprzednikiem. Jednak to nie dziwi, ponieważ nadwozie urosło na długość o 6 cm, a rozstaw osi – o 8 cm. Wprawdzie tylna kanapa jest przesuwana w zakresie 18 cm, ale mimo to po ustawieniu jej skrajnie z przodu udało się uzyskać o 3 cm więcej miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu samochodu.

Lepiej niż w poprzedniku oceniamy również część ładunkową, gdyż ma teraz objętość 615 litrów, a zatem aż o 145 litrów więcej niż dotychczas. Po złożeniu kanapy powstaje natomiast kufer o kubaturze 1655 litrów. Niestety, po powiększeniu części ładunkowej nie uzyskuje się idealnie równej podłogi.

Nowego Volkswagena Tiguana można już zamawiać, ceny zaczynają się od 97 980 zł za 125-konnego benzyniaka z przednim napędem i w wersji Trendline. Tiguan z napędem 4x4 kosztuje minimum 131 680 zł i jest to 150-konny diesel z manualną skrzynią i w odmianie Comfortline. Topowy, 190-konny diesel z DSG, napędem 4x4 i w wersji Highline oznacza już wydatek 162 980 zł.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR 4Motion - dane techniczne

Silnik t.diesel R4
Pojemność 1968 cm3
Moc 150 KM przy 3500 obr./min
Maks. moment obr. 340 Nm/1750 obr./min
Napęd 4x4/skrzynia automatyczna 7b
Dł./szer./wys. 4486/1839/1643 mm
Bagażnik 615-1655 l
Masa własna 1637 kg
V maks. 200 km/h
0-100 km/h 9,3 s
Poj. zb. paliwa 58 l
Spalanie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 147 g/km
Cena 140 580 zł

Nowy Volkswagen Tiguan nasza opinia

Nowy Volkswagen Tiguan to auto dopracowane pod niemal każdym względem. Nie tylko świetnie jeździ, lecz także stał się praktyczniejszy. Niestety, z racji tak skalkulowanych cen trudno będzie mu stać się hitem sprzedaży.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (55)

No photo
No photo ~Zainteresowany małym SUVkiem Użytkownik anonimowy
~Zainteresowany małym SUVkiem :
No photo ~Zainteresowany małym SUVkiem Użytkownik anonimowy
Drogi? To co powiedzieć o Tucsonie? 169 tys - wersja premium, CRDI + automat. Tu topowy Tiguan - 162 tys a przy Hyundaiu jest rakietą. VW był drogi i nadal jest ale Hyundai? Co skłoniło Koreańczyków do wystawienia ceny z kosmosu? KIA Sportage jest tańsza o 20-30 tys. od Tucsona a to takie samo autko. Tylko design inny...Co kto lubi. Jednak wydanie ponad 160 tys na samochodzik 4,48 m to lekka przesada. XC 60 można kupić bez wysiłku, a to jednak inna klasa i dużo większy samochód...Dziwny jest ten świat. VW jak zwykle pompuje ceny do absurdu ale Hyundai mnie rozwalił na łopatki. Podobał mi się, ale jak zobaczyłem ceny - wyszedłem z salonu. Rozum ich opuścił. Tylko KIA Sportage lokuje się w górnych granicach przyzwoitości. GT Line jest całkiem fajna i za 125 tys. Na tym tle okazja!
17 lut 16 00:20 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jak kolwiek Użytkownik anonimowy
~jak kolwiek :
No photo ~jak kolwiek Użytkownik anonimowy
jak to zwykle bywa w auto świecie super auto, super silnik, super skrzynia nie ma się do czego przyczepić. przecież to vw i nie może być inaczej jak tylko naj, naj, naj, a cena to rzecz nieważna.
16 lut 16 15:44 | ocena: 76%
Liczba głosów:33
76%
24%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vq Użytkownik anonimowy
~vq
No photo ~vq Użytkownik anonimowy
do ~ed:
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
16 lut 16 18:19 użytkownik ~ed napisał
NX można kupić za ta cenę.Prawdziwe auto klasy premium
z napędem na przód i korbkami w drzwiach ?
16 lut 16 18:24 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Yow Użytkownik anonimowy
~Yow :
No photo ~Yow Użytkownik anonimowy
Jakos nie powala nie robi efektu wow
16 lut 16 16:05 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NUDY Użytkownik anonimowy
~NUDY :
No photo ~NUDY Użytkownik anonimowy
Wy znacie jakieś inne marki od vw bo to już jest nudne !!!
16 lut 16 16:03 | ocena: 77%
Liczba głosów:26
77%
23%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~passat alltrack Użytkownik anonimowy
~passat alltrack :
No photo ~passat alltrack Użytkownik anonimowy
A plują ci, którzy nigdy nowym volkswagenem nie jeździli.
16 lut 16 20:11 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fag Użytkownik anonimowy
~Fag :
No photo ~Fag Użytkownik anonimowy
O jakim VW albo Skodzie bedzie jutro?
16 lut 16 17:13 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bodzo24 Użytkownik anonimowy
~bodzo24 :
No photo ~bodzo24 Użytkownik anonimowy
Słabiutkie parametry. W mojej starej bmw x3 3.0d przyspieszenie do 100km/h w 7.8 sekundy ale auto waży 2tony a tutaj marne 9.3 sek na takie leciutkie auto i jakby nie było nowe
16 lut 16 18:01 | ocena: 50%
Liczba głosów:28
50%
50%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zych Użytkownik anonimowy
~zych :
No photo ~zych Użytkownik anonimowy
Spokojnie wyjdzie juz niedlugo nowy model Dacii Duster i bedzie 60,70 tys tanszy od ww z napedem 4x4.
16 lut 16 21:09 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
~ed :
No photo ~ed Użytkownik anonimowy
Buahahahahahahahahaqa!!! Wieśwagen za cene Lexusa
16 lut 16 16:04 | ocena: 63%
Liczba głosów:38
63%
37%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Bild

Nowy Volkswagen Tiguan - stabilny nawet na lodzie

Jest większy, przestronniejszy i ma bardziej sportową stylistykę. Czy to wystarczy, żeby nowy Tiguan odniósł sukces?

Nowy Volkswagen Tiguan - stabilny nawet na lodzie (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego