Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Opel Astra 1.0 Turbo - finał testu długodystansowego

13 lip 17 13:38

Astrą z benzyniakiem 1.0 przejechaliśmy ponad 32 tys. km. Choć silnik nigdy nas nie zawiódł, a zapewniana dynamika była zadowalająca, to jednak nie stał się naszym ulubieńcem. Astrę doceniliśmy za to z innych powodów.

Udostępnij
0
Skomentuj

Świętowanie wyprodukowania ćwierćmilionowej Astry w gliwickich zakładach zbiegło się z podsumowaniem półrocznego testu redakcyjnego tego modelu. Z tą różnicą, że jubileuszowy kompakt Opla miał czterocylindrowy silnik 1.4 Turbo/150 KM, a my sprawdzaliśmy trzycylindrowego benzyniaka 1.0 T/105 KM. Celowo wybraliśmy do testu downsizingową jednostkę, bowiem silniki tego typu stają się coraz bardziej popularne, a jednocześnie ich zakup budzi wiele obaw. Nasz test miał dać odpowiedź na pytanie: czy słusznie?

Zaczniemy od dynamiki. Zmierzone przez nas przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 11,3 s to dobra wartość jak na 105-konny silnik. Pozwala na szybki start spod świateł i płynne włączenie się do ruchu. Największą zaletą jednostki jest jednak elastyczność. Po przekroczeniu 1500 obr./min silnik z łatwością wchodzi na obroty, czemu towarzyszy charakterystyczny dźwięk trzycylindrowca. Poniżej tej wartości musicie liczyć się ze zjawiskiem turbodziury, odczuwalnym zwłaszcza podczas toczenia się na drugim biegu w korku. W trasie jednostka zapewnia dobrą dynamikę, choć ze względu na 5-biegową skrzynię na autostradzie w kabinie robi się głośno.

Trzycylindrowiec jest wrażliwy na styl jazdy oraz na to, czy podróżujemy w pojedynkę, czy z kompletem pasażerów. Po obciążeniu dynamika wyraźnie się pogarsza, znacząco również rośnie zużycie paliwa. Wysokie spalanie to jedna z największych wad tej jednostki napędowej. Średnie zużycie na dystansie 32 tys. km wyniosło 6,9 l/100 km (o ponad 50 proc. więcej niż fabryczne).

Opel Astra 1.0 Turbo - przyjemnie i bezpiecznie

Kierowcy testowi chwalili Astrę za precyzję prowadzenia, a komfort uznali za zadowalający. Pewnie byłby lepszy, gdyby nie 17-calowe koła, seryjne w wersji Dynamic. Docenili także skuteczne działanie systemów bezpieczeństwa, skupionych w pakiecie zawierającym kamerę Opel Eye. Wzorowe okazały się także hamulce!

Opel Astra 1.0 Turbo - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, wygodny fotel kierowcy, dopracowany system aut. hamowania, wzorowe prowadzenie, działanie systemu Opel OnStar.

Opel Astra 1.0 Turbo - to nam się nie podoba

Silnik wcale nie jest oszczędny, słaba dynamika z kompletem pasażerów, zbyt wrażliwe czujniki parkowania, za małe przyciski klimatyzacji.

Opel Astra 1.0 Turbo - nasza ocena

Astra – tak, ale z 1.4 Turbo .Gdyby ktoś zapytał mnie, czy polecam Astrę, bez wahania odpowiedziałbym, że tak, gdyż jest to nowoczesny i funkcjonalny kompakt, który przyjemnie się prowadzi. Doradziłbym jednak tylko inny silnik.

Opel Astra 1.0 Turbo Dynamic - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna 105 KM/4300-6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/1800-4300 obr./min
Skrzynia biegów manualna 5-biegowa
Napęd na przednie koła
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 225/45 R 17
Długość/szerokość/wysokość 4370/1871/1485 mm
Masa własna/ładowność 1251 kg/529 kg
Pojemność bagażnika 370-1210 l
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 10,9 s (4. bieg)/16,2 s (5. bieg)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 59 dB/67 dB/7- dB
Prędkość maksymalna 200 km/h
Hamowanie ze 100 km/h 35,6 m (zimne)/35,7 m (gorące)
Średnie spalanie testowe 6,9 l/100 km
Średnie spalanie fabryczne 4,4 l100 km
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Okresy międzyprzeglądowe co 30 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 73 700 zł
Cena testowanego egzemplarza 98 200 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej